בקרוב: מרפאות ניידות לשיפור רווחת בעלי החיים המשוטטים ברשויות המקומיות

מטרת התמיכה היא צמצום הסבל הכרוך בחיי בעלי חיים משוטטים מצד אחד תוך הענקת אמצעים ותשתיות לרשויות המקומיות שישמשו, לאורך שנים, לצמצום מספרם של בעלי החיים המשוטטים

23 עיריות ורשויות מקומיות יזכו לתקציב ייעודי ממשרד החקלאות לרכישה של מרפאות ניידות ואיבזור מרפאות קיימות בהיקף של כ-2 מיליון ש”ח בשנת 2024

מהלך זה הוא חלק ממאמצי המשרד לשיפור רווחתם של בעלי חיים ולצמצום התרבות בעלי חיים משוטטים בתחום הרשויות המקומיות

משרד החקלאות פועל לשיפור רווחתם של בעלי החיים ולשיפור איכות חייהם של התושבים, ולטובת העניין יתמוך ברשויות מקומיות לרכישת מרפאה ניידת שתשמש כחדר טיפולים או חדר ניתוח נייד לעיקור, סירוס ומתן טיפול רפואי לחיות חסרות בית בתחום הרשות המקומית. התמיכה תאפשר גם לשדרג מרפאה קיימת ברשות, לטובת רכישת ציוד ואבזור רפואי.

מטרת התמיכה היא צמצום הסבל הכרוך בחיי בעלי חיים משוטטים מצד אחד תוך הענקת אמצעים ותשתיות לרשויות המקומיות שישמשו, לאורך שנים, לצמצום מספרם של בעלי החיים המשוטטים.

במסגרת התמיכה יזכו 23 עיריות ומועצות מקומיות, ביניהן: ירושלים, איגוד ערים אזור רמת גן, מועצה אזורית אל בטוף, אשכול גליל מזרחי ועוד 20 רשויות נוספות.

היקף התמיכה הכולל יעמוד על כ-2 מיליון ש”ח, ועד לגובה של 100,000 ש”ח לרשות מקומית אחת. הרשויות שיזכו בתקציב נבחרו לפי ניקוד המובנה מהיקף העסקת וטרינר רשותי על ידי הרשות המקומית, מיקום גאוגרפי של הרשות בהלימה למפת אזור הסיכון לכלבת לשנת 2023 ומצב סוציו-אקונומי של המועצה לפי נתוני הלמ”ס.

במסגרת התמיכה, המשרד יעזור במימון אבזור שיאפשר טיפול בבעלי חיים, וכולל: שולחן טיפולים, תאורה, מקור מים, מקרר, ארון לציוד רפואי, אמצעי הנשמה, או יסייע במימון רכישת מרפאה ניידת  הנמצאת במבנה שאינו מבנה קבע המחובר בחיבור קבוע לתשתיות, למשל: אמבולנס, קרוואן או מבנה יביל וברכישת ציוד הדרוש להפעלת המרפאה.

ד”ר דגנית בן דב, רופאה וטרינרית באגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות:

“תמיכה זו נותנת כלים נוספים לרשויות המקומיות לטובת טיפול בבעלי חיים חסרי בית, בדגש על עיקור וסירוס שלהם, לטובת שמירה על הסביבה ובריאות התושבים תוך צמצום הסבל בחיי בעלי החיים המשוטטים. תקצוב זה הוא אחד ממהלכים רבים אשר נוקט המשרד לקידום רווחת בעלי החיים המשוטטים”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בעלי חיים לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן