5 אביזרים שישדרגו לכם את הרכב וגם את חווית הנסיעה

אביזרי רכב משלימים היום את חווית הנהיגה והנסיעה ולעתים עשויים לשדרג את ערך הרכב. בתוך שפע האביזרים הקיימים, מה כדאי להתקין? | מאת: גל זמיר

אביזרי רכב משלימים היום את חווית הנהיגה והנסיעה ולעתים עשויים לשדרג את ערך הרכב. בתוך שפע האביזרים הקיימים, מה כדאי להתקין?

גל זמיר

לא כל הנוסעים והנהגים משתמשים ברכב באופן דומה. יש מי שנוהג להסיע הורים מבוגרים, אחרים דווקא מסיעים דרך קבע ילדים קטנים, יש מי שיוצא לחפש חוויות בשטח, אחרים משתמשים ברכב בעיקר לנסיעות עירוניות קצרות.

המשותף לכולם הוא, ככל הנראה, השימוש באביזרים שונים לרכב שמסייעים לשפר את חווית הנסיעה, ומגבירים את מידת הבטיחות והפונקציונאליות שלו. זה יכול להיות רלוונטי גם במקרה ברכב חדש, ישר מהניילונים, ובוודאי אם מדובר ברכב ישן יותר. כמובן שכל נהג בוחר להוסיף לרכבו את אותם אמצעים המתאימים לצרכי וטעמי הנהיגה שלו, אך יש כמה תוספות ואביזרים שבאופן כללי כדאי להתקין מאד ברכב. בואו נעבור כמה מהם.

1.      לכולם, מצלמת דרך

השדרוג אולי המומלץ ביותר היא להוסיף מצלמת דרך איכותית לרכב. זו מצלמה שמצלמת את כל מהלך הנסיעה – ולפעמים גם יותר מזה. למה להשקיע באחת כזו? התשובה היא שאם אתם נקלעים לתאונה או אפילו עדים לאחת – חברות הביטוח יוכלו להיעזר בצילומים ממצלמות הדרך על מנת להבין בדיוק מה קרה ובאשמת מי. מצלמת דרך טובה לא רק במקרה של תאונות אלא גם בהיתקלות עם שוטרי תנועה – היא תעזור לכם להוכיח שלא דיברתם בזמן נסיעה וכדומה.

יש מגוון רחב של מצלמות דרך – כדאי לבחור אחת עם רזולוציה טובה אשר תעזור למשל לקרוא את מספר הזיהוי של רכב פוגע, כזו עם מפתח רחב שיקלוט כמה שיותר מהדרך וכזו שתפעל במגוון רחב של תנאי תאורה. ישנן מצלמות אשר גם מקליטות קול. עוד שיקול הוא רכישת מצלמה המצלמת לא רק את הדרך אלא גם את פנים הרכב. אם אתם מבלים זמן רב בלנסות לברר מי מהילדים התחיל בריב – מצלמה כזו תפתור לכם את הבעיה. עוד שדרוג למצלמות דרך הוא מצלמה אשר מצלמת גם כאשר הרכב חונה ואולי גם כזו אשר יודעת לשדר את הצילומים לטלפון הנייד. כאן מדובר בשדרוג ממשי כי מצלמת הדרך הופכת לכלי אבטחה חשוב שבו תוכלו לראות מי שרט את הרכב או ניסה לפרוץ לתוכו.

2.      למטיילים, ולא רק – ארגונית לתא המטען

תוספות לרכב מגיעות בכל מיני גדלים וצורות ואחת הפונקציונאליות שבהן היא ארגונית לתא המטען. תא המטען הוא מקום שלא רואים ולכן בעל נטייה להפוך להיות מבולגן עם הזמן. קיט לתיקון תקרים, כבלים להטענה, מצבר נייד, קיט עזרה ראשונה, אוהל, ביגוד חליפי לכל אחד מבני המשפחה, כסא נפתח, בקבוק מים ליתר בטחון ועוד לא מעט פריטים, הממלאים דרך קבע את תאי המטען, במיוחד אם אתם משפחה שנוטה לצאת לשטח לטיולים. כל הפריטים הללו נוטים לעשות לא מעט בלגן בתא המטען, דבר שעשוי להוות בעיה אם למשל מנסים למצוא משהו, במיוחד אם מהירות חשובה, או שפתאום צריך גם להעמיס מזוודות. יש היום ארגוניות חכמות לתא המטען שיכולות לעזור בסדר של כל הדברים.

מה כדאי לחפש בארגונית כזו? שהיא תוצמד לדפנות, שתכיל מספיק כיסים וחלוקה פנימית שמתאימה לכם, שאפשר יהיה לקבע את מה שמאוחסן בה – ושתתאים לצרכים שלכם.

3.      בטיחות מעל לכל – מצלמות וחיישני רוורס

חלק ניכר מהרכבים החדשים מגיע היום עם חיישני ומצלמות רוורס מובנות, אבל אם הרכב שלכם קצת יותר ישן או שהגיע ללא אלו, זאת תוספת שהיא מאד בטיחותית וחשובה. ניתן להתקין מצלמות רוורס על לוחית הרישוי עם מסך על המראה האחורית. שידורג כזה לא רק משפר את נוחות הנהיגה אלא גם את בטיחות הנסיעה ברכב, ואף יכול לשדרג את ערך הרכב, כאשר תרצו למכור אותו כרכב יד 2  ביום מן הימים.

חשוב לציין כי כל שינוי במבנה הרכב מצריך אישור ממשרד הרישוי ולכן יש לשים לב כי מדובר בהתקנה שעומדת בתקני הבטיחות ובתנאי החוק – למשל אינה מסתירה את מספר הרכב בלוחית הרישוי.

4.      מדרגה נשלפת – לבעלי רכבים גבוהים

יש יתרון ברכבים גבוהים, כמו ג’יפים וג’יפונים, הם מצוינים לטיולים, גדולים יחסית ומרווחים ותחושת הנהיגה בהם היא טובה יותר בזכות הגובה מעל לכביש. אבל עבור אנשים מסוימים המתקשים בתנועה או ילדים, הגובה עלול להציב קושי בעת הכניסה והיציאה מהרכב. תוספת מדרגה יכולה להפוך את חווית השימוש ברכב ליותר נוחה ואפשרית.

טווח הפתרונות הקיים הוא רחב, ממדרגה פשוטה שניתן לחבר לרכב ועד מדרגה שנשלפת אוטומטית עם תאורת לד מתאימה בכל פתיחת דלת, ומתקפלת חזרה עם סגירתה של הדלת. אם הפתרון הוא פתרון הדורש שינוי במבנה הדלת או תוספת אליה – שימו לב לוודא כי הפתרון עומד בתקנים וקיבל אישור ממשרד התחבורה. וודאו גם עם היבואן של הרכב כי תוספת שכזו לא תגרום להסרת האחריות מהרכב.

5.      הדברים הקטנים – טישו ו..זבל

ישנם 2 דברים שחייבים לדבר עליהם: טישו וזבל, שני דברים שהולכים יחד כי אחרי שמשתמשים בטישו – גם צריך לזרוק את הטישו המשומש איפשהו. נתחיל בטישו – תמיד צריך אחד. אולי אתם מצוננים, אולי צריכים לנקות את המשקפיים, ואולי יש משהו על החלון או על הילד מאחורה. לא משנה מה, טישו זה אחד הדברים שתמיד צריך. שדרוג פשוט קטן ושימושי ידאג שתמיד יהיה לכם טישו בהישג יד – מתקן לטישו שמתחבר למגן השמש שמעל ראש הנהג או הנוסע שליד הנהג יפתור את בעיית נגישות הטישו בזמן נסיעה.

ועכשיו לחלק השני, ופה מדובר גם ביותר מטישו משומש – לא משנה איך מסתכלים על זה, תמיד צריך פח זבל זמין – לטישו משומש, שקית חטיפים ריקה, פחית שתיה וכדומה. רכבים רבים מגיעים עם פח זבל מיניאטורי ופתוח שלא באמת משרת את המטרה. שדרוג משמעותי שיעזור לכם לשמור על הניקיון והסדר ברכב וגם יקל בזמן הניקוי הוא פח זבל מעט יותר משמעותי, רצוי עמיד לנוזלים, מכוסה, וכזה ששומר על מקום קבוע. אפשר להתקין אחד מאחורי המושבים הקדמיים, בצד המושב ואם אתם זקוקים לו לטישו משומש בלבד – אפילו בתוך אחת ממחזיקי הקפה ברכב.

לסיכום

מגוון התוספות והשדרוגים לרכב הוא עצום. שוק אביזרי הרכב הוא עצום וקשה לבחור ולדעת מה מתאים, נחוץ ומותר. ככלל, כל שינוי במבנה הרכב, המנוע, הגלגלים, מידות וכדומה הוא אסור, אלא אם כן הוכח כי הוא עומד בתקן וכי עבר בדיקה ואישור של משרד התחבורה . תוספות רבות לפנים הרכב עלולים להתגלות כמסוכנות: מחזיקי טאבלטים למושבים האחוריים שעלולים להתעופף ולפגוע בנוסעים בזמן תאונה, תאורת אוירה שגורמת לסינוור וכדומה.

רצוי לבדוק כי כל שיפור עומד בתו תקן ובתנאי החוק וכן שאינו שולל את אחריות היבואן על הרכב. יחד עם זאת – קשה להתעלם מהשיפור בחוויית הנסיעה, הבטיחות, הנוחות והיופי ששדרוגים אלו מציעים וכן את האפשרות להתאים את הרכב בדיוק לצרכים שלכם.

צילום: Shutterstock

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן