700 בני נוער משדרות ייצאו למחנות קיץ 

עיריית שדרות ופורום Summer Camps  ישראל יוציאו הקיץ מעל 700 בני נוער למחנות קיץ בעלות של חמישה מיליון ₪

פורום Summer Camps  ישראל בשיתוף עם עיריית שדרות, קרן גודמן ושותפים נוספים יוציאו מעל 700 בני נוער למחנות קיץ בישראל כאשר 500 ילדים יצטרפו למחנה "קימאמה" ו-200 למחנה "מסע ישראלי".

 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות "אנחנו מודים לפורום Summer Camps ישראל על שיתוף הפעולה ועל ההזדמנות להוציא את ילדינו למחנות קיץ אחרי תקופה מורכבת ולהעניק להם חווית קיץ מיוחדת והפוגה מהמצב"

 

העיר שדרות שחטפה מכה משמעותית במתקפת ה-7.10, פועלת לשיקום האוכלוסייה מהטראומה שחוו ושיקום העיר כולה. כחלק מצעדים אלו פועלים לחיזוק החוסן של הילדים ובני הנוער של העיר.

 

עיריית שדרות שהחליטה להשקיע סכומים רבים בשיקום הילדים והנוער חברה לפורום Summer Camps  ישראל ושותפיו, כדי להעניק לילדי העיר חווית קיץ בלתי נשכחת. עד כה נרשמו מעל 700 ילדים כאשר ביניהם נוער דתי, חרדי וחילוני.

דווקא בקיץ מורכב כמו זה, בצל מלחמה, קשה לחשוב על לשלוח את הילדים רחוק מהבית. ובכל זאת, דווקא בשנה כזו רואים את הצורך במסגרות חינוך בלתי פורמאליות לילדים ובני הנוער שיביאו להפוגה מהמצב המורכב, יפגישו אותם עם חברים, ויביאו ליצירת חוויות טובות גם בתקופה המורכבת.

 

ואכן, השנה הפורום לא פעל רק במתכונת של מסגרות קיץ לילדים, אלא התגייס ליצירת מחנות ייחודיים שיהוו מקום בטוח לבני הנוער מהקהילות המפונות. מתוך המצב המורכב והמצוקה שאליה נקלעו הקהילות המפונות מעוטף עזה והצפון, עלה הצורך במסגרת חינוכית בלתי פורמאלית שתפגיש את בני הנוער המפונים עם קבוצת השווים שלהם איתם יוכלו לעבד את הרגשות מהתקופה המורכבת, לחוות חוויות טובות ומשותפות עם חבריהם ולקבל הפוגה מהמצב.

המחנות זכו להצלחה רבה, יצאו לפועל 22 מחנות בהם השתתפו למעלה מ-2,000 בני ובנות נוער מהקהילות המפונות וכן מהעיר שדרות. "הענקתם לילדים שלנו ימים של שפיות בתקופה כל כך אפלה", סיפרה אחת האמהות.

 

אחת ממטרותיו העיקריות של פורום Summer Camps  ישראל זה ליצור ולספק הזדמנויות לחינוך בלתי פורמאלי איכותי ומקצועי לילדים ונוער ישראלים, כדי לחנך לכבוד לאחר, סובלנות, העצמה והתפתחות אישית וחברתית.

המחנות פועלים לחיבור בין כלל קצוות האוכלוסייה החברתית ולחנך לסולידריות ואחדות חברתית, כך גם אוכלוסיית בני הנוער שיצאו למחנות מהעיר שדרות והנוער שיפגשו במחנות וכן הצוותים החינוכיים במחנות יהיו משלל הקשת החברתית הישראלית וידגישו את האחדות והגיוון במדינת ישראל.

 

המחנות מקנים לנערים ולנערות חוויה מלאת תוכן והעשרה, אטרקציות וחוויות משותפות, התנדבויות והיכרות עם חברים חדשים מאוכלוסיות שמעולם לא פגשו. מחנות הקיץ נמשכים כ-10 ימים הכוללים לינה וניתוק מהניידים.

הניתוק, כך על פי מחקר של הפורום, מאפשר לילדים לחוות חוויה עמוקה, ליצור חברויות וקשרים חזקים להיפתח ולדעות שונות משלהם, מה שמעלה את תחושות המסוגלות וההערכה העצמית שלהם ומסייע לחיבור בין אוכלוסיות שונות.

 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות:

"העיר שדרות שנפגעה קשות ממתקפת ה-7.10, ונמצאת כבר שנים בחזית העימות הבטחוני, פועלת כל הזמן לחיזוק החוסן הקהילתי באופן כללי ושל הילדים בעיר בפרט. שיתוף הפעולה של עיריית שדרות עם מחנות הקיץ של פורום  Summer Camps ישראל, מאפשר לנו להעניק לילדינו הפוגה מהמצב וחוויה מרעננת ומשמעותית, מלאה בתוכן חינוכי חשוב, לחיזוק החוסן האישי והחברתי שלהם. אנחנו גאים לקחת חלק באפשרות להעניק לילדינו קיץ "נורמלי" בתוך תקופה חשוכה"

 

שונה גודמן סון, מייסדת הפורום:

"יש לנו הזדמנות חד־פעמית להשפיע ולו במעט על מצבם של בני הנוער שחוו את האירועים הקשים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ההפוגה הזו של כמה ימים שמנתקת אותם מהמציאות הקשה מאפשרת להם להיפתח, לשנות קצת אווירה, להתחבר עם חברים שלא ראו וגם קצת לעצמם".

 

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ראובן קופיצינסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן