news08.net/ads.txt

“מדוע לא הופעל נוהל סופה לפני מערכת הגשם האחרונה? או שמא לא קיים נוהל כזה בעידן בוקסר?”

ההצפות בשבת האחרונה הותירו כעס רב – גם בקרב נבחרי הציבור. חבר המועצה שחר רובין, פרסם רשומה ברשת הפייסבוק ובה הטיח אשמה בניהול בלתי אחראי של ראש העיר שמואל בוקסר. “מדוע לא הופעל נוהל סופה לפני מערכת הגשם האחרונה? או שמא לא קיים נוהל כזה בעידן בוקסר?”, תהה. רובין, התייחס להצפות הזכורים משנת 2012.
כזכור, סוף השבוע הגשום שפקד אותנו ביממה האחרונה הביא ללא מעט אירועים בהם נתקעו ונלכדו אזרחים בערים רבות בארץ בשל כמות המשקעים החריגה שירדה בצפון, בדרום ובמרכז. האירוע המרכזי, כאמור, היה אירוע בו חולצו 18 לכודים ברחוב העצמאות בנס ציונה, שגרם לסערה וזעם רב בקרב תושבי העיר. המים שהציפו את הבתים באמצע הלילה גרמו לתושבים להזעיק כוחות כיבוי אש ומד”א שנכנסו לחלץ עשרות דיירים. זוג קשישים שביתם הוצף, חולץ במצב קרוב להיפותרמיה ופונה בידי מד”א לקבלת טיפול רפואי. לדברי אנשי כיבוי האש, השניים היו בסכנה אמיתית לחייהם. עוד 20 דיירים מכמה בתים חולצו אף הם. בעקבות ההצפה, ביקר במקום ראש העיר שמואל בוקסר, שהבטיח פיתרון עתידי ונתקל בביקורת מצד תושבים. אלו הודיעו כי נשקלת תביעה נגד העירייה.
חבר המועצה, שחר רובין התייחס לביקורת הקשה שהופנתה מצד התושבים כלפיי עיריית נס ציונה, וראש העיר, שמואל בוקסר בפרט. רובין ציין כי בעקבות אירוע ההצפה שהתרחש בשנת 2012 יזמו בעירייה נוהל שנקרא נוהל סופה.
במסגרת נוהל זה, הדגיש רובין את הצעדים שננקטו במהלכה: צוותי אגפי שפ״ע והנדסה דאגו, לפני עונת הגשמים, לניקיון כל המובלים ותעלות המים בעיר, לרבות מובל פיקוד העורף, מובלי פארק המדע, נחלת ראובן, אזור תעשיה ב’ ועוד. נוקו הקולטנים, בדגש לקולטנים שבאזורים הבעייתיים, קרי רחוב קיבוץ גלויות, אזור הספורטק ועוד.
בוצע קידוח מתחת לרחוב וייצמן כדי לנתב את הגשמים שמגיעים מראשל״צ ובאר יעקב לצדו השני של הכביש ועוד פעולות נוספות.
הוצבה דרישה בפני הרשויות הסמוכות להקמת מאגרי השהייה להאטת קצב זרימת מי הגשמים במובלים שעוברים בנס-ציונה לכיוון הים.תוגבר המוקד העירוני במוקדנים למענה לקריאות מצוקה ודיווחי תושבים.
גויסו כונני סופה – כעשרה עובדי אחזקה ועובדי ניקיון, שתפקידם היה להסיר עלים וניילונים מהכניסות של הקולטנים, שמנעו כניסת מי גשמים למובלים. נשכרו מחברות חיצוניות משאבות מים גדולות, שסייעו בשאיבת המים במקומות הבעייתים וניתובם למובלים בקירבת מקום, על מנת להקל על הקולטנים. הועמד בכוננות טרקטור של העירייה שתוגבר בטרקטורים מושכרים, שסייעו בדחיפת המים לקולטנים וניקויים. הוצף המובל בצמוד למחנה פיקוד העורף בכמויות אדירות של מים שהיו מעשירים את מי התהום ובמקביל סייעו בהאטת זרימת המים במובלים לכיוון נס ציונה. כיום בגלל הבנייה במקום הניקוז במובל לוקה בחסר, וכך הוחרפה הבעיה ללא מענה הולם.
חבר המועצה, שחר רובין: “נכון שהפעלת נוהל סופה לא הייתה מונעת לגמרי את הנזקים אך בהחלט זה היה מצמצם את היקף הנזקים שספגו התושבים. מדוע לא הופעל נוהל סופה לפני מערכת הגשם האחרונה? או שמא לא קיים נוהל כזה בעידן בוקסר? כשנבחר כנראה היה בטוח שהוא מבין טוב יותר מכולם כיצד צריך לנהל את העיר, ולכן החפיפה בין המנכ״לים לא התבצעה כראוי. מאחר שחיי התושבים ורכושם אינם הפקר – אניח על שולחן המועצה הצעה לסדר כבר בישיבת מועצת העיר הקרובה – לביצוע מיידי של מאגרי השהייה בין נס-ציונה לשכנותייה.
לבסוף אבקש ממך משהו אישי מר ראש העיר הנבחר, יש לך עוד 3 שנים איתנו ולנו איתך, להבא מותר להתייעץ וללמוד מבעלי הניסיון בעיר… שמדובר בחיי אדם אין אגו ואין פוליטיקה. קצת יותר אחריות אישית ופחות אדישות בכל הנוגע להחלטות חשובות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן