news08.net/ads.txt

חשש כבד | האם אילת תוגדר כעיר אדומה? – כל הפרטים בכתבה

תוכנית הדגל של ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו הייתה אמורה להתממש בשטח מחר בבוקר עם הכנסתן של 10 ערים אדומות לסגר, כולן חרדיות וערביות. אלא שלחץ של ראשי עיריות חרדיות ושל השרים ליצמן ודרעי הובילו את ראש הממשלה נתניהו להתקפל רגע לפני שוועדת השרים מאשרת את הסגר, וכעת מתגבשת פשרה – ממחר, עוצר לילי על 40 ערים בישראל וסגירת מערכת החינוך בהן. ועדת השרים לאזורים מוגבלים דנה ברשימת ההגבלות והערים האדומות בשעה זו.

לפי המתווה המתגבש, אלו ההגבלות שיוטלו בערים האדומות:

– תיאסר יציאה מהבית בין השעות 19:00 ל-5:00.

– מסחר ועסקים יפעלו רק עד השעה 19:00.

– מערכת החינוך תיסגר למעט הגנים והחינוך המיוחד.

– לא תוגבל התנועה בתוך העיר.

– לא תוגבל הכניסה והיציאה מהעיר.

בין היישובים האדומים שההגבלות צפויות לחול עליהן: כפר קאסם, לקיה, עין מאהל, דליית אל-כרמל, טירה, ג’לג’וליה, מעלה עירון, עמנואל, עוספיא, בית ג’ן, כסרא-סמיע, ביתר עילית,  כעביה-טבאש-חג’אג’רה, טבריה, אום אל-פאחם, פוריידיס, בוקעתא, ג’ת, רכסים, אעבלין, כפר כנא, כפר ברא, טייבה, בני ברק, ערערה, זמר, אבו סנאן, קלנסווה, אלעד, נצרת, דייר חנא, סאג’וק, סח’נין, ג’דיידה-מכר, בית שמש, מג’ד אל כרום, רהט, טורעאן‎.

 

לצד זאת, בין עשר הערים החדשות שנכנסו לרשימה יש כאלה שעדיין בסימן שאלה, מכיוון שממדי התחלואה בהן עלו משמעותית רק ביממה האחרונה. רשימה זו כוללת את אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, כוכב יאיר ואילת. החלטה סופית לגבי יישובים אלו טרם התקבלה.

 

באשר למשך ההגבלות, מסתמן כי הכוונה הנוכחית היא לאשר את מתווה העוצר הליל לשבועיים שבמהלכם יחול גם ראש השנה. הדבר אינו מייתר את הדיון בקבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב, שבו ידונו השרים באפשרות של הטלת סגר כללי בחגים. לפי שעה הכוונה אינה להטיל סגר כללי בחגים, אלא להגביל התקהלויות ואת מספר האורחים בארוחות משפחתיות.

ראש הממשלה נתניהו התייחס להגבלות הצפויות בסרטון שפרסם הערב. “קורונה לא מבחינה בין עמים וגם לא בתוך עמים”, הסביר. “בסופו של דבר היא מכה בכולם, רק שהיא עושה זאת במינונים, בזמנים ובמקומות שונים. עיר אדומה לא נבחרת לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית, היא נבחרת לפי תוצאות מדעיות ובהתאם למספר החולים וקצב התחלואה. כרגע זה מורכב בעיקר מיישובים ערביים ויישובים של הציבור החרדי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן