22 ק”ג סמים בדופן הכפולה של המזוודות

משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד עבירות הסמים בדגש לייבוא, סחר והפצתם בקרב הציבור, תוך פעילות יצירתית ונחושה לאיתורם של העומדים מאחורי עבירות אלו, מעצרם לחקירה ומיצוי הדין עמם

 

22 ק”ג סמים בדופן הכפולה: בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו לאחרונה בתום חקירה סמויה, חשודים בפרשיית ייבוא סמים מסוג “קטמין” ו- אמ.די.אמ.איי בכמות גדולה לארץ.

סמים אלו הוסלקו בדופן מזוודות שאחת מהן נמסרה ל”סוכן” משטרתי שפעל באחת ממדינות אירופה והועברה לחשודים בארץ. בימים הקרובים צפוי נגדם כתב אישום.

 

היחידה המרכזית שבמחוז ירושלים ניהלה לאחרונה חקירה סמויה בחשד לייבוא סמים לארץ על ידי מספר מעורבים. במסגרת החקירה, התחקו בלשי הימ”ר אחר מסלול משלוח הסם שהגיע לארץ, תוך פעילות משולבת של סוכן משטרתי שהופעל על ידי היחידה המרכזית בירושלים ומחלק סוכנים במשטרת ישראל.

תחילת הפרשה בחודשיים האחרונים במסגרת פעילות סיכול עבירות הסמים החמורות. במסגרת כך, הצליחו ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים לחדור אל קבוצות ה”טלגרם” במרשתת ולאחר שניתנו האישורים המתאימים לכך, הוחדר סוכן משטרתי סמוי שהחל לפעול במסווה של שליח (“בלדר”) המעוניין בעבודה שתכניס לכיסו כסף.

בתוך כך, קיבל הסוכן הסמוי הצעה להביא מזוודה מאחת ממדינות אירופה לישראל. לאחר הליך בדיקתו של הסוכן על ידי שניים מהחשודים, תושבי הדרום בשנות ה-20 לחייהם ושאמונים היו על איתור שליח למשימת ייבוא הסם, הודק מולו הקשר והועבר לידיו סכום כסף בסף אלפי ש”ח במטרה שירכוש כרטיס טיסה וישכור חדר מלון בצ’כיה. שני חשודים אלו, עקבו מקרוב אחר התקדמות ומימוש המשימה מצד בלדר זה שהפעילו (הסוכן הסמוי), ודרשו לקבל לידם צילומים של כרטיסי הטיסה, החדר במלון ועוד.

במסגרת החקירה הסמויה שהתנהלה ותוך שיתוף פעולה פורה וראשון מסוגו בין משטרת ישראל למשטרת צ’כיה, ובמעורבות נציג משטרת ישראל במדינות אירופה, נרקמה תוכנית פעולה משותפת בין יחידות המשטרה, כל אחד על פי חלקו בכך. בתאריך 10.3 טס הסוכן הסמוי ליעד, לשם איסוף מזוודת הסמים. יום למחרת, קיבל הסוכן מזוודה מידיו של אזרח ישראלי (28, באר שבע) שנעצר על ידי המשטרה המקומית, כשברשותו מזוודת סמים נוספת זהה כמעט לחלוטין לזאת שנמסרה לסוכן והכילה 10 ק”ג MDMA. חשוד זה עודנו עצור ונחקר על ידי משטרת צ’כיה.

לאחר שובו של הסוכן המשטרתי לישראל, נמשך הקשר בינו לבין מפעיליו שהנחו אותו מיד עם נחיתתו שהנחו אותו מה לעשות עם מזוודת הסמים שבתוכה מוסלקים כ-12 ק”ג סם מסוג “קטמין”. הסוכן המשטרתי נדרש להגיע לאשדוד ושם למסור את מזוודת הסמים לידי החשוד השלישי בפרשה, תושב אשדוד כבן 28 – מסירה שלבסוף לא התבצעה.

באותו היום (14.3.24), נוצר קשר מחדש עם הסוכן והוא נשלח יחד עם המזוודה לעיר ראשל”צ, שם מסר אותה לידי החשוד הרביעי, תושב ראשל”צ כבן 32. לאחר מסירתה לידיו של החשוד, הוא עזב את המקום ובשלב מסוים, השליך את המזוודה מעבר לחומה סמוכה. לאחר פרק זמן קצר, הגיעו שני חשודים נוספים, תושבי ראשל”צ בשנות ה-20 לחייהם, שהחלו לבדוק את תכולתה. באותה העת, הופנה הסוכן להגיע אל העיר ר”ג ושם הוטמן עבורו סכום הכסף עבור ביצוע משימת ייבוא הסם לארץ.
החשודים נעצרו והמזוודה וכובע הגרב נתפסו לטובת מיצוי ראיות על ידי המשטרה.

בתוך כך, הפכה החקירה גלויה ובוצעו מעצרים נוספים על ידי בלשי ימ”ר ירושלים חשודים נוספים תושבי הצפון, המרכז והדרום. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית ובחיפוש שערכו הבלשים בעת מעצרם של החשודים, על חלקם נתפס חומר חשוד כסם מסוגים שונים, סכום כסף רב וסכין.

למחרת היום, הובאו החשודים בפני בימ”ש שלום בירושלים לדיון בעניינם שבסופו, נעתר בית המשפט והורה על הארכת מעצרם מעת לעת ובהתאם לחלקם בפרשה.

בימים האחרונים השלימו חוקרי ימ”ר ירושלים את חקירתם של החשודים וביסוס תשתית ראייתית כנגד 6 מהם. כבר בתחילת השבוע הוגשה הצהרת תובע מטעם פרקליטות ירושלים כנגד 3 מהחשודים, והיום (שני) הוגשה הצהרה נוספת כנגד היתר, ומעצרם הוארך עד ליום חמישי הקרוב, 11.4.24, לטובת הגשתו של כתב האישום נגדם.

משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד עבירות הסמים בדגש לייבוא, סחר והפצתם בקרב הציבור, תוך פעילות יצירתית ונחושה לאיתורם של העומדים מאחורי עבירות אלו, מעצרם לחקירה ומיצוי הדין עמם.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן