למען התושבים: האירועים ברחובות בוטלו; רחמים מלול: “זהו אבסורד שתושבינו נאלצים להמתין שעות לבדיקה”

עקב העליה בתחלואה,וחשיבות השמירה על בריאותם של התושבים (בפרט אלה שאינם יכולים עדיין להתחסן) עירית רחובות להלן רשימת האירועים שהיו מתוכננים לימים הקרובים ובוטלו: אירועי קיץ בשכונות ״נפלאות מסביב לעולם״, שתוכננו לימים שני ושלישי, 16-17.8, בוטלו (בשכונות חבצלת, קרית משה, דניה, אבן גבירול ורחובות החדשה), ימים 2-3 של פסטיבל הגיימינג (ב-16-17.8) בבית דונדיקוב, מופע של הסטנדאפיסט יונתן ברק בעירונוער ( שנקבע ב-17.8) במסגרת אירועי הנוער בעיר. מעירית רחובות נמסר: “אנו מצרים על הכורח בביטול, ונשלים את החסר בימים טובים יותר, מקווים להיפגש שוב בקרוב!”

רחמים מלול, לשר הבריאות: הכפילו את מספר הדוגמים באתר הפרדסנות

ראש העיר, רחמים מלול פנה במכתב דרישה לשר הבריאות, ח”כ ניצן הורוביץ, פרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ סלמאן זרקא, ראש “מגן ישראל” – פרויקטור הקורונה, תת אלוף רלי מרגלית, מפקד מפקדת אלון.

מלול מציין במכתב כי מדי יום עוברים באתר בדיקות הקורונה כ2,300 איש ביום וכי היום צפויים לעבור בו 3,000 איש שנבדקים עי צוות בן 3 דוגמים בלבד. במכתבו הציג דרישה לתיגבור משמעותי של הצוותים הדוגמים:

״ברחובות פועל אתר דיגום בדיקות קורונה לתושבי העיר והאזור מטעם מפקדת אלון, בסיועה הלוגיסטי של עיריית רחובות (“אתר הפרדסנות”). מדי יום נלקחות בו דגימות בהיקף אדיר, בממוצע יומי שמגיע לכ-2,300 דגימות.

בכל יום נמצאים באתר רק שני צוותי דוגמים, לאחר לחצים רבים מצידנו, נוסף צוות דוגמים אחד נוסף, רק החל מהיום . היום בבוקר (!!) נוצר במקום תור של כשעתיים המתנה שצפוי להתארך לשעתיים ולשלוש שעות המתנה, וצפי הנדגמים היום מגיע לכ-3,000 איש.

מזה זמן שאנו מבקשים מ”מגן ישראל” וממפקדת אלון לתגבר את צוותי הדוגמים במקום באופן משמעותי עקב היקף הנבדקים האדיר, שמגיע כאמור מכל האזור ולא רק מרחובות.

לצערי, בקשותינו לתיגבור משמעותי של הדוגמים הושבו ריקם.זהו אבסורד שתושבינו נאלצים להמתין שעות לבדיקה, כאשר ניתן לפתור את הבעיה בצורה פשוטה ביותר: היענות לבקשה להוסיף דוגמים. במקום נדרשת הכפלה של צוותי הדוגמים – במקום 2-3 צוותים נדרשים 6 צוותים לפחות כדי לעמוד בביקוש לבדיקות בעת הזו. עיריית רחובות ערוכה ומוכנה למתן מענה לוגיסטי באתר בהתאם.

אין צורך להכביר מילים על חשיבות מתן מענה יעיל ומהיר של בדיקות, שאם לא כן אנשים נרתעים מביצוען ונמנעים, במקום שחייבים לאפשר בדיקות ללא מגבלת זמן או מקום. אנו מרעננים את אפשרות הבדיקה בקופות החולים אולם הביקוש הגדול לבדיקות באתר לא יורד אלא הולך ומתגבר- וכאמור בעיצומו של היום, בהתאם לכמויות שנדגמו ולאורך התור, צפויים לעבור באתר היום כ-3000 איש.

בצר לנו אנו פונים אליכם: נבקש את התערבותכם המיידית לתגבר לאלתר את הצוותים, שאם לא כן נורה מיידית לסגור את האתר, ולהפנות את אלפי התושבים מדי יום לאתרים בערים סמוכות ולקופות החולים בהם הם מבוטחים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן