news08.net/ads.txt

טור אישי, ירון אמיר < רחובות לא עומדת בראש סדר העדיפויות של משרדי הממשלה

אמיר ירון (1)

ישיבת הועדה לביקורת המדינה בכנסת בראשותה של ח”כ שלי יחימוביץ דנה בדוח מבקר המדינה על מוכנות העורף לקראת רעידת אדמה

בישיבה נכחו כל הגורמים הרלוונטיים מהפיקוד הצבאי, המשך במשרדי הממשלה, במשרד ראש הממשלה ובקיצור האולם היה מלא מלהכיל את הגורמים שהגיעו לישיבה, בה נכחתי.

נציג מבקר המדינה הציג במהלך הישיבה את תמצית הדו”ח שעל פיו ניתן לקבוע שהמדינה חשופה למציאות קשה מאוד אם והיה ותתרחש באזורנו רעידת אדמה קשה כפי שמנבאים אנשי המקצוע. ואז כל אחד בתורו וכלל זה גם נציג אוניברסיטת חיפה התריעו על האסון שעשוי להתרחש ברעידת אדמה.

לאזרח מן השורה או לחבר מועצה בקדנציה שהסתיימה, שעסק בנושא חדשות לבקרים, היה קשה מאוד לגשר על הפערים שבין מציאות בלתי נתפסת שבה מעל 100 בתי ספר וגני ילדים ברחובות ובהם אלפי תלמידים רחובותיים אינם מוגנים מרעידות אדמה, בה בשעה שיושבים כל קברניטי המדינה באולם אפוף בעשן ומכינים דוחות לעוד כעשר שנים… ויוצאים מרוצים מהישיבה.

הגעתי לישיבה כדי לתת ביטוי לחומרת המצב אך כבר בפתח הישיבה הבהירו לי שלא יתאפשר לי לשאת דברים עקב הזמן הקצר שהקציבו  לישיבה. ברור לחלוטין שרחובות לא עומדת בראש סדר העדיפויות של משרדי הממשלה ואולי החמור מכך שגם אם תתרחש כאן רעידת אדמה חס וחלילה אין ציוד מיידי של פיקוד העורף ברחובות שבעזרתו ניתן יהיה לחלץ נפגעים או פצועים בזמן אמת!

נאמנים עליי דבריו של ח”כ בגין בישיבה, (שהרשים מאוד בדבריו), שחלה התקדמות מאוד משמעותית בהתארגנות משרד ראש הממשלה למצב החירום ובעיקר כשהוחלט לרכז את כל המטה העוסק במוכנות העורף לרעידת אדמה במשרד ראש הממשלה, אך אי אפשר להשתחרר מהתחושה שלא בטוח שרעידת האדמה הבאה שתתרחש חס וחלילה באזורנו לא תמצא אותנו מוכנים – הן לרעידה עצמה והן ליכולת לחלץ את הנפגעים במהירות.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן