news08.net/ads.txt

התאחדות הסטודנטים בישראל: כ-70,000 סטודנטים נמצאים במצוקה כלכלית

חילוקי דעות בין משרד האוצר להתאחדות הסטודנטים בנוגע למספר הסטודנטים שזקוקים לסיוע כלכלי שימנע נשירתם מהלימודים, כך התברר הבוקר בדיון ועדת החינוך בראשות ח”כ ניצן הורוביץ. לדברי שלומי יחיאב, יו”ר התאחדות הסטודנטים בישראל , לפי מיפוי שעשתה התאחדות הסטודנטים, מספר הסטודנטים שזקוקים לסיוע כלכלי בעקבות משבר הקורונה מגיע לכ-70,000.

קרדיט: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

“אנחנו מדברים על 70,000 סטודנטים שאנחנו איתרנו אותם, ובתוכם גם ממעמד סוציואקונומי 7. צריך לזכור שאלה צעירים שלא זכאים למלגות סיוע, ולא נסמכים על ההורים שלהם ולכן גם לא זכאים למענקים והם אלה שיפלו בין הכסאות ויאבדו את התואר”. לעומתו טען עידו סופר מאגף התקציבים באוצר, כי מספר הזקוקים לסיוע כלכלי, נוסף לסיוע שניתן על ידי המוסדות האקדמים, עומד סדר גודל נמוך יותר, וכי “יש פער של כ-60,000 סטודנטים בין ההערכות שלנו לשל ההתאחדות”. לדבריו, סטודנטים מתחת למצב סוציואקונומי 6 יכללו בתוכנית הסיוע שיעמיד משרד האוצר. עוד אמר: “יש לנו מחלוקת שהיא עקרונית. המטרה של כולנו היא לצמצם את הנשירה מטעמים כלכליים או פדגוגיים ככל הניתן, וכל המוסדות רתומים לזה. הסיוע מתמקד באוכלוסיה שהיה לה פוטנציאל נשירה גם לפני המשבר. לא מדובר בסטודנטים בתארים מתקדמים, או בסטודנטים שלא עבדו לפני הקורונה, או כאלה שהמשיכו לעבוד בזמן המשבר. 60,000 סטודנטים נוספים שהם מעל רמה סוציואקונומית 6- אנחנו לא יודעים להצדיק סיוע כלכלי עבורם”.

ח”כ זאב אלקין השר המיועד לתפקיד השר להשכלה גבוהה: “החשיבה במשרד האוצר על מנגנוני הפיצוי קיימת כבר זמן רב. כל הסטודנטים נפגעו, אין אחד שלא נפגע, והשאלה היא מה המיקוד הנכון ואיך לסייע לאלה שבאמת זקוקים לפיצוי. לצערי המפתחות הם בעיקר במשרד האוצר, אבל אני מתכוון לעזור במו”מ ולצמצם את הפערים כמה שאפשר”.

פרופ’ יפה זילברשץ יו”ר הות”ת אמרה: “הסטודנטים יקרים ללבי לא פחות מכל אחד שיושב בחדר הוועדה, השאלה איך רואים את כל המכלול, כדי להעביר את מי שצריך לחוף מבטחים”.
מיכל נוימן, מ”מ מנכ”לית המועצה להשכלה גבוהה הוסיפה כי הוצעו הרבה פתרונות למוסדות להשכלה גבוהה וכמעט כל המוסדות הציעו סיוע לסטודנטים בתנאים טובים מאוד. “אנחנו מקבלים פידבקים מהמוסדות שניתנים מענים לסטודנטים. האם כל הבעיות נפתרות? התשובה היא לא. אבל אני חושבת שנעשה מקסימום. המצב הוא לא פשוט אבל הסטודנטים מקבלים מענים”. ח”כ הורוביץ, יו”ר הוועדה:” אני נוטה יותר לכיוון התמונה שההתאחדות מציגה. אם מסתכלים בראייה לטווח הארוך הסטודנטים הם ההשקעה הכלכלית הנבונה ביותר”. ח”כ אורלי פרומן: “יווצרו פערים חברתיים מאוד גדולים כי מי שינשרו מהלימודים יהיו אלה שאין להם גב כלכלי. אני רוצה לדעת כמה סטודנטים יבקשו להקפיא לימודים או לבטל לימודים. אם כל מוסד לימודי יקח על עצמו יעד – אף אחד לא נושר- אני מאמינה שאפשר לצמצם מאוד את העזיבה של הסטודנטים את הלימודים”.

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בישיבה כי ישנה עלייה במספר הנרשמים ללימודים אקדמאים בשנת הלימודים הבאה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן