news08.net/ads.txt

זה מדהים: מעבדת הדמיון של האילתים נחנכה | צפו בתמונות

מערכת החינוך של אילת המקדמת חדשנות פדגוגית עם כיתות

M21 המעודדות חקר ויזמות, לוחות חכמים, מקרנים רצפתיים, למידה במרחבים חוץ כיתתיים, מחשבים למורים ותלמידים ועוד, מתחדשת במעבדת דמיון המהווה את כיתת העתיד. הכיתה מאפשרת חקר ולמידה בסביבה אינטראקטיבית במסגרתה הופכים קירות ורצפת הכיתה לחלל תלת ממדי. המעבדה הראשונה הוקמה בבית ספר “יעלים” המוביל חדשנות והשאיפה היא למקם כיתה כזו בכל בתי הספר.

מעבדת הדמיון שהוקמה על ידי קרן אתנה במימון מפעל הפיס ועיריית אילת, נחנכה היום (ראשון) במעמד ראש העירייה – אלי לנקרי, מייסד ונשיא קרן אתנה – אורי בן ארי, המשנה למנכ”ל וראש מינהל שח”ק – ד”ר דרורי גניאל, מנהלת אגף החינוך – מירי קופיטו ובהשתתפות מנהלות בתי ספר היסודיים. בתחילת הטקס, קבע הרב אייזנבך מזוזה וגם תקע בשופר ברוח ימי התשובה, לברכה והצלחה.

במעמד הטקס הכריז ראש העירייה – אלי לנקרי, כי המעבדה הבאה תמוקם בבית ספר “אורים” לחינוך מיוחד ובהמשך בכל בתי הספר. עוד אמר ראש העירייה, כי מיקום המעבדה באילת מתיישב עם דירוגה של העיר אילת במקום השני בארץ במדד ערים חכמות וכעיר שנבחרה על ידי האיחוד האירופי כאחת מ – 100 ערים בעולם שיהפכו לערים חכמות וירוקות ומאופסות פליטות פחמן. “נמשיך לחזק את אילת כעיר חכמה ואת מערכת החינוך כמערכת חכמה ומעצימה” אמר ראש העירייה וברך את אורי בן ארי על השותפות רבת השנים וכן את הצוותים החינוכיים.

לברכות הצטרפו גם ד”ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח”ק, שהחל את השותפות עם קרן אתנה לפני יותר מעשור ובמסגרתה קיבלו מורי בתי הספר היסודיים והעל יסודיים מחשב נייד. בהמשך חולקו טאבלטים למורים למדעים, ואייפדים לכל הגננות ומורי החינוך המיוחד. מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך ציינה, כי בתקופת הקורונה, הידע הדיגיטלי של מחנכי אילת והתשתיות המתקדמות אפשרו להם להפעיל למידה מרחוק איכותית ומתקדמת. “פנינו ולבנו תמיד נכונים לצעדי קידמה נוספים” אמרה וברכה את השופים והצוותים. מנהלת בית ספר “יעלים” – לימור קטן, שהנחתה את הטקס אמרה: “האמירה “אין כמו מראה עיניים”, “תראו ותיווכחו” נכונה מתמיד בהקשר של מעבדת דמיון. אפשר לראות כל דבר העולה בדמיון. רואים, בוחנים תהליכים המוצגים בתלת ממד ומפליגים עם החשיבה למקומות חדשים”.

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה אמר: “מעבדת דמיון היא מרחב למידה אימרסיבי (Immersive) המשתמש בקירות וברצפה של הכיתה ליצירת חוויית למידה ייחודית שלא דומה לשום דבר אחר. למידה אימרסיבית מתקיימת בסביבה עם מגוון אינטראקציות, שכבות מידע וגירויים שמעוררים סקרנות ומכוונים לחוויה רב-חושית של הלומדים. סביבה אימרסיבית עושה הדמיה מלאכותית של העולם האמיתי או עולם מדומיין. השילוב של הטכנולוגיות השונות בסביבה, מאפשר למשתתפים להרגיש שהם ממש נמצאים פיזית במקום שמוצג להם. הלומדים נסחפים אל חוויה שבה הם מרגישים נוכחים כל כך עד כדי שהם שוקעים בתוכה ללא הסחות דעת כמעט. הוויזואליה העוצמתית, הסאונד, הסנסורים שמשפיעים אפילו על הריח או על הטמפרטורה בחדר – כל אלו ועוד מאפשרים ללומדים להתחבר רגשית לסיטואציה, מה שמשפיע בהכרח על המעורבות ועל המוטיבציה שלהם”. עוד ציין בן ארי, כי ללא ספק מדובר בשינוי כללי המשחק בתחום החינוך. “אנחנו בקרן אתנה מאמינה שחשיפה של הצוותים החינוכיים לטכנולוגיות אלה, עם מערכי שיעור מותאמים, יחזק אותם וייתן להם אפשרות להתקדם מקצועית, ומקביל יקדם את מערכות היחסים שלהם עם תלמידיהם, שייהנו מלמידה מעניינת ויעילה יותר, מותאמת אישית, ויעניק להם את הכישורים הנדרשים במאה ה-21 על מנת להשתלב בחברה הישראלית ובעולם התעסוקה.”

מעבדת הדמיון מאפשרת לתלמידים לחקור מעל 700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות כגון: אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים בעולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה. בני הנוער והילדים יזכו להיחשף לעולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח כישורי חיים ויכולות רלוונטיות למאה ה-21, ביניהן מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן