news08.net/ads.txt

מדוע הואר מבנה העיריה אמש בצבעי ירוק, כחול וורוד?

תושבי רמלה הופתעו לגלות כי מבנה העיריה הואר אמש בצבעים ירוק כחול וורוד. חדשות 08 כאן כדי להסביר.

הקואליציה למחלות נדירות את היום הבינלאומי ציינה אמש את העלאת המודעות לחולים במחלות נדירות, באמצעות הארת אתרים ובניינים ברחבי הארץ. הארת הבניינים נועדה להעלות את המודעות לכ-5% מהאוכלוסייה בישראל הסובלים ממחלות נדירות. למיזם להעלאת המודעות חברו מוסדות ורשויות מקומיות, ביניהם עירית רמלה.

הקואליציה למחלות נדירות בישראל הינו ארגון גג המונה 50 עמותות וארגוני חולים, אשר התאגדו במטרה לקדם את הטיפול בחולים במחלות הנדירות, להעלות את המודעות למחלות הללו ולהוביל נושאים משותפים כמו קידום חקיקה והקמת מרכזים רפואיים המתמחים בטיפול במחלות נדירות. רוב החולים במחלות נדירות עוברים בין 6-8 רופאים ושנים רבות עד שמחלתם מאובחנת בעיקר בגלל נדירות המחלה וחוסר ההיכרות של הרופאים עם מחלות אלו. היקף החולים במחלות נדירות עומד על כחצי מיליון איש בישראל המהווים כ-5% מהאוכלוסייה.

כיום קיימות בעולם כ-8,000 מחלות נדירות או בשמן השני מחלות יתום, אשר פוגעות ב 6%-8% מהאוכלוסייה. מחלות נדירות הן קבוצת מחלות קשות, פרוגרסיביות, מסכנות חיים, כרוניות ובעלות שכיחות נמוכה.

מנהלת “קואליציית המחלות הנדירות בישראל”, אורלי דרור-אזוריאל: “רוב החולים בישראל מוצאים עצמם מתמודדים לא אחת עם אתגרים שונים, הכוללים אבחון מאוחר מאוד, שנמשך במקרים רבים 6-10 שנים, מתמודדים עם אבחון לקוי, חוסר במטפלים, מרכזי טיפול מרוחקים והוצאות נלוות גבוהות לטיפולים מחוץ לסל. נוסף על כך, בישראל, בשונה מהנהוג במדינות רבות בעולם, אין למחלות הללו כל הסדר חקיקתי, או אסדרה של מעמד החולים. יש חשיבות להתייחסות לחולים הללו והמחלות עמן הם מתמודדים, הדורשות מענה ייחודי בשלל היבטים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן