אחד מאתרי המורשת המרשימים בדרום צפוי לקבל הקיץ פנים חדשות: רשות הטבע והגנים השיקה את "הצליל השמיני", תערוכת וידאו־ארט חדשה שתוצג במערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין ותשלב בין מוזיקה, אמנות וטבע בחוויה לילית יוצאת דופן.
מאחורי הפרויקט עומדים המוזיקאי והיוצר אהוד בנאי ואמן הווידאו־ארט רונן תנחום, שיצרו יחד מיצג ייחודי המותאם במיוחד לחלל המסתורי של מערות הפעמון.
התערוכה מציעה למבקרים מסע חזותי וקולי המשלב בין שיריו המוכרים של בנאי, חלקם בעיבודים חדשים שהוקלטו במיוחד עבור המיזם, לבין עבודות וידאו המוקרנות על קירות המערה ויוצרות חוויה רב־חושית בלב אחד מאתרי המורשת המפורסמים בישראל.
במרכז היצירה עומד רעיון המסע אל הזיכרון האנושי הקדום ביותר – תקופת ההיריון והשהות ברחם האם. באמצעות שילוב של צליל, אור, תנועה ודימויים מופשטים, מוזמנים המבקרים לצלול אל מרחב שבין זיכרון, חלום ותודעה.
אהוד בנאי סיפר כי כבר בביקורו הראשון במערה חש תחושה של כניסה למרחב אחר, כמעט רחמי, ומכאן נולד הרעיון ליצור מסע העוסק במעברים בין חיים לחלום, בין מציאות לדמיון ובין המוכר לנסתר. לדבריו, "הצליל השמיני" מבקש לגעת במה שנמצא מעבר למעגלי הזמן והמוזיקה המוכרים לנו.
לצד התערוכה עצמה, יוכלו המבקרים ליהנות גם ממארזי פיקניק שיוזמנו מראש וייאספו עם ההגעה לגן הלאומי, כחלק מחוויית בילוי ערב המשלבת טבע, תרבות ואמנות תחת כיפת השמיים.
מנהל הגן הלאומי בית גוברין, תומר סרגוסטי, ציין כי התערוכה מעניקה למערות הפעמון פרשנות חדשה ומאפשרת לקהל לחוות את האתר מזווית שונה. לדבריו, השילוב בין החלל ההיסטורי, האקוסטיקה הטבעית, המוזיקה והווידאו־ארט יוצר חוויה ייחודית שמחברת בין מורשת, טבע ותרבות.
"הצליל השמיני" היא התערוכה השביעית המוצגת במערות הפעמון מאז הפכו לחלל תצוגה לאמנות עכשווית, והיא תוצג החל מיולי 2026 ועד סוף נובמבר בשעות הערב.
◼️ חדשות אשקלון והסביבה בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








