news08.net/ads.txt

האם הבן שלי מכושף?

חנן, אב מודאג, פונה לעוזי הכוהן בסוגיית עושרו ואושרו של בנו הבכור ושואל האם רובצת עליו קללה או שמדובר בכישוף מאחר ומזה שלוש שנים מצבו הכללי, הכלכלי והזוגי בכי רע

עוזי שלום,

אני פונה אליך בקשר לבני הבכור, מבין שלושה שיהיו בריאים. הוא בן 37, נשוי ואב לשני ילדים מקסימים. לאחרונה אני רואה שהוא נמצא במצב לא טוב הן בעבודה והן בבית. יש לו עסק עצמאי שקיים מספר שנים והעבודה כבר הרבה זמן לא משהו בכלל – הוא חייב הרבה כסף לבנק, לי, לחמו ואולי לעוד אנשים שאני לא יודע עליהם. אני רואה שהוא משתדל, הוא לא עצלן או בטלן. קם בבוקר וחוזר בערב, נותן את הנשמה שלו ועומד שעות על הרגליים – אבל אין ברכה והמכות באות אחת אחרי השנייה, כמו דו”חות תנועה, הלך לאוטו שלו המנוע, פרצו לו לבית וגנבו דברי חשמל וקצת כסף – וכל חודש דבר חדש. גם בבית שלו אני מרגיש שיש מתח בינו לבין אישתו. יש לי כלה מדהימה אישה טובה, אמא למופת, עובדת ועושה לאישתי ולי הרבה כבוד – אבל משהו עם הבן שלי ואיתה לא בסדר. דיברתי איתו והוא אמר לי שהוא אוהב אותה והוא מאשים את המצב הכלכלי במשבר שיש ביניהם ושאין לי מה לדאוג.

בכל מקרה, בתחושה שלי כאבא אני מרגיש שהבן שלי נמצא במצוקה ושלא טוב לו. בעבר זה היה אחרת והמזל היה תמיד איתו: הוא הצליח והתקדם, למד והתחתן, פתח עסק חדש והעסק עבד ברוך השם והייתה ברכה. עכשיו, מזה שלוש שנים יש דעיכה, אין ברכה והמזל כאילו נסגר ואני לא מבין למה? הוא ילד טוב, בא איתי לבית הכנסת בחגים ולפעמים גם בשבת שהוא אוכל אצלנו. הוא אמר לי שהוא מעשר ותורם, אומנם לא שומר שבת אבל מקדש ומניח תפילין מידי פעם. ועדיין הכול תקוע! רציתי ברשותך לדעת האם יש על הבן שלי איזה שהוא כישוף או קללה שרובצים מעליו? ומה ניתן לעשות כדי שהמצב ישתפר לטובה?

תודה, חנן, אב מודאג.

**

חנן ידידי שלום,

מעטים הם האבות שפונים אלי בקשר לבניהם. ברוב המקרים, האימהות הן אלו שפונות ומבקשות לדעת מה מתרחש בחייהם של ילדיהם ואין זה משנה מה גיל הילדים או אם הם רווקים או נשואים. באופן אישי, הייתי שמח לראות אבות נוספים שמגלים במינון הנכון, מעורבות כזו או אחרת בחיי בניהם וזאת מעצם העובדה שמעשה אבות, הוא סימן לבנים – והצלחת הבנים, היא סימן לאבות שההשקעה, הטיפול המסור, הקניית החינוך, הערכים והמוסר שנטעו במשך השנים בבניהם, נושאים פירות של זכויות בדמות בנים שחייהם מאושרים. כאבא, אני יכול לומר שברגע שילדיי חיים את חייהם באושר, אין מאושר ממני – וכאן נסגר המעגל האושר שלי. כרגע, אני יכול להבין שאתה חש את כאבו של בנך וצערו משפיעים לרע גם עליך. בבדיקה שערכתי לבן שלך באמצעות הקלפים, עלו 3 הקלפים הבאים:

מפריסה זו עולה שחלק מהערכים עליהם חינכת את בנך, הופרו על ידו ובשל כך, הוא חווה את כל הקשיים מולם הוא ניצב. כיהודי מאמין אני יודע שאלוהים לא ישלח למישהו משהו שלא מגיע לו. זה באמת נוח וקל להפנות אצבע מאשימה כלפי מישהו אחר ולטעון כנגדו, שכישוף שעשה לנו או שקללה שנתן בנו היא זו שגורמת לכך שלא הולך לנו בעבודה, או לחילופין, עינם הצרה של החמה, החבר, האחות, או השכן היא זו שגורמת למשבר בזוגיות, לאובדן הכנסה, קשיים כלכלים, חוסר מזל, מחלות ועוד. אם כך היה הדבר, גורלנו היה נתון בידיים זרות. אבל ביהדות ברוך השם, לא כך הם פני הדברים ואנחנו הם אלו שיוצרים את העתיד אליו אנו צועדים לטוב ולרע. איך אנחנו עושים זאת? המעשים שלנו והמחשבות שלנו והמילים שיוצאות מפינו הם אלו שאחרים לאיכות חיינו. ככל שמחשבתנו תהיה נקייה ומילותינו היו נקיות ומעשינו היו נקיים, כך המחר אליו אנו צועדים יהיה טוב יותר והמציאות שבה אנחנו חיים תהיה טובה יותר.

לצערי הרב, הבן שלך איננו טלית שכולה תכלת ומשהו במחשבתו, בדיבורו ובמעשיו לוקה בחסר. הקלפים שיצאו בפרישה מכוונים בעיקר לשני תחומים בהם בנך אינו מצליח לגיבור על יצרו. הקלף הראשון, קלף השטן מלמד ששימוש מוטעה ושגוי במין, כגון: בגידה חלילה, ניאוף וכדומה, אינם זרים לו ועליו לעשות תיקון בתחום זה. הקלף השני, 5 המטבעות, מדבר על כך שגם מבחינה עסקית-חומרית ובנושאים שקשורים ליושר של התנהלות כספית מול מוסדות, לקוחות, ספקים, עובדים וכדומה, יש לעשות תיקון. הקלף השלישי, 7 החרבות, מעיד שיש מצבים בהם הוא אינו נוהג ביושר ונאלץ לשקר כדי לא לחשוף את עצמו ואת מעשיו ומכאן הוא מוסיף חטא על פשע. למעשה הקלף מדבר על הונאה עצמית שמובילה לתסכול ולראיית המציאות באור מוטעה. מכאן הדרך לעשיית טעויות וכניעה לייצר קצרה ביותר.

נכון שלזכותו של הבן שלך, עומדים גם מעשים טובים והוא אכן ילד טוב ויש גם זכות אבות שמגינה עליו. אך יחד עם זאת, אותה זכות אבות גם מחייבת אותו לנהוג בדרך ארץ כלפי כל אדם וכל חי שאלוהים ברא. הבן שלך אכן טובל ועושה גם מעשים טובים, אבל לצערי יש שרץ בידו ובשל כך, הוא הופך את עצמו חשוף ופגיעה לכל אנרגיה רעה, כישוף, קללות וכדומה. ושוב, חשוב מאוד לזכור שהיהדות מלמדת שלא יתכן שחשבון ההשגחה, שהוא יסוד אמונתנו, ישתנה על ידי גורם שאינו תלוי במעשי אדם כמו קללה, עין הרע או כישוף. אם כך היה הדבר, אזי המציאות היא שאין השגחה עליונה חלילה, לכן חשוב לדעת שאין אדם ניזוק אלא אם גזרו מהשמיים. כך שלא ייתכן שאדם יחווה צער וכאב, הפסד, מועקה ודוחק ללא סיבה וללא עוול בכפו. עוול לא רק לאחר, אלא גם ובעיקר עוול עצמי כגון: לתת לייצר לשלוט בנו, זהו עוול שאנו עושים לעצמנו.

חנן ידידי, לצערי אכן יש על הבן שלך כישוף, קללה, שחור, עין הרע (מחק את המיותר) אך כפי שאני רואה את הדברים וכפי שהסברתי בתחילת דברי, אלה לא הסיבות למצב בו הוא נמצא, אלא התוצאה והעונש שמתרחשים בהתאם למעשיו. שמירה מצד הבן שלך על היגיינה רוחנית כגון: שליטה ביצרים של מין וממון, הגינות ויושר, תצמצם את הסיכוי שלו להיפגע מכל קללה, שחור, כישוף או עין הרע. מעשים טובים, חשיבה נקייה ושמירה על כשרות הלשון, הם חיסונים שיגנו עליו מכל צרה.

כל שעליך לעשות הוא לדבר איתו ולבקש ממנו בכנות, באהבה, שישים לב למעשיו, למחשבותיו ולמילותיו ואל לו לחפש סיבה חיצונית למשבר שפוקד את חייו. אמור לו שיפסיק לכעוס ולהאשים את המקל (הכישוף, הקללה) שאיתו מרביצים לו. המקל הוא לא האשם ושיתחיל להתמקד במניעה ובגורמים של היד שאוחזת בו. המקל (הקללה והכישוף) הוא רק הכלי שבאמצעותו מישהו חובט בבן שלך כדי שיתעורר.

אני מאמין ב”ה ששיחה שכזו שתתנהל ברוח טובה ובזמן המתאים, יכולה לחולל את השינוי שיוביל את הבן שלך להבנה שכל מה שגורם לו לאושר בחיים, זה בזכותו – וכל מה שגורם לו לשבר ולצער זה בגללו. חשיבה שכזו יוצקת אחריות לחייו של האוחז בה והיא אינה מטילה אותו למחוזות של כפירה חלילה ולאמונה בקמעות ולחשים. כאן המקום לציין, שבין חכמי הקבלה יש שחששו מאוד מ”עודף” אמונה בכישוף, קללה ועין הרע והזהירו כי עלולה להיות בכך עבודה זרה. החכמים תיקנו כי עדיף לו לאדם לעסוק ב”אהבת לרעך כמוך” במקום לתלות תקווה ולחפש קמעות ולחשים, ידוענים ומנחשים שיעשו את העבודה במקומו. כמובן שיש חשיבות לברכה של רב או מקובל ויש להתייחס בכבוד לקמעות שנכתבים על ידם ובכוחכם של אלו להעניק עזרה וסיוע רוחני. אך אף ברכה או קמעה, כשרים ככל שיהיו, לא יעזרו אם האדם אינו משנה מהתנהגותו ומעשיו. בקיצור: הבן שלך נענש על ידי העין הרע וחוסר המזל שפוקד אותו ולא בגללם הוא סובל! יעשה שינוי, תיקון ותשובה – והשם יקבל אותו שוב באהבה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן