בוקר קטלני: שוב תאונה בכביש 90 | תמונות קשות לצפייה

אישה ללא רוח חיים בתאונת דרכים קשה בין משאית לשני כלי רכב פרטיים – כביש 90: במוקד 102 של מחוז דרום התקבל דיווח על תאונת דרכים על כביש 90 בין עין יהב לחצבה כאשר מעורבים בתאונה משאית ושני כלי רכב פרטיים. בהגעת צוותי כיבוי והצלה מתחנת ספיר למקום, זיהו לכודה ברכב הפרטי ומיד החלו בפעולות מורכבות לחילוץ בעזרת כלים הידראוליים. לאחר פעולות החילוץ הלכודה נמסרה לגורמי הרפואה ונמצאה ללא רוח חיים. נוסף, במקום היו עוד חמישה פצועים שהוגדרו במצב קל והועברו להמשך טיפול רפואי ע”י מד”א. לוחמי האש כרגע פועלים לניתוק מקורות אנרגיה בכלי הרכב וסריקות מקיפות לשלילת הימצאות לכודים נוספים במקום.

רב רשף אסף לוי מפקד האירוע מסר: “כשהגענו לזירה הבחנו בתאונת דרכים קטלנית ומיד התחלנו בפעולות מורכבות לחילוץ הלכודה. לצערנו עוד בזירת האירוע כוחות הרפואה נאלצו לקבוע את מותה וזהו מחזה לא פשוט”.

ממד”א נמסר: פראמדיקים של מד”א קובעים את מותה של אישה כבת 65 ומפנים לבי”ח סורוקה 5 פצועים במצב קל, בהם אישה ו-4 ילדים בגילאי 6 עד 12. פראמדיק מד”א אלעד פס וחובשת רפואת חירום במד”א רוני האנס סיפרו: “מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו מעוכים לגמרי. אישה כבת 65 נלכדה ברכב שהיה במרכז הכביש כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות תוך כדי פעולות החילוץ אבל היא הייתה ללא סימני חיים ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. אישה ו-4 ילדים שהיו ברכב השני שעמד בשול הכביש התהלכו במקום וסבלו מחבלות קלות, הכנסנו אותם לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים סורוקה כשמצבם קל. נהג המשאית נבדק במקום ולא נזקק לפינוי לבית החולים”.

על רקע שתי תאונות דרכים הקטלניות שאירעו במהלך חג הפסח בכביש הערבה (כביש 90), שיגר ראש העירייה – אלי לנקרי מכתב דחוף לשרת התחבורה – מירב מיכאלי, בדרישה להאיץ מהלך להמשך שדרוג כביש הערבה בהתאם להסכמות והתקציב שאושרו. “כביש הדמים גובה שוב מחיר יקר” ציין ראש העירייה והדגיש, כי שדרוג כבישים מציל חיים.

כזכור, התאונה הראשונה עליה מדבר לנקרי התרחשה ב-14.4. במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות ת.ד בכביש 90 סמוך לק”מ 101. מתחקור ראשוני 2 כלי רכב פגעו אחד בשני באופן שעדיין נחקר. עפ”י גורמי רפואה ישנם 6 פצועים בתאונה בהם 1 קשה, 2 בינוני ו-3 קל. לאחר מכן דווח על הרוגה במקום. נפתחה חקירה בידי בוחן תאונות דרכים ממרחב הנגב. לכתבה המלאה לחצו כאן

התאונה השניה התרחשה בערב פסח שני ותוצאתה הרוג ומספר פצועים תאונת דרכים קטלנית בכביש הערבה. ביום שישי בסביבות השעה 1:00 התקבלה הודעה במוקד 102 של מחוז דרום על תאונת דרכים קשה בכביש 90 סמוך לקיבוץ ״קטורה״. צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות ״יטבתה״ ו״תמנע״ שהגיעו למקום זיהו תאונת דרכים קשה בה מעורבים שני כלי רכב, מספר פצועים בדרגות פציעה שונות וכן שני לכודים ברכבים. הלוחמים ביצעו פעולות לחילוץ הלכודים מתוך הרכבים באמצעות כלי חילוץ הידרואלים ולאחר מכן העבירו אותם אל גורמי רפואה שנכחו במקום. אחד הלכודים חולץ ללא רוח חיים והלכוד השני הועבר בפינוי מוסק לטיפול בית החולים סורוקה ביחד עם ארבעה נפגעים נוספים בדרגות פציעה שונות. לכתבה המלאה לחצו כאן


במכתבו לשרה ציין ראש העירייה, כי שתי התאונות האחרונות, אירעו בקטע הכביש שלא שודרג והדגיש, כי בקטע הכביש ששודרג עד לק”מ ה- 63 לא אירעו תאונות דרכים קשות כלל וכלל ובכך ניצלו חיי אדם רבים. “בעבר מצאו את מותם רבים בקטע כביש זה. דבר שמלמד עד כמה השקעה בתשתיות מצילה חיים” הדגיש ראש העירייה. עוד במכתבו ציין, כי לאחר סגירת שדה דב וגם בעקבות ההרעה שחלה בשירות חברות התעופה הפנים ארציות, בוחרים רבים מתושבי אילת ומהישראלים המגיעים לחופשה באילת, לנסוע ברכב ולא בטיסה. המשמעות היא עומס אדיר נוסף על הכביש על כל ההשלכות של כך גם על התגברות התאונות.

על רקע האמור שב ודרש ראש העירייה משרת התחבורה, לשים קץ למצב הבלתי נסבל ממנו סובלים תושבי העיר המרוחקת ביותר בישראל ואיתם גם מיליוני הישראלים המגיעים לנפוש בה. בדבריו דרש ראש העירייה להאיץ מהלך להמשך שדרוג כביש הערבה בהתאם להסכמות אשר הושגו ובתקציב אשר אושר לכך ובמקביל לשלב את השלמת שדרוג הכביש בתכנית החומש של משרד התחבורה. בנוסף, להאיץ מהלך בהשלמת תכנון הרכבת לאילת בהתאם להסכמות בנושא ולפעול בדחיפות לפתרון תחבורתי יעיל וטוב יותר בין שדה התעופה רמון לעיר וציין את החשיבות בעידוד תחרות לקו טיסות הפנים, בין אם באישורים לחברות זרות ובין אם בעידוד חברת אל על לפעול בקו כבעבר.

כזכור, בסיכום מול שרי האוצר והתחבורה, אושרה הקצאת תקציב של 300 מיליון ₪ לטובת המשך הרחבת כביש הערבה והפיכתו לדו מסלולי דו נתיבי לכל אורכו. עוד סוכם על תוספת של 30 מיליון ₪ לטובת סיום תכנון הרכבת לאילת וכן קידום אישור לתוספת של 220 מיליון ₪ לטובת מענים בתחומי תחבורה, בריאות ותיירות. זאת כפעימה שניה ל – 550 מיליון ₪ שאושרו במסגרת החלטת הממשלה לקידום אילת על רקע סגירת שדה דב. בהמשך להחלטה זו, סוכם עם משרד התחבורה, כי ישודרגו בשלב זה 20 ק”מ נוספים בכביש הערבה, בקטעים המוגדרים כמסוכנים והשאר יבוצעו במסגרת תכנית חומש. כיום בוצעו עבודות עד לק”מ ה – 63, כאשר התכנית היא לשדרג את הכביש עד צומת הערבה (ק”מ ה -180).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סילביה סיטאר
סילביה סיטאר
2 years ago

כמה חיי אדם יובדו עד שיפול האסימון למישהו?

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סילביה סיטאר
סילביה סיטאר
2 years ago

כמה חיי אדם יובדו עד שיפול האסימון למישהו?

דילוג לתוכן