news08.net/ads.txt

יניב מרקוביץ’: “התוצאה מאיחוד אשכולות היא מבורכת ואינה סותרת בהכרח את האופי העירוני הספציפי של כל עיר”

333

הדברים לעיל נאמרו על ידי המשנה לראש העיר, בנושא איחוד הרשויות (אשכולות), במהלך פאנל ייחודי שהתקיים על ידי המרכז לצדק חברתי ברחובות ובהשתתפות חברת מועצת עיריית ראשון לציון ומנכ”לית עמותת כ”ן, ליאל אבן-זהר וחבר מועצת העיר רמלה, עאמר אבו גאנם.

במרכזו של המפגש שהתקיים בסוף השבוע, נידונו נושאים מרכזיים אודות מנגנון השלטון המקומי, הכלים העומדים לרשות האזרח ומעורבות האזרחים בקבלת ההחלטות. במפגש שאירגנו המרכז לצדק חברתי ברחובות וקבוצה מקומית הפועלת במטרה להגביר את הידע והמעורבות בקרב התושבים התבקשו הפאנליסטים, בין היתר להביע דעתם בנושא איחוד הרשויות המקומיות, שמטרתו לאחד בין רשויות מקומיות בדרך כלל לצורך ייעול מנהלי וכלכלי.

“יש הרבה מאוד היגיון מבחינת חיסכון במשאבים וניצול של כוח קניה”, השיב מרקוביץ’, “בסופו של דבר לצד האופי העירוני הייחודי שיש לכל עיר, קיימת מערכת מאוד לא שוויונית בבסיס שלה, החל מהארנונה. כיום, אין דרך אחידה לחישוב הארנונה במדינת ישראל. אנחנו יכולים להיות שכנים, לגור באותה דירה ברחובות, נס ציונה ובראשון לציון וכל אחד מאיתנו ישלם ארנונה שונה על אותם שירותים בדיוק שהוא צורך”.

“יש כאן משהו שהוא לא הגיוני מבחינת התפיסה”, המשיך המשנה לראש העיר, “והדרך היחידה כדי לעשות משהו זה אך ורק באמצעות חקיקה ארצית שתסדיר את נושא הארנונה ותקבע איזשהו תעריף מסוים. יותר מזה צריך לזכור כי בסופו של דבר, קובץ של רשויות ביחד זה כוח, כוח קניה בכל שירות שעירייה צורכת. איחוד הרשויות שקיבל שם חדש – איחוד אשכולות, יביא בסופו של דבר לתוצאה ואני חושב שהתוצאה הזו היא מבורכת ואינה סותרת בהכרח את האופי העירוני הספציפי של כל עיר”.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של “רחובות היום” מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן