צוללים ומנקים את הים ביום האוקיינוסים העולמי

סדרת הצלילות פתוחה לציבור הרחב והצולל, המעוניין לבוא לקחת חלק בניקיון מי הים של ישראל – בהרשמה מראש

המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משמר הים של ההתאחדות הישראלית לצלילה, מזמינים את הציבור לקחת חלק בסדרת צלילות ניקיון מיוחדת לרגל יום האוקיינוסים העולמי

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן:

“יש חשיבות רבה בהגנה על הים של כולנו. פסולת ימית שמאופיינת בפלסטיק לשימוש חד פעמי, נמצאת לא רק בחופים אלא בים. אנו מוצאים עדויות להשפעות האדם גם בקרקעית הים הרדודה והעמוקה, ומטרת פעילות צלילת הניקיון היא להעלות מודעות ולסייע במאמצי הטיפול בפסולת הימית בים. הציבור מוזמן לקחת חלק באירועים!”

ביום שבת, 8 ביוני, יצוין ברחבי העולם את יום האוקיינוסים הבין-לאומי. לרגל האירוע, זו השנה החמישית שבה מתאגדים המשרד להגנת הסביבה, ההתאחדות הישראלית לצלילה ורשות הטבע והגנים, למען ביצוע סדרת צלילות ניקיון תת-ימיות בהובלת “משמר הים”, ובשיתוף ומימון תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה.

סדרת הצלילות פתוחה לציבור הרחב והצולל, המעוניין לבוא לקחת חלק בניקיון מי הים של ישראל. המשתתפים יקבלו הדרכה לקראת הניקיון התת-ימי, וכן על השפעותיה של הפסולת הימית. בנוסף, הצוללנים שייקחו חלק בפעילות הצלילה יקבלו מיכל חמצן לצלילה, ומשקולות ללא תשלום.

השתתפות הציבור בצלילות הניקיון התת-ימיות מותנית בהרשמה מראש. להרשמה לחצו על הקישור.

האירועים השנה יתקיימו במספר מוקדים:
7.6.24 – שמורת דור – רוח צפונית
7.6.24 – חוף המזח – מרינה דייברס
14.6.24 -אשקלון – צוללי הדרום
14.6.24-גן לאומי נמל קיסריה – קיסריה העתיקה
15.6.24 -חוף אכדיה דרום הרצליה – ריף

על תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה:
שנת 2024 מציינת את השנה ה-19 של תוכנית “חוף נקי” של המשרד להגנת הסביבה, הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגעי הפסולת החופית והימית בישראל, ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבין לאומית, ולטובת הסביבה והציבור בישראל.

נתוני המשרד להגנת הסביבה מצביעים על שיא חדש בניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה בשנת 2023.

אשתקד, 90.91% מהחופים הללו הוגדרו כ”נקיים” או “נקיים מאוד” לפחות 70% מהשנה – השיעור הגבוה ביותר מאז החלה מדידת ניקיון החופים בשנת 2005 והשקת תוכנית חוף נקי.

זוהי השנה השלישית ברציפות בה עברה התוכנית את יעד הניקיון השנתי של 70% מהחופים הנקיים, לאחר שבשנת 2005 רק 19.7% מהחופים עמדו ביעד זה. הישג זה ממחיש את ההצלחה של מאמצי הממשלה לשמירה על ניקיון הסביבה הימית והחופית.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים. חד פעמי – לא בים שלי!

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן