news08.net/ads.txt

ההתנגדות למתן צו קיום צוואה היא בקשה המוגשת לרשם לענייני ירושה שמטרתה היא למנוע מתן צו לקיום צוואה. ההתנגדות מוגשת לאחר שהוגשה הבקשה למתן צו קיום צוואה ולפני הוצאתו של צו קיום הצוואה. ברוב המקרים מועברת ההתנגדות למתן צו לקיום צוואה להכרעתו של בית המשפט לענייני משפחה.

מהי צוואה?
צוואה היא אוסף של הוראות שאותן מותיר אחריו אדם שחפץ לצוות מה ייעשה בנכסיו, ברכושו ובממונו לאחר פטירתו. יתרונה המרכזי של עריכת צוואה הוא חופש ההחלטה, שהוא כמעט מוחלט לגמרי, המוקנה למצווים.

אלא שיתרונה זה של הצוואה הוא גם חסרונה הגדול, שכן, בכך נפתח פתח ללא מעט מקרים בהם המצווה מוריש את נכסיו, רכושו או ממונו לזכאים שאינם נמנים על יורשיו החוקיים על חוק הירושה, או בחלוקה שאינה שוויונית, ומכאן להתנגדויות רבות לצווי קיום צוואה. לא מעטים המקרים שבהם מצווים בחרו להוריש את רכושם או ממונם למטפל/ת הסיעודי/ת, למכרים, לארגונים ועמותות וולונטריות, או אפילו למדינה.

ניתן להגיש התנגדות לצוואה בהתקיים אחד מהמקרים שלהלן: 1. אחד מהיורשים שמופיעים בצוואה היה שותף לעריכתה או שימש כעד לחתימתה, 2. קיימת צוואה עדכנית יותר מזו שעבורה הוגשה הבקשה למתן צו קיום צוואה, 3. בצוואה המדוברת נפלו פגמים כלשהם או שהיא אינה משקפת נאמנה את הרצון האמיתי של המוריש מכיוון שנערכה תחת לחץ, איום, אונס או שזו נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת.

כשהליך התנגדות מוגש לבית המשפט, בודק בית המשפט מספר את הנסיבות בהתאם למספר מבחנים כדי להתרשם אם סיבות ההתנגדות מוצדקות או לאו ועל כך, במאמר הבא.

*אין באמור להוות ייעוץ משפטי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן