news08.net/ads.txt

שבת ארורה | 7 נרצחים בפיגוע טרור בירושלים; עובדי מד”א משחזרים את המראות הקשים

עוד השבת: | פיגוע נוסף, תיעוד נטרול המחבל ומעצר 40 קרובי משפחתו

רמת הכוונות הבטחונית עלתה לרמה הגבוהה ביותר לאחר הפיגוע הרצחני שהתרחש אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים.  סמוך לשעה 20:15 התקבלו במוקד 101 של מד”א דיווחים על מספר נפגעים מירי סמוך לבית כנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. המראות היו קשים מנשוא.

חובשים ופראמדיקים של מד”א קבעו בשטח את מותם של 5 נפגעים מירי, בהם 4 גברים כבני 60, 50, 25 ו-20 ואישה כבת 60 ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק 5 פצועים, מהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש  – שמותם נקבע בבית החולים, נער בן 15 במצב בינוני עד קשה, גבר בן 24 ואישה כבת 60 במצב בינוני. סה”כ בפיגוע הרצחני 7 נרצחים תמימים (5 גברים ו-2 נשים) ו-3 פצועים (2 גברים ואישה), מהם 1 בינוני עד קשה ו-2 בינוני.

כך תיארו החובשים של מד”א תארו את שעבר עליהם:

פאראמדיק מד”א פאדי דקידק שהגיע ראשון לזירת הפיגוע: “מדובר בפיגוע קשה מאוד. ראינו אישה ו-4 גברים שוכבים על הכביש. הם סבלו מפצעי ירי והיו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. 5 פצועים נוספים בהם אישה כבת 70 וגבר כבן 30 במצב אנוש פונו לבי”ח הדסה בהר הצופים ושערי צדק”.

פאראמדיקית מד”א נוי שדה: “כשהגענו למקום ראינו מספר פצועים שוכבים. על אי תנועה בשדרה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם מספר פצעי ירי. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ולצערנו הרופאים נאלצו קבעו את מותו.”.

חובש בכיר במד”א שמואל אלפסי: “הגענו מהר מאוד למקום והמראה היה מזעזע. ראינו נפגעים שוכבים על הכביש ועל האי תנועה בשדרות נווה יעקב. אישה כבת 70 הייתה מחוסרת הכרה עם פצעי ירי בגופה ומיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים. לצערנו הרופאים נאלצו לקבוע את מותה”

פאראמדיק מד”א ליאור שאשא: “בתחילת הרחוב שכב נער כבן 15 מעורפל הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. לידו לא היו פצועים נוספים והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו בינוני עד קשה כשאמא שלו מלווה אותו. בבית החולים הוא הועבר מיד לחדר הניתוח”.

חובש רפואת חירום במד”א יונתן שור ופאראמדיקית מד”א עדן כהן: “הגענו למקום עם האמבולנס ומיד ניגש אלינו בחור בן 24 בהכרה מלאה כשהוא סובל מפצעי ירי בגב. העלנו אותו לאמבולנס, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה והוא מיד הוכנס לחדר הניתוח”.

חובשי מד”א אלי גרטנר וקובי ויצמן: “כשהגענו למקום ראינו מרחוק אנשים מסמנים לנו להגיע. ירדנו מהאמבולנס והתחלנו לרוץ לכיוון. המראה היה קשה מאוד, ראינו לאורך השדרה 5 נפגעים שוכבים ללא סימני חיים שלצערנו לא ניתן היה לסייע להם. המשכנו וראינו אישה כבת 50 בהכרה מלאה עם פציעות מדממות מירי ביד וברגל. מיד עצרנו את הדימומים, העלנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים שערי צדק שמצבה מוגדר בינוני ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו והבת שלה שלא נפגעה ליוותה אותה לבית החולים”.

ממשטרת ישראל נמסר:

אמש (שישי) בשעה 20:13 הגיע מחבל לשד’ נווה יעקב בירושלים וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהפיגוע מחוץ לבית כנסת במקום, נקבע מותם של 7 אזרחים ונפצעו 3 נוספים באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע למקום. בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים.

בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שועאפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע לעבר המחבל נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו. בתוך כ-5 דקות מקבלת הדיווח הראשון במוקד המשטרה אודות הירי המחבל נוטרל, ובכך מנעו השוטרים הרג נוסף של חפים מפשע.

מחקירה ראשונית של זהות המחבל שנוטרל ע״י שוטרי מחוז ירושלים, עולה כי ביצע את הפיגוע בזירה לבדו. מבדיקת זהותו עולה כי מדובר בתושב מזרח ירושלים בן 21. בזירת נטרול המחבל נתפס בסמוך אליו אקדח טעון עם מחסניות ותחמושת. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה ופעלו יחד עם כוחות החירום וההצלה להצלת חיים ופינוי הנפגעים לטיפול רפואי.

לזירת הפיגוע הגיעו ראש הממשלה, השר לבטחון לאומי, מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים יחד ע״פ בכירים נוספים במשטרה ובכוחות הביטחון, וקיימו במקום הערכות מצב.

בעקבות הפיגוע נפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ. לאחר הפיגוע נעצרו לחקירה הוריו של המחבל. המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי: ״”מדובר בפיגוע קשה ומורכב עם מספר רב נפגעים. אנחנו מקיימים כרגע סריקות באזור כדי לשלול את האפשרות שיש עוד מעורבים שמסתובבים חופשי. המחבל נוטרל על ידי שוטר ומתנדב של משטרת ישראל, הם מנעו פיגוע גדול יותר וניטרלו את המחבל״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצהרה לתקשורת ממטה המשטרה הארצי, בתום הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית: “אנחנו אחרי פיגוע קשה מן הקשים שידענו בשנים האחרונות. לבנו עם משפחות הנרצחים וכמובן עם הפצועים, אנחנו מאחלים להחלמתם המהירה. אני רוצה לשבח את השוטרים שבאו ופעלו במהירות, בגבורה ובתושייה יוצאת מן הכלל. הם הגיעו תוך דקות, לצערנו גם דקות זה לפעמים מאוחר מידי. אני כינסתי עכשיו הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, אנחנו החלטנו על כמה פעולות מיידיות. מחר, בצאת השבת אני אכנס את הקבינט על המשך המענה שלנו. אני רוצה להדגיש שצריך לפעול כאן בנחישות ובקור רוח. אני קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיהם, לצורך זה יש לנו צבא ומשטרה וכוחות ביטחון – והם פועלים ויפעלו לפי הנחיות הקבינט”.

למרכז הלאומי לרפואה משפטית הועברו גופותיהם של שישה קורבנות מפיגוע הירי הרצחני בירושלים.

צוות המכון פועל על מנת לסיים את ביצוע הבדיקות הדרושות בהקדם האפשרי, לרבות נטילת אמצעי זיהוי. בשעות אלו משפחות הנרצחים מגיעות למכון בתיאום מול משטרת ישראל ובסיוע גורמי הרווחה בעיריית תל אביב על מנת לאפשר הליכי זיהוי ופרידה מיקיריהם. ד״ר חן קוגל, מנהל המכון מבקש למסור בשם צוות המכון את תנוחומינו הכנים למשפחות הנרצחים.

במסגרת חקירת פיגוע הירי, במהלך הלילה ולפנות בוקר, עצרו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב 42 חשודים – חלקם ממשפחתו, מקרוביו וסביבתו של המחבל.

מרבית העצורים נעצרו הלילה בא-טור ע״י כוחות משטרה בבית המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים – פיגוע שבו נרצחו 7 אזרחים ונפצעו 3 אזרחים נוספים.

חקירת הפיגוע מנוהלת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושב״כ, ובמסגרת החקירה המשטרה תבדוק ביסודיות את הקשר בין כל אחד מהחשודים שנעצרו לבין המחבל שביצע את הפיגוע, וכן את מידת ידיעתם ו/או מעורבותם.

כאמור, המחבל נוטרל ע״י שוטרי מחוז ירושלים ומתנדב משטרה, שחתרו למגע באומץ לב לעבר המחבל כשהיה בבריחה, זאת בתוך כ-5 דקות בלבד מקבלת הדיווח הראשון למוקד המשטרה אודות הפיגוע, ולאחר מרדף וקרב יריות שנוהל עמו. בכך מנעו השוטרים פגיעה נוספת בחפים מפשע ואת בריחת המחבל.

אחד השוטרים שנטרל את המחבל רס״ר ג׳, שוטר סיור בתחנת שפט של מחוז ירושלים שיחזר עם חבריו אמש זמן קצר לאחר הפיגוע: ״טיפלנו בהפרת סדר בבית חנינא. תוך כדי הטיפול בהפרת הסדר, התקבל דיווח על פיגוע בנווה יעקב. מיד שהתקבל הדיווח צמצמנו למקום כל הכוחות. כשהתקרבנו לאזור הפיגוע, הבחנו ברכב של המפגע נמלט מהמקום. פתחנו במרדף אחרי המחבל, השבנו באש לכיוונו והרכב נעצר. המחבל ירד ממנו והחל לירות לכיווננו. בשלב הזה פרקנו מהניידת, חתרנו למגע והבאנו לנטרולו, ובכך מנענו הרג נוסף של חפים מפשע״.

נטלי חילקה אוכל למטופלים ב”הדסה הר הצופים”, נסעה לארוחת השבת – באמצע האוכל הגישה עזרה לפצועי הפיגוע עם בעלה ושם שניהם נרצחו

המרכז הרפואי הדסה מודיע על מותה של נטלי זיסקין, עובדת בית החולים הדסה הר הצופים, אשר נרצחה יחד עם בעלה אליהו אמש בפיגוע בנווה יעקב בירושלים.

נטלי זיסקין בת ה-46 עבדה עד ליום שישי, במשך 20 שנה, כמחלקת אוכל בבית החולים הדסה הר הצופים. מידי יום הגיעה לעבודה במסגרתה פגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם. אלה סאקוביץ׳, דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים. אמש נאלצה להגיע יחד עם אמה של נטלי כדי לזהות את האחיינית והבת אשר מותה נקבע בבית החולים מייד עם הגעתה, לאחר שפונתה מזירת הפיגוע על ידי מד״א.

״נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90, ומאז ועד היום הייתה מטפלת בשני ההורים באהבה, מסביב לשעון. היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה. כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים – הכל למען אמא. לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות.

“ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד. כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות – באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם. ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו”.

הטרור נמשך הבוקר: פיגוע ירי במעלות עיר דוד בירושלים

אחרי הלילה הקשה במיוחד מפיגוע הטרור הנוראי בנווה יעקב בו נרצחה שבעה אנשים תמימים – הבוקר (שבת) התקבל דיווח במוקד המשטרה על פיגוע ירי באזור מעלות עיר דוד בירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתוך דקות בודדות זיהו את המחבל לאחר שהוא נורה ונוטרל ע״י אזרחים. כתוצאה מפיגוע הירי, נפצעו שני עוברי אורח באורח בינוני-קשה (עפ״י גורמי הרפואה), והם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו למקום, ופעלו יחד עם גורמי החירום וההצלה לפינוי שני הנפגעים, סגירת הזירה ואיסוף ממצאים. מבדיקת זהותו של המחבל שנוטרל ונפצע, עולה כי מדובר בבן 13 תושב סילואן שבמזרח ירושלים, שככה”נ פעל לבדו. האקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח ע״י כוחות המשטרה. מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע חמוש למעלות עיר דוד, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו במקום ממולו, כשחלקם היו חמושים בנשק ברישיון. כשעוברי האורח חלפו את המחבל בהליכה, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו במקום.

לזירת הפיגוע הגיעו מפכ”ל המשטרה, רנ”צ יעקב שבתאי יחד עם מפקד מחוז ירושלים, וקיימו במקום הערכת מצב. בתוך כך, בעקבות שני הפיגועים בירושלים בסופ״ש, החליט מפכ״ל המשטרה על נוכחות של צוות ימ״מ קבוע באזור ירושלים למענה מיידי לאירועים חריגים במידת הצורך. כמו כן, ממ״ז ירושלים הנחה בהערכת מצב שקיים בשטח, על המשך פעילות במערכים מתוגברים בגזרות השונות ברחבי העיר בימים הקרובים, לצד פעילות חקירתית, התקפית ויזומה נגד חשודים בפח״ע או בהפרות סדר.

ממד”א נמסר: חובשים ופאראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ומפנים לבי”ח שערי צדק 2 פצועים, בהם גבר בן 22 במצב קשה וגבר בן 45 במצב בינוני עד קשה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון.

פאראמדיק מד”א פאדי דקידק סיפר: “הגענו במהירות למקום וראינו 2 פצועים מירי. גבר בן 47 וצעיר בן 23. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון. העלנו אותו במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק כשמצבו של הצעיר קשה ומצבו של הגבר השני בינוני עד קשה”.

◼️◼️◼️

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: “כואב יחד עם כל בית ישראל את פיגועי הטרור הנוראים בשבת. שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ורפואה שלמה לפצועים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את השוטרים והלוחמים שעובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל. דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל שבמקום לחזק את צה״ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל. רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו. הטרור הערבי נובע מתקווה להשיג באמצעותו הישגים. רק שנדע לגדוע את התקווה, ונשיב את ההרתעה נוכל לנצח את הטרור.

שלילת התושבות וגירוש המשפחה, הקפאת כספי הרשות הפלשתינית וגביית מחיר כבד מאד מהסביבה הקרובה והתומכת, יחד עם הרחבת הבנייה בירושלים ובכל רחבי הארץ באופן מאסיבי יבהירו לאויבנו שהטרור הנבזי שהם מוציאים תחת ידם פוגע בראש ובראשונה בהם. לצד שורת צעדים ביטחוניים, אדרוש לאשר באופן מיידי את תכניות הבניה ב E1 במעלה אדומים, לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון ביהודה ושומרון לאישור כלל תכניות הבניה שעל הפרק, לכתר את השכונות שמהן יצאו המחבלים בירושלים ולבצע בהן אכיפת חוק נחרצת בכל המישורים. הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ”.

חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר בתגובה לפיגועים בבירה: “כואב יחד עם המשפחות, תושבי ירושלים ועם ישראל כולו את הפיגועים הרצחניים. אי אפשר להשלים עם מציאות בה תושבי ירושלים ירגישו לא בטוחים. אני מחזק את כוחות הביטחון הפועלים כל העת למען בטחון התושבים וסומך על ממשלת ישראל שתמצה את הדין עם המרצחים ומשתפי הפעולה ותשיב את המשילות לבירתנו. התשובה המיידית והמתבקשת היא המשך ההתיישבות! וקידום אישורי הבנייה בשכונת עטרות הסמוכה למקום הפיגוע בשכונת נווה יעקב”.

תגובת בצלמו לפיגוע הקשה: “דורשים מעשים מיידים לא ססמאות. בשעות הקרובות שרים חברי כנסת וארגונים יתחרו ביניהם מי יתן את הסיסמה היותר תקיפה. ביניהם גירוש משפחת המחבל תוך 48 שעות, הרס הבית עוד הלילה ועוד. המשותף לכל התגובות האלו שהם לא יקרו והשר ירויח קרדיט.
אנחנו דורשים מעשים. עוד הלילה הכרזה על בית המחבל שטח צבאי סגור, והוצאת צו הריסה כבר בעוד יומיים דיון בבג”ץ ופסיקה מידיית. בנוסף עצירת כל בני המשפחה שהביעו תמיכה בפיגוע והעמדה לדין. שלילת תושבות בני המשפחה באופן מידי ועוד. לא נוותר עד שמעשים ייעשו. מאסנו בסיסמאות”.

◼️◼️◼️

זק”א: טבח בירושלים בליל שבת קודש: שבעה אזרחים נרצחו בפיגוע ירי בליל שבת ע”י מחבל נתעב (21, שועפט) שפתח במסע הרג סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, רצח שבעה ופצע מספר נוספים, עד שנוטרל ע”י שוטרים שהגיעו למקום.

סולטאן עטון מתנדב זק”א שטיפל בזירה: “כשהגענו למקום ראינו מבוגרים וצעירים שוכבים לאורך הרחוב כשהם ללא רוח חיים עם פצעי ירי קשים. מספר פצועים פונו ע”י מד”א לביה”ח. השתדלנו למנוע מאזרחים נוספים להיחשף למראות הקשים, אך הלב כואב ומזועזע”.

״יחד עם צוות זק”א בירושלים, כשהם לבושים בבגדי השבת ובאפודי זק”א, טיפלנו במתפללים ועוברי האורח שנרצחו סמוך לבית הכנסת על פי הנחיותיו של יו”ר וועד רבני זק”א הרב יעקב רוז’ה. בזירת הרצח היתה המולה וכאב רב, משפחות ומכרים שהגיעו לבדוק האם יקירהם בין הנפגעים. נשארנו במקום זמן רב בכדי לעזור למשפחות הדואגות”.

מיד עם צאת השבת, שבו מתנדבי זק”א לזירה כדי לטפל באיסוף הממצאים שנותרו, על מנת להביא לקבורה כל טיפת דם בהתאם להלכה.

יהי זכרם ברוך!

צילום: דוברות המשטרה | דוברות מד"א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אדוה
אדוה
1 year ago

לא משנה מה לא כותבים כותרת כזו. שבת היא מקור הברכה. אנא שנו

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אדוה
אדוה
1 year ago

לא משנה מה לא כותבים כותרת כזו. שבת היא מקור הברכה. אנא שנו

דילוג לתוכן