news08.net/ads.txt

גן יבנה: ביקור פדגוגי משמעותי בגני הילדים

במסגרת שבוע החינוך בגן יבנה, נערך ביקור פדגוגי רב משתתפים בגני הילדים ביישוב על מנת ללמוד על עבודת הגנים והעשייה החינוכית החדשנית המתקיימת בהם. בביקור לקחו חלק ראש המועצה, דרור אהרון, סגנית ראש מועצה ומחזיקת תיק החינוך, ירדנה אוקמן, מנכ”ל המועצה, אילן סויסה, מנהלת אגף החינוך, איילת טייטלבוים,. מנהלת מחלקת גנ”י, יהודית שטרית, מנהלת מחלקת הרווחה, עו”ס לחוק נוער, מנהלת המחלקת לביטחון קהילתי, מפקחות על גני הילדים, מדריכות ויועצות לגיל הרך, נציגת פיקוח מהחינוך המיוחד ונציגות חינוך מובילות ברשות.

הביקור נערך בשלושה גני ילדים, אשר ייצגו בגאווה ובמקצועיות את העשייה החינוכית הרבה בגני הילדים בגן יבנה. הגננות ייצגו את התפיסה החינוכית של מודל הגן העתידי אשר בבסיסו עומדת ההנחה כי עבודת הצוותים החינוכיים בגנים מתבססת על אמונה ביכולתם של הילדים ושל צוות הגן ליזום, להוביל, ללמוד, לחקור וליצור את הגן שלהם תוך אינטראקציה מיטבית ומתמדת בין כל השותפים. הלמידה בגן העתידי שמה במרכזה את מעורבות הילדים בתהליכי הלמידה שלהם, למידה המתבססת על נושאים הנובעים מתחומי העניין שלהם ומתמקדת בשאלות המעסיקות אותם. המודל מבוסס על 4 עוגנים מובילים אשר במרכזו העוגן: ביטוי אישי. הגננות מתייחסות  לילדי הגן כשותפים פעילים ומעורבים בלמידה, תוך שהן מטפחות את הגן כמרחב בטוח המאפשר לילדים לבטא רצונות ולקדם תחושת מסוגלות. שלושת העוגנים האחרים הינם: קהילתיות, יזמות ויצרנות ולמידה במרחבי חיים.

בביקור בגנים נראה כיצד הגננות מתייחסות למארג היחסים בקהילה, מטפחות בקרב הילדים את הזהות והשייכות התרבותית ומקדמות ערכים של אחריות ומעורבות חברתית. צפינו בילדים צעירים אשר יוזמים ויוצרים תכנים ומוצרים מוחמרים שונים, מפתחים יצירתיות חדשנות ומקיימים תרבות של ‘עשה זאת בעצמך’ – מעבר מצרכן ליצרן. כמו כן נחשפו המשתתפים ללמידה במגוון מרחבי החיים בסביבת הגן, הן בתוכו והן מחוצה לו. ראינו את הילדים פועלים במרחבים טבעיים, כמו חצר מקראית ומרחבים קהילתיים שאימצו במטרה לשמר ולטפח אותם למען הקהילה. הלמידה במרחבים חינוכיים מעין אלו, מאפשרת למידה אותנטית, תוך חיבור לשורשים ולמקורות וכן כחינוך לערכים למען השמירה על הסביבה.

עוד יצוין כי הגננות פועלות בשיתוף הצוות החינוך וגורמי חינוך המלווים את הגנים לקידום אקלים גן מיטבי המכונן סביבה חברתית-לימודית בטוחה תומכת, שוויונית ואסתטית, המקדמת את התפתחותם של כל ילד וילדה באמצעות אינטראקציות איכותיות בין הילדים ובין עצמם ובין הילדים למבוגרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן