news08.net/ads.txt

דרישה ליועמ”ש: “פתח בחקירה כנגד ח”כ עפר כסף בגין קריאה למרי אזרחי”

ח”כ שטרית (הליכוד) פנתה לד”ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח”כ כסיף שקרא למרד מעל בימת הכנסת ובראיון לתקשורת.

כזכור, אתמול (ב’) במליאת הכנסת ובראיון לרדיו נאס הצהיר ח”כ כסיף קבל עם ועדה כי “אני קורא יום יום לציבור הרחב: זה הזמן למרי אזרחי לא אלים כנגד ממשלה שהולכת לקבור את כולנו תחת דיקטטורה רצחנית”.

במכתב פנייה ליועמ”ש ציינה ח”כ שטרית כי דברי כסיף מהווים עבירה על חוק העונשין של מדינת ישראל, שקובע כי המרדה הינה עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר. סעיף 136 (1) מגדיר כי המרדה היא “להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין” וכן סעיף 136(3) מוסיף כי המרדה היא גם “לעורר אי רצון או מורת רוח בקרב יושבי הארץ”.

ח”כ קטי שטרית: “פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח”כ עפר כסיף בעקבות קריאתו למרי אזרחי בתקשורת ומעל בימת הכנסת. זו לא אמירה ספונטנית, אלא נאום כתוב במליאה וקריאה לעשות מעשה שהוא חזר עליה גם בראיון. הדברים של כסיף נופלים תחת הגדרת עבירת המרדה על פי חוק העונשין ואסור לעבור על כך לסדר היום, ודאי לא בתקופה רגישה כמו זאת שהרוחות ברחוב סוערות ואין לדעת כיצד דבריו יתפרשו”.

עוד הדגישה ח”כ שטרית כי מעשה ההמרדה חמור שבעתיים בזמן שמדינת ישראל, כמו יתר מדינות העולם, מתמודדת עם מצב חירום של מגיפה. “הניסיון להתחבא תחת המילים ‘לא אלים’ מבלי לתת פרשנות ולסמוך כי הרחוב הסוער ממילא בימים אלה ידע לפרשם בעצמו, משול להוספת דלק למדורה תוך היתממות כי מוסיף הדלק לא הצית מלכתחילה את האש ולכן לא אחראי לנזקים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן