news08.net/ads.txt

פרסום בפייסבוק – מהו RTM ואיך להשתמש בו לטובתנו?

למה לפרסם “דווקא” בפייסבוק? בתכל’ס, ברשתות החברתיות גולשים, ולא מחפשים לקוחות… לא? ובכן, ממש לא. התפלאו, אך לא מעט גולשים “משועממים” יכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים.

פרסום בפייסבוק אינו קל. למעשה, באף פלטפורמה אין דבר כזה “פרסום קל”. וברוב המקרים, נצטרך להיעזר במדריך פרסום בפייסבוק במטרה להבין מהו ההליך. ובנוסף נצטרך לחשוב מחוץ לקופסה כדי להוביל לקמפיין יעיל. אם נכיר את הקהל לעומק, ו־”נקלע” לפתרון יעיל, נצליח. כמו כן, לעתים גם “לרכוב על הגל” של טרנד / אירוע עכשווי יכול לעזור – ובדיוק כאן RTM נכנס לתמונה.

אז איך RTM קשור לכל העסק הזה? כיצד ניתן למנף את הטכניקה לטובתנו? בואו נבדוק.

RTM – מה זה בכלל?

ראשית כל, עלינו להבין במה בכלל מדובר. למעשה, התרגום למושג הוא: “שיווק בזמן אמת”, וכפי שהוא משתמע, מדובר בשיווק מוצר כלשהו תחת השפעת מאורע גדול, אירוע חם עם בז. במילים אחרות, אירוע בזמן אמת. אנחנו בעצם “תופסים טרמפ” על אותו אירוע, מנצלים אותו לטובתנו.

ב־RTM טמון יתרון מרכזי אחד חשוב מאוד. אנחנו לא יוצרים את האירוע, ואין לו קשר אלינו. האירוע יוצר לעצמו את הבז, מקדם את עצמו – אנחנו לא משקיעים/מתערבים בכך. מבינים את הפוטנציאל? לא נצטרך לחשוב על שיווק יוצא מן הכלל, דרכים לקדם ועוד כאב ראש – הכל מגיע על “מגש של כסף”. פשוט “נרכב על הגל”, והגולשים? הם יגיעו.

דוגמאות לאירועי RTM פופולאריים

קיימים לא מעט אירועים מרכזיים, לרוב שנתיים. כולנו מכירים אותם, אך רובנו לא מודעים לפעולות ה־RTM מאחורי הקלעים.

למשל, בבלאק פריידי המוכר, המון עסקים מפרסמים פוסטים עם אזכור ליום בבאנר ובפוסט, והנחה מטעמם. כך, למעשה, הם מנצלים את התזמון ומגדילים את כמות המכירות שלהם – RTM.

דוגמה נוספת היא ימי המכירות הישראליים, Shopping IL. בימים אלו, מתקיים שיתוף בין כמה עסקים הנתמכים באתר שופינג IL, אך זהו לא מהלך ה־RTM כאן. אז מהו? ובכן, בימים הללו עסקים שלא באמת קשורים לכל העסק, רוכבים על הגל עם אזכורים קטנים אליו. לצד האזכורים, יתווספו, מן הסתם, כמה מבצעים חביבים לכבוד היום (איך לא?). בדיוק כך, הם מבצעים שיווק בזמן אמת.

עוד אירוע, המתרחש ביפן מדי שנה, נקרא “יום הגוקו”. באותו היום, קהילות גדולות של מעריצי אנימציה יפנית, ובעלי עניין אחרים, מנצלים את היום ומאזכרים אותו בפוסטים – ולצידם מפרסמים חולצות, בובות ומוצרים אחרים. כך, גם כאלה שאינם קשורים ליוצרי הסדרה כלל וכלל, “רוכבים על הגל”. מסעדות, לדוגמה, יציעו עוגות וממתקים בעיצוב הדמות, לצורך “הזדהות” (או שיווק, יותר נכון). ברור שכל העניין יפורסם ברשת הפייסבוק.

אירוע נוסף, ישראלי ואחרון, הוא זכייתה של נטע ברזילאי באירוויזיון. לאחר הזכייה, צולמה נטע ליד מטוס אל-על. התמונה פורסמה כמובן, והובילה לאינספור תגובות אוהדות מצד גולשים. לרוב, עמוד הפייסבוק של החברה לא מגיע לתגובות, לייקים וצפיות בכמויות הללו. אולם, בעזרת מינוף נכון של האירוע, הם הצליחו לעשות זאת.

תכל’ס, איך עושים את זה? מה השלבים?

נניח שיש לנו עסק מתחום ההלוואות. באותו הזמן, מתרחש אירוע עולמי חשוב בתחום הספורט, לדוגמה: זכייה ישראלית באולימפיאדה. המטרה ברורה: יצירת הזדהות עם האירוע והעלאת ה־”מורל הלאומי”, וכתוצאה מכך, קבלת תגובות אוהדות. אחת הדרכים להוביל להזדהות היא יצירת איזה שהוא באנר הכולל אזכור קטן למאורע, לא בצורה שיווקית. לאחר מכן, נוסיף באותו הבאנר בצד “הלוואות מיוחדות לרגל…” וכו’ וכו’.

רעיונות כאלה ואחרים באותו היום צפויים להשיג לייקים, תגובות, ואפילו צפיות. הרבה אנשים שמחים מאירועים כאלו, ולפעמים, נוטים לבצע קניות כמעין חגיגה. חשוב שהפרסום יהיה כמה שיותר ענייני וסמוך למועד האירוע (אחרת, מה הפואנטה?).

**
נעבור לשלבים ב־RTM:

השלב הראשון: זיהוי אירוע גדול, רצוי שלא יהיה אירוע עצוב, או בעל זכויות יוצרים וממש לא פוליטי, כמו הבחירות. חשוב לבחור אירוע חיובי, מרכזי ובעל חשיבות בעיני הציבור.

השלב השני: גילוי יצירתיות, לגרום לקהל “להתאהב” במה שתציגו. זכרו: לרושם טוב יש שלל “השלכות” מצוינות, גון: תנועה לאתר, ליד, המלצה מטעם הגולשים, וכמובן שיתופים של הפוסט המדובר.

השלב השלישי: מציאת הדרך הטובה ביותר להציג את האירוע, דרך שתרגיש בעלת משקל, ולא שטחית. עלינו למצוא משהו שימשוך את הגולשים.

השלב הרביעי: הקפדה על תוכן קליט, שורה-שתיים בגג. משהו קצר ולעניין, שיניע לפעולה מצד
הגולשים – לתגובות, שיתופים, לייקים. אם התוכן משאיר את הגולשים שאננים, למעשה, נכשלנו.

השלב החמישי: חשבו הרבה, אך לא יותר מדי – שמרו על תזמון טוב וקרוב. חלף הבז? איבדתם את המומנטום שלכם. RTM מבוסס על אירוע שלא קשור אליכם. אתם אלו שצריכים להסתגל למצב, ולמצוא דרך לייעל אותו לטובתכם.

*טיפ: שימוש בתמונות מעוצבות שמצחיקות זה הדרך הטובה ביותר לקבל חימה מצד גולשי ה- , FB אל תפחדו להשתמש בזה, ולהעז.

*הידעתם: כל עסק שקיים מעל ל- 5 שנים בממוצע, עשה RTM. לא ידוע האם הוא היה מוצלח או לא, אך הוא נעשה מבלי שהורגש.

למה עוד RTM נועד לייצר בפייסבוק?

מלבד הגדלת המכירות, RTM משמש את בעלי העסקים כדרך להעלאת המודעות. למשל, אם ננתח את הפוסט של אל-על לאחר הזכייה, לא נראה אף המרצה לקניית טיסות. במילים אחרות, אל-על ניסו להעלות את המודעות למותג שלהם – ולא ליצור שיווק “זמני”.

**

איך מוצאים נושאים פופולאריים שכדאי לרכוב עליהם?

שימוש בלשונית החדשות של גוגל יכול “לעשות את העבודה”. בעזרתו, נוכל “לצוד” טרנדים ונושאים מבוקשים. לאחר מכן, RTM פשוט מתבקש. כך לדוגמה נראה חיפוש:

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ’ ובעל בלוג מוביל בשם seolinks  קידום אתרים

בנוסף, תוכלו להיכנס לכלי של גוגל לאבחון טרנדים, בקישור כאן. בזכותו, קל יותר למצוא אירועים וטרנדים קלים ואפקטיביים לתהליכי ה־RTM השונים.

ניקח כדוגמה את כנס קומיק קון, משנת 2019:

במידה ותתבוננו טוב, תשימו לב ל־”עיגול” בגרף בתמונה הבאה. בציר הזמן הזה, נרשמה אצל גוגל טרנדיות של 98 אחוזים מבחינת ההתעניינות והבז סביב האירוע – נתון מעניין. מה המסקנה? ובכן, בכנס הבא שיתרחש, נוכל לתכנן מראש RTM לתאריכים הללו (מכירת כרטיסים, חולצות לכנס ועוד).

עד כאן, בהצלחה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן