news08.net/ads.txt

משפחת בת ה-17 מרחובות על הנהג החשוד: “צריך לקבל עונש מקסימלי, 20 שנה על הריגה”

בני משפחתה של מדלן שמאילוב כהןבת ה-17 מרחובות, שנהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית במוצאי שבת בכניסה למושב משמר השבעה בשפלה, סיפרו היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet על שעובר עליהם מאז האסון. הם שיתפו בתחושותיהם כלפי החייל מגני תקווה, ניר פלקר בן ה-21 החשוד שפגע במכונית שבה היא הייתה עם בת דודתה – ושבדמו נמצא פי 26 אלכוהול מהמותר – וסיפרו על מדלן: “אהובה על כולם, נפש של אמן”.

 

– מה אתם יודעים מהחקירה? מה שמעתם בימים האחרונים? “שמענו שמצאו אצל הנהג החשוד פי 26 אלכוהול יותר מהכמות המותרת, וזה מבדיקה שנערכה אחרי 5-8 שעות לאחר התאונה, זאת אומרת שבזמן אמת הכמות הייתה אפילו גדולה יותר”, אמר האח דוד. “אין לי מילים, הרבה תאונות דרכים הן תחום אפור, אין אשם יחיד, יש טעויות שנגרמו משני הצדדים שהובילו להשתלשלות האירועים.
“פה זה לא המקרה”, הוא הדגיש, “מדובר בשתי נערות שעמדו כחוק ברמזור אדום, ונהג שיכור שנסע במהירות מופרזת ולקח את אחותי ברגע. אני מאוד נסער מכיוון שאתמול השופט בבית המשפט השלום רצה לשחרר אותו למעצר בית תחת השגחת אביו – אותו אבא ששתה איתו ונתן לו לעלות על ההגה. לפני כמה חודשים הוא נתפס נוהג בשכרות ויש לו תיק פתוח בנושא. אם היו שוללים לו את הרישיון כבר אז, אחותי הייתה בחיים עכשיו. אני מבקש לא לחזור על אותה טעות פעמיים”.
 
– קארין, את שומעת מה גרם למוות המיותר של מדלן. כאמא, מה את חושבת שצריך לקרות לנהג הפוגע? “אני חושבת שבאמת צריך לסגור אותו, הוא מאוד מסוכן לציבור. מי שומר עליו? הוא יהיה סגור בתוך הבית, עם אבא שלו, והוא עוד פעם ישתה. מספיק שיברח לחמש דקות הוא יוכל להרוג מישהו. הוא מסוכן ולא צריך להיות בחוץ, לא עכשיו ולא בכלל. עד המשפט הוא חייב להיות סגור ולא בבית”.
על מדלן סיפרה האם בכאב: “בת 17, עדיין לא התחילה לחיות. היא אהבה מאוד את החיים, בסרטונים רואים כמה שהיא אהבה לצחוק ואהבה חברים. כל כך הרבה חברים באו, אני אפילו לא מכירה את כולם. כולם אוהבים אותה ולכל אחד יש סרטונים איתה, אלפי סרטונים. היו לה תוכניות, היא רצתה להיות חוקרת במשטרה. בדיוק ישבנו וחשבנו על זה, מה היא צריכה ללמוד איפה, ורצינו להתייעץ. בגלל הקורונה לקח לנו יותר זמן, אבל היא בדיוק חשבה לחזור ללימודים והכוונה הייתה לא סתם ללכת ללימודים, אלא ללכת להשלים את ה-12 שנות לימוד כדי להתקבל למשטרה. זה היה החלום שלה”.
האם סיפרה כי אף שמדלן נהגה “נכון וטוב”, היא פחדה כשהיא קיבלה את הרישיון. “תמיד פחדתי, לא ממנה. אני רואה מה קורה בכבישים. אי אפשר להגיד שהיא נהגה מאוחר, השעה הייתה בערך 17:00, לא חשבתי על זה. בשעות מאוחרות יותר בערב או בלילה לא הייתי נותנת לה לצאת. בכלל, היא הייתה ילדה של בית. לא מסתובבת בחוץ. חברות היו באות אלינו או שהיא הייתה הולכת אליהן. היא לא הסתובבה בפארקים, לא עישנה, לא נגעה באלכוהול. החברים כולם טובים ונכונים. מה אפשר להגיד? סתם הלכה. ממש סתם. על כלום”.
“היה לה המון פוטנציאל בכל כך הרבה תחומים”, הוסיף האח דוד, “היא הייתה מאוד מוכשרת בציור, היא ציירה וזה היה נראה כאילו שזה צילום או שאפליקציה עשתה את זה. הייתה מציירת סלבס ומוכרת את הציורים. נפש של אמן. את מדלן לא נקבל חזרה, אני רק מקווה שלא יהיו עוד מקרים כאלה, שאף משפחה לא תצטרך לחוות את זה, שאף אח לא יצטרך לקבור את אחותו הקטנה”, הוא המשיך.
“הנהג החשוד צריך לקבל עונש מקסימלי, 20 שנה על הריגה, ולא מעצר בית. זאת לא קלות דעת אלא הריגה. האדם הזה מתנהג ככה באופן סדרתי, זאת לא טעות של רגע, זה חינוך משפחתי, בעיה מהשורש. הוא צריך להיכלא כי אחרת הוא ייצא ויהרוג עוד מישהו. לאנשים כמותו אני אומר – תפסיקו לשתות ולנהוג. תפסיקו להקל ראש”.
 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן