news08.net/ads.txt

מ”הסינדרלה של השכונות” ועד ארמונות המיליונרים – בואו לסיורים מודרכים בעקבות ההיסטוריה של העיר בחוה”מ סוכות

 

צילום:מירב פלברג

עיריית רחובות והחברה העירונית יקיימו בחול המועד סוכות תשפ”ג שני סיורים מודרכים ברחבי העיר: האחד בלב המושבה והשני בשכונת שעריים, שזכתה לכינוי “הסינדרלה של השכונות”. כל סיור יתקיים פעמיים ביום, בשעה 10:00 ובשעה 12:00, בימים ג’-ד’, בין התאריכים 11-12.10.22. הסיורים בהרשמה מראש, בעלות של 20 ₪ למשתתפ/ת. מספר המשתתפים בסיורים מוגבל ויש להירשם מראש. מומלץ להביא כיסא מתקפל.

מצדיעים לשכונה הראשונה של עולי תימן בארץ ישראל צאו למסע מרתק במנהרת הזמן של ההיסטוריה:ניחוחות של מרק בשר מבושל על פתיליה, עצי גת בחצרות, בתי כנסת משפחתיים, קבוצת כדורגל לאומית מיתולוגית, נשים גדולות מהחיים, לוחמי מחתרות, פולקלור ייחודי וגם סיפורים על כור ההיתוך הישראלי. כל אלה ועוד יסופרו על שכונת שעריים – השכונה התימנית הראשונה במושבות ארץ ישראל במסגרת סיורים מודרכים בחול המועד סוכות בעיר רחובות. הסיור כולל הסבר על הארכיטקטורה המיוחדת של מגורי המתיישבים בזמנו, החל מבתי הבוץ, ארמון ורבי קומות משיש וזכוכית והסבר על היחסים המורכבים והמיוחדים בין עולי תימן לעולים החדשים מאירופה. הסיור כוללסיור בבית כנסת משפחתי,סיפורים על  כדורגל ועל נשים חזקות מעוררות השראה.

להרשמה לסיור בשכונת שעריים לחצו כאן >bit.ly/3RgmQ48

מסע אל לב מושבה שלא הייתה כמותה סיור זה יתקיים בין מוסדות ציבור, גנים ובתים, בשדרת מנוחה ונחלה ורחוב יעקב, בין ארמונות של מיליונרים ובית משותף,ויעבור גם ליד בית של זמר וחדר בו גרו רחל המשוררת ואחיותיה.המשתתפים יכירו את סלוצקין האוסטרלי ואת ד”ר מוסקוביץ, ישמעו איך קמו גן ילדים, בית העם ובית ספר לפני 100 שנים, יפגשו עץ זית שנשתל 4 פעמים ופעמון שהיה נהוג בעבר לצלצל בו כל יום.

להרשמה לסיור אל לב המושבה לחצו כאן >bit.ly/3RnvJc3

צילום:יאיר ונחמה מדר הלוי

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: “אני מזמין את תושבי העיר וגם תיירים ליום – בואו למסע היסטורי מרתק ברחובות העיר. לרחובות יש מורשת עשירה ומגוונת. הסיורים בחול המועד סוכות משלבים בין התיירות לבין סיפור ההיסטוריה”.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: “הציבור מוזמן להשתתף בסיורים ולהיחשף להיסטוריה המעניינת של רחובות דרך סיפורים מרגשים ומלאי הומור”.

מנכ”ל החברה העירונית רחובות, אייל פרנקל: “החברה העירונית גאה לקייםאת הסיורים בשכונת שעריים ובלב המושבה, אשר מציגיםאת הסיפור של העיר דרך הרגליים. אני מזמין את התושבים ליהנות מסיורים בקרבת הבית במזג האוויר הנעים של חול המועד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן