news08.net/ads.txt

לא האמינו למראה עיניהם: חייו של תינוק כבן 10 חודשים ניצלו לאחר תושייה רבה של רופאי קפלן

הרופאים בביה”ח קפלן לא האמינו למראה עיניהם: שלפו בהצלחה סיכת מ”מ מוושט תינוק בן 10 חודשים-והצילו את חייו.

לאחרונה הובהל לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית תינוק כבן 10 חודשים, ילד להורים קצינים אנשי קבע המתגוררים באיזור בית החולים, לאחר שהקיא הקאה דמית ולא היה רגוע. מכיוון שלא הצליח לבלוע, ולאור ערנות רבה של ההורים, הופנה התינוק מידית ע”י ד”ר אורי בלה, מנהל מלר”ד ילדים, לצילום רנטגן במטרה לשלול הימצאותו של גוף זר במערכת העיכול.

המציאות במקרה זה עלתה על כל דמיון – בצילום נצפה חפץ שזוהה כסיכת מ”מ צה”לית. עקב גודלו וצורתו החריגים של הגוף הזר הוזעק צוות משולב של מומחי גסטרו ילדים, אף אוזן גרון וטיפול נמרץ ילדים לבית החולים והתינוק הוכנס מידית לחדר הניתוח.

לאחר פעולה ממושכת ומורכבת שדרשה זהירות רבה הצליחו הצוותים הרפואיים להוציא את הגוף הזר בשלמותו. התינוק היה מונשם מספר ימים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, בניהולו של ד”ר אלי שפירו, ולאחר מכן עבר למחלקת כירורגיה ילדים -ומשם שוחרר לביתו כשהוא מרגיש טוב.

הוריו של התינוק סיפרו כי הוא שכב במיטתו ולאחר שקיבל בקבוק חלב החל להשתנק ולהקיא דם. “מיד רצנו אליו והזמנו מד”א ונסענו לקפלן”, מתארת אמו. “כשהגענו לחדר המיון בקפלן ביקשנו לבצע צילום כי הילד לא הצליח לבלוע. התברר כי הוא בלע גוף זר ויש צורך בהוצאתו המידית בחדר ניתוח. היינו בלחץ היסטרי ואני רוצה לציין את ד”ר מיכל קורי שכל הזמן יצאה והרגיעה אותנו והסבירה את כל התהליך במדוייק”, אמרה האם. “לאחר שעתיים של ניתוח מורכב אמרו לנו שהצליחו להוציא בהצלחה את הסיכה כולל שני ה-“חומוסים” (התופסנים). עברנו ימים של תפילה ותקווה כשהתינוק שלנו מונשם בטיפול נמרץ ילדים אצל ד”ר שפירו המקסים, ועכשיו אנחנו במחלקת ילדים עם הפנים לחזור לשגרת החיים”.

ד”ר מיכל קורי, רופאה מומחית לגסטרואנטרולוגיה ילדים בקפלן, יחד עם מומחה אף אוזן וגרון, ד”ר מאיר וורמן, שלפו בהצלחה את סיכת המ”מ בשלמותה בפעולה ממושכת. “כאשר נתגלתה סיכת המ”מ בצילום היה ברור שהפרוצדורה תהיה מאוד מורכבת בשל הגודל והחדות של הגוף הזר”, היא מתארת. “הצוות הרפואי שכלל מומחים מתחום גסטרו ילדים, אף אוזן גרון וטיפול נמרץ ילדים, החליט על ביצוע גסטרוסקופיה בהרדמה כללית להוצאת הגוף הזר. בעזרת הצינור הועלתה הסיכה בעדינות מהוושט האמצעי לחלל הפארינקס, ובשלב השני ד”ר ורמן שלף את הסיכה בשלמותה” , היא תארה. “העובדה שסיכת המ”מ הוצאה בזמן מנעה סיכונים שעלולים להיגרם במקרים אלו כגון קרע של הושט, זיהום וקשיי בליעה. אין ספק שערנות ההורים במקרה זה הייתה בעלת חשיבות רבה”.

התינוק ניזקק להנשמה במשך 3 ימים ובהמשך התאושש וההערכה שתהיה התאוששות מלאה של הוושט. ד”ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, אמר כי בשל מורכבות הפעולה הכירורגית של שליפת גוף זר גדול, חד ובעל שיפועים מצבו של התינוק היה קשה ביומיים הראשונים ולכן אושפז ביחידה. “צוות היחידה עשה כל שנדרש על מנת לאושש את מצבו של התינוק ולהביאו למצב טוב וערני. ההורים סייעו לנו מאוד במהלך הימים האחרונים, ומבחינתנו הוא הקצין הכי צעיר בצה״ל”.

אמו של התינוק אמרה שהיא מקפידה לשים את סיכת המ”מ במקום גבוה וככל הנראה היא נשמטה על המיטה, ופונה להורים למשנה זהירות. “אני מבקשת להודות בחום לכל אחת ואחד מהרופאים שהצילו את הילד שלנו”, היא הוסיפה. “הם היו מגיעים באמצע הלילה כדי לבדוק שינויים במצבו ומבחינתנו הם ה-“מלאכים בלבן” שהצילו את חייו של הבן שלנו ונתנו לנו אותו במתנה, ללא ספק, ותודתנו לקפלן על כך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן