קבינט הקורונה החליט: האכיפה לעטיית מסיכה והישמרות באירועים המוניים יתוגברו

 קבינט הקורונה שכונס אמש (שלישי) אישר את קיצור ימי הבידוד לשבוע בלבד – זאת בכפוף לתוצאת בדיקת קורונה שלילית ביום האחרון. עוד החליטו השרים על הקמת יחידת מטה קורונה במשרד לביטחון הפנים – שקיבל לידיו את הסמכויות לאכיפת תקנות הקורונה וסיכמו על מספר צעדים נוספים – בהם הגברת האכיפה בגין אי עטיית המסכות והרחבת מאמצי ההסברה.  

החלטות קבינט הקורונה:

• קיצור תקופת הבידוד – שחרור מבידוד לאחר בדיקה ביום ה-7 וקבלת תוצאה שלילית. במקביל, תוגבר האכיפה על מפרי בידוד.

• הגברת מאמצי ההסברה באופן רחב – בדגש על עטיית מסכות, קבלת חיסונים והישמרות באירועים המוניים.

• משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב.

יחידת מטה קורונה שתוקם במשרד לביטחון הפנים, אליו הועברו סמכויות האכיפה, תרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים. לרשות המשרד לביטחון הפנים יעמדו שוטרי משטרת ישראל, פקחי רשויות מקומיות ופקחים נוספים. עוד יקבל המשרד את הסמכויות לצד האחריות על תקצוב, הסברה והקצאת משאבים שונים.

“אני מודה לרה”מ בנט ולחברי קבינט הקורונה, שהעבירו את סמכויות האכיפה לידי המשרד לביטחון הפנים והמשטרה”, אמר השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, לאחר קבלת ההחלטה. “זהו צעד ראוי ונכון על מנת לקדם אכיפה יעילה של ההפרות במרחב הציבורי, הפרת בידודים ואכיפה תקינה של הנחיות הקורונה”.

השר בר-לב ציין בהודעתו את ניסיונו של מנכ”ל המשרד, תומר לוטן, שיסייע במאמץ: “לוטן הוא אדם בעל ידע רב בנושא בלימת התפשטות מגפת הקורונה במדינה, אינטגרציה בין מערכות ואכיפה יעילה ומדויקת – המהלכים שנבסס יחדיו יתבססו על איכות הפעלת כוחות הפיקוח ולא על כמות. הסמכת המשרד לביטחון הפנים לביצוע משימה זוּ היא צעד מתבקש”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן