news08.net/ads.txt

ראש עיריית אילת בפניה חמישית לראש הממשלה: “תושבי אילת אינם שקופים”

כשנה לאחר סגירת שדה דב ובתוך משבר כלכלי וחברתי קשה, שספגה העיר אילת כתוצאה ממשבר הקורונה, פנה ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי לראש ממשלת ישראל, בפעם החמישית מאז פרוץ המשבר. הפעם דורש ראש העירייה מממשלת ישראל לקיים את החלטת הממשלה מאוגוסט 2019 ולהעביר לאילת את כספי הפיצוי שהובטחו לעיר לאחר סגירת שדה דב, בסך 530 מיליון ₪ ועוד 220 מיליון ₪ שאמורים לעבור בהתאם להחלטת הממשלה עם כינון הממשלה הנוכחית. עוד בפניה לראש הממשלה ולכל שרי הממשלה, שב וביקש ראש העירייה סיוע דחוף לעיר אילת וזימון לדיון בפורום שרים לאילת. “לא הגיוני, לא לגיטימי ולא תקין שעיר ואם בישראל החוטפת מכה אחר מכה והזועקת לסיוע ולעזרה תקבל כתף קרה, זלזול משווע וחוסר תגובה לדרישות לגיטימיות” כתב ראש העירייה.

 

בפנייתו החמישית של ראש עיריית אילת לראש ממשלת ישראל (19.3, 6.4, 12.4, 19.4, 20.5), שב והעלה ראש העירייה את עניין שדה התעופה דב שנסגר בתאריך 1.7.19 ואשר בגין כך הובטח לעיר אילת פיצוי. “סגירתו השגויה פגעה אנושות באיכות חיי תושבי העיר אילת, בדגש על התושבים החולים והסבה נזקים כבדים לכלכלת העיר ולתעשיית התיירות. נכון להיום השדה עומד בשיממונו, שיממון הזועק לשמים” כתב ראש העירייה. בגין כך, דנה כאמור ממשלת ישראל בישיבתה באילת ביום 4.8.19, בנושא פיצוי לעיר אילת וקיבלה את ההחלטות המרכזיות הבאות: העיר תקבל פיצוי בסך 530 מיליון ₪. עם כינון הממשלה הבאה (הנוכחית) העיר תקבל פיצוי נוסף ומשלים בסך 220 מיליון ₪. הקמת צוות שרים לנושאי אילת בראשות ראש הממשלה. הקמת פורום מנכ”לים בראשות מנכ”ל משרד רוה”מ. ההחלטה על הפיצוי מבוצעת בחלקה הקטן מאוד ציין ראש העירייה ופורום המנכ”לים התכנס רק פעם אחת. עוד במכתבו הזכיר ראש העירייה לראש הממשלה ולשרי הממשלה, כי בתאריך 13.3.20 פקדה סופה עזה (צונאמי) את העיר אילת וטרפה את כל החופים ואת המרינה והותירה הרס וחורבן קשים ונזקים המוערכים בכ- 100 מיליון ₪.

בהתייחס למשבר הקורונה המטלטל את כל העולם, ציין ראש העירייה, כי המשבר פגע פגיעה קשה במיוחד בעיר אילת שרוב כלכלתה נשענת על תיירות והותיר אותה ללא פרנסה, מדממת והחמור מכל בכ- 80% מבתי האב באילת נמצא מובטל אחד ובמקרים רבים שני המפרנסים מובטלים. המשבר פגע בתושבי אילת שכירים ועצמאים כאחד. פגע פגיעה קשה בעיריית אילת (תת הכנסות) ופגיעה קשה בתשתית החברתית, קהילתית בעיר (מצוקה, אבטלה, רווחה וכיוצ”ב). “היציאה ממשבר זה תמשך חודשים ארוכים ונדרש לאלתר טיפול מקיף הוליסטי ויצירתי כדי לחלץ את העיר ותושביה ממשבר קשה זה” הדגיש ראש העירייה.

עוד ציין ראש העירייה במכתב, כי מתחילת המשבר ועד לפני כשבועיים, ניהלה העיר אילת סיג ושיח ארוך וערני עם משרד ראש הממשלה ועם משרדים רלוונטיים (אוצר, פנים, בריאות, כלכלה, תיירות, עבודה ורווחה, מל”ל). לבקשת ובשיתוף המשרדים הוכנו תכניות רבות ובתוכן: תכנית “אביב 2020” שתכליתה מתן מענים כספיים ופתרונות נוספים לאתגרים הכלכליים ואתגרי הפרנסה בעיר. תכנית “אילת ירוקה” – בשיתוף המל”ל, משרד רוה”מ ומשרד הבריאות שתכליתה סיוע כספי ואחר ליציאה מהמשבר בהיבט התיירותי. תכנית תיירות “אילת תכנית שיווקית” – עידוד וסיוע לתעשיית התיירות

“מכל התוכניות ומעשרות ישיבות זום ושיחות אינסופיות כמעט ולא יצא דבר והכל נשאר בגדר הבטחות והתחייבויות הרשומות על הקרח” כתב ראש העירייה והוסיף: “לאכזבתי הרבה, בשבועיים האחרונים אנו לא זוכים למענה ותגובה, ונראה כאילו ירושלים דממה ותושבי אילת ממשיכים להיות שקופים. לא הגיוני, לא לגיטימי ולא תקין שעיר ואם בישראל החוטפת מכה אחר מכה והזועקת לסיוע ולעזרה תקבל כתף קרה, זלזול משווע וחוסר תגובה לדרישות לגיטימיות. אף לא אחד מהמכתבים שבסימוכין זכה למענה!!! אף לא אחת מהתוכניות שהוכנו עם המשרדים זכתה להתייחסות!!! ואף לא שקל אחד (למעט שיפוי ארנונה לעסקים) נכנס לעיר ממשבר קורונה!!”.

בפניה אישית לראש הממשלה בסיפא של המכתב, כתב ראש העירייה:”מעל במת אום רשרש וגם בישיבת הממשלה ב- 4.8.19, הודעת על הקמת ועדת שרים בראשותך לנושאי אילת משום אתגריה המיוחדים של אילת וזאת נאמר עוד בטרם נחתו עלינו משבר הסופה ומשבר הקורונה. זה הזמן לקיים את הבטחתך. כי אם לא עכשיו אימתי?”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן