news08.net/ads.txt

“כנראה יותר מדבק מדלתא”: זן חדש של קורונה התגלה בישראל

וריאנט חדש לקורונה התגלה בישראל. לאחר זן הדלתא, וריאנט חדש מדאיג את מערכת הבריאות שזכה לכינוי “דלתא פלוס”. עד כה זוהו במעבדה לריצוף גנטי ארבעה מקרים של חולי קורונה נשאי “דלתא פלוס”. כעת נעשה מעקב אחר המקרים שאותרו וחקירה מעמיקה של שרשראות ההדבקה שהובילו אליו.

כך פורסם לראשונה ב-N12. עם זאת, חשוב להבהיר כי היווצרות וריאנטים הוא תהליך טבעי בנגיפים. “יש בו עוד מוטציה שנמצאת באיזשהו מקום”,  סיפר לפני מספר שבועות  פרופ’ סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר-אילן, על הזן ההודי דלתא פלוס, “והוא כנראה יותר מידבק מדלתא. כל המוטציות שמטרידות אותנו נמצאות בספייק – החלבון של הקוצן, שעוזר לווירוס להידבק לתאים שלנו. יש מוטציות ייחודיות, שאת חלקן הכרנו מווריאנטים אחרים. הן עוזרות לווירוס להתקפל יותר נכון ולהידבק לתאים שלנו יותר טוב, וזה גורם לכך שיש הדבקה הרבה יותר מסיבית ויותר קלה לתאים שלנו”.

לשאלה, האם אפשר לזהות את זן דלתא פלוס בבדיקת PCR רגילה, השיב: “בדיקת PCR, כמו זו שעברתי אתמול בשדה התעופה, היא בדיקה של ‘כן או לא’: האם יש לך וירוס או לא. היא לא יכולה לדעת באיזה זן בדיוק נדבקתי. כדי לדעת יותר, צריך לעשות ריצוף של הווירוס, וזה לוקח זמן. זה גם קצת יותר יקר, ולכן לא עושים את זה בצורה רוטינית. עשינו את זה לאחרונה בארץ כי לא היו הרבה מקרים, אבל עכשיו, כשיש מאות מקרים, לא עושים את זה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן