news08.net/ads.txt

8200 בגדרה | נחשף השלט במקום בו החלה יחידת האיסוף המרכזית של אגף המודיעין – לפעול

טקס מיוחד להנצחת ראשוני יחידת 8200 שפעלו בגדרה, התקיים במושבה ובו נחשף שלט שהוצב על מבנה מעון מוריה השוכן ברחוב לוינסון עם כיתוב מיוחד.

“במלחמת העצמאות, במסגרת חזית ד’ (הדרום) פעלה במקום זה חוליה של חיילי מודיעין האזנה (סיגינט), שעלו מארצות ערב על יסוד ההיכרות העמוקה שלהם עם השפה הערבית ותרבותה. ברבות הימים כמעט ולא נודע על פעילות זו. החיילים אספו מידע באמצעים טכניים, עיבדו ותרגמו אותו, ובכך תרמו במידה משמעותית להצלחת הלחימה של חטיבות הפלמ”ח והחי”ש בחזית הדרום. עם הקמת צה”ל, היו חיילים אלה בין ראשוני יחידת שירות מודיעין 2 (ש.מ 2) אשר לימים הפכה ליחידה 8200. המועצה המקומית גדרה בראשותו של יואל גמליאל, ועמותת בוגרי 8200 (ש.מ 2), מנציחים את הפעילות המודיעינית המיוחדת במושבת הבילויים- גדרה. תבורך התרומה הייחודית לביטחון המדינה במקום זה לדור ודור!”

הטקס התקיים במעמד ראש המועצה, מפקד מרחב 8200, בוגרי יחידת 8200, משפחות ראשוני יחידת 8200, נעם שפירא אשר עשה את עבודת החקר למורשת היחידה יחד עם שמוליק פפרמן, צוות המועצה, צוות מעון מוריה – ובראשו שמעון רבינוביץ ונעמה סודקוביץ.

נעם שפירא אמר במהלך הטקס: “טובי אנשינו ישבו כאן ויצרו את התשתית שעליה קמה יחידת 8200”. מפקד מרחב 8200 ציין: “היחידה שרואים היום היא פרי תולדתה של המפקדים מהעבר, שחלקם מגדרה. זהו רגע מרגש מאוד” ושמעון רבינוביץ הוסיף: “מרגש שזה המקום שהחלה ההתהוות של היחידה. תלמידות ותלמידים רבים מגיעים למקום ואנו נדאג שהם יחשפו למורשת זו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן