news08.net/ads.txt

לא רק לנפש: מהי רפואה משלימה ולמה היא חשובה כל כך

ממיגרנות, כאבי ראש ובעיות עיכול, ועד דיכאון, חרדות ובעיות קשב וריכוז – שיטות הטיפול המגוונות ברפואה המשלימה יכולות להקל על מנעד רחב של בעיות בריאות

אם עד לפני כמה שנים, רפואה משלימה הייתה חידוש עבור רובנו – כיום, יותר ויותר אנשים מתנסים בה, ואף הופכים אותה לחלק משגרת הבריאות שלהם. כפי שהשם מרמז, רפואה משלימה אינה מיועדת להחליף את שירותי הרפואה המוכרים לנו, אלא להוות שירות נוסף, עוד חלק במעטפת הרפואית הכוללת השומרת על השלוֹמוּת (Well Being) שלנו. מסיבה זו, כאשר רוכשים ביטוח בריאות , כדאי לוודא כי הוא כולל כיסוי כתב שירות לרפואה משלימה. ביטוח בריאות מומלץ, בהקשר זה, הוא כזה שבעת הצורך, נוכל להיעזר בו כדי לממן טיפולי רפואה משלימה מגוונים.

אז מהי בעצם רפואה משלימה? מדובר בשם כולל למגוון פרקטיקות, טיפולים ותוספי תזונה, שהמשותף להם הוא ראיית הגוף כמכלול שלם – ולא רק כאוסף של איברים. חלק משיטות הטיפול פותחו במזרח לפני מאות ואלפי שנים, ואחרות חדשות יותר. בטיפול ברפואה משלימה, העיקרון הוא לא להסתפק בטיפול בסימפטום, אלא לאתר את שורש הבעיה הגורמת לו. רפואה משלימה משלבת התייחסות לפן הפיזי והנפשי גם יחד, ומביאה בחשבון את כלל הגורמים הקשורים באורח החיים, כגון תזונה בריאה , דפוסי פעילות גופנית ועוד. באמצעות טיפול הן באספקטים הפיזיים והן באספקטים הנפשיים, רפואה משלימה יכולה לעזור לנו לחזק את המערכת החיסונית שלנו, ולהקל על מגוון רחב של בעיות: מכאבי ראש, כאבי גב ובעיות עיכול, ועד חרדה, דיכאון, משקל שאינו תקין, בעיות קשב וריכוז ועוד. יתרון מיוחד מספקת הרפואה המשלימה לחולים כרוניים. גם אם לא ניתן להיעזר בה לריפוי סרטן, למשל, עדיין היא יכולה להקל על חולים העוברים טיפולים כימותרפיים, וסובלים מתופעות לוואי שונות. תוספי תזונה יכולים לסייע בחיזוק הגוף, וכן בהתמודדות עם ההשפעות הנפשיות הלא פשוטות של המחלה.

סוגים נפוצים של רפואה משלימה

דיקור סיני – זהו אולי הסוג המוכר ביותר של רפואה משלימה, שרבים כבר התנסו בו. מדובר בטכניקה שהומצאה בסין לפני יותר מ-2,500 שנה, וכוללת דיקור באמצעות מחטים דקות, בנקודות הנקראות “מרידיאנים”. הדיקור משמש לטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים, כגון כאבי פרקים, מיגרנות ובעיות עיכול, ומתאים גם לנשים הסובלות מבעיות פריון, נשים בהריון וכן נשים החוות את תופעות גיל המעבר.

רפלקסולוגיה – שיטת טיפול שאינו פולשני, אלא מתבצע באמצעות לחיצות על נקודות שונות ברגליים, המקושרות לאיברים ותהליכים שונים בגוף. השיטה מיועדת לחיזוק המערכת החיסונית, ומתאימה לטיפול בבעיות פריון, בעיות עיכול וכאבים שונים, וכן לשיקום וסיוע בהתמודדות עם סטרס.

עיסוי רפואי – אחד הדברים החשובים ביותר לבריאותנו, בכל גיל מינקות ועד זקנה, הוא מגע נעים ומיטיב. עיסוי רפואי שמבוצע על ידי מטפל עם הכשרה ספציפית, מסייע להרפות את השרירים, להוריד את רמות הכאב, לרענן את הגוף ולהקל על הנפש.

שיאצו – השיאצו מבוסס אף הוא על טיפול במגע. בעוד השיטות הקודמות שהזכרנו כאן הן עתיקות מאוד, השיאצו חדש יחסית – ופותח ביפן במאה ה-20, בהשראת הרפואה הסינית. טיפול בשיאצו כולל לחיצות על נקודות שונות בגוף, כאשר המגע עוזר לאזן את זרימת האנרגיה בגוף, לשחרר חסימות וכך להקל על כאבי שרירים ושלד, כדוגמת כאבים בצוואר, באגן ובגב; בעיות שינה וחרדה; כאבי ראש ועוד.

נטורופתיה – נובעת מתוך אמונה כי בריאותנו תלויה באיזון בין כלל ההיבטים באורח החיים שלנו, הנטורופתיה שואפת לזהות באילו מערכות בגופנו קיים חוסר איזון – ולטפל בו באמצעות תוכנית שינוי תזונתי ושילוב תוספי תזונה. הנטורופתיה מיועדת למגוון רחב של מצבים רפואיים – משקל לא תקין, אלרגיה, בעיות עור, בעיות עיכול, בעיות קשב וריכוז ועוד.

בשורה התחתונה, רפואה משלימה היא כבר חלק אינטגרלי מסל שירותי הבריאות עבור רבים. למי שטרם התנסה, כדאי ללמוד ולהכיר את מגוון הטיפולים – ואת התועלת שניתן להפיק מהם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן