שישי, שבת וראשון | איפה ניתן לבצע בדיקות קורונה?

פיקוד העורף, בשיתוף עם חברות פרטיות והרשויות המקומיות, מפעילים מתחמי בדיקות לציבור הרחב ברחבי הארץ ללא צורך בהפניה, קביעת תור וללא תשלום, אך יש להצטייד בתעודה מזהה. ידוע כי ביצוע בדיקה לגילוי קורונה יכולה למנוע הדבקות נוספות ולשמור על בריאות הסובבים אותנו. שימו לב! בדיקות קורונה למטרת יציאה מישראל או כניסה לישראל אין לבצע במתחמי פיקוד העורף, אלא רק באופן פרטי.

חלק מהמתחמים פועלים במתכונת “היבדק וסע” (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם רק עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים), ולחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. מי שמבצע את הבדיקה ונדרש לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, או תסמינים, צריך לבצע את הבדיקה רק במתחמי “היבדק וסע”.

להלן רשימת מתחמי פיקוד העורף הרלוונטיים לגולשי חדשות 08 שיפעלו היום, מחר ומחרתיים. רק בריאות!

מודיעין מכבים רעות (צהובה)

פאתי מודיעין חניון מרכז עינב (הגעה ברכב)
יום שישי 13/8 8:00-16:00
יום שבת 14/8 14:00-22:00
יום ראשון 14:00-22:00

רחובות (כתומה)

אתר הפרדסנות – הכניסה מבית העלמין גורודסקי (הגעה ברכב)
יום ו’ 8:00-15:00
יום ראשון 8:00-22:00

יבנה (אדומה)

מרכז תרבות נאות בגין (הגעה ברגל)
יום ו’ 8:00-16:00

נס ציונה (כתומה)

יד לבנים 9 (הגעה רגלית)
יום שבת 14:00-22:00

רמלה (אדומה)

אברהם הלל מתחם הידידות (הגעה רגלית)
יום א’ 8:00-16:00

אילת (כתומה)

בית הספר התיכון רבין (הגעה רגלית)
יום ו’ 9:00-15:00
יום שבת 14:00-22:00
יום א’ 14:00-22:00

מתחמי בדיקות של קופות החולים
ניתן לבצע בדיקה לגילוי קורונה בקופות החולים בקביעת תור מראש בלבד ורק בקבלת הפנייה. (במקרים מסויימים תתקיים הבדיקה בבית הנבדק). מי שאינם מבוטחים בביטוח רפואי כלשהו יפנו למוקד קול הבריאות בטלפון 5400*.

בדיקת קורונה לקטינים מתחת לגיל 18 ולחיילים
מי שטרם מלאו להם 18, יכולים לבצע את הבדיקה במתחמי הבדיקות הפתוחים לקהל הרחב, אך ורק בליווי הורה או אפוטרופוס, עם תעודת זהות וספח שבו מופיע פרטי הקטין. אם אין אפשרות להגיע עם ההורה או האפוטרופוס, יש להציג מסמך הסכמה של ההורה לביצוע הבדיקה של הקטין, כולל פרטי ההורה והקטין – שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון נייד וחתימה ולצרף צילום של תעודת הזהות של ההורה ושל הספח, עם פרטי הקטין הנבדק.

חיילי צה”ל ואנשי הקבע מבצעים כיום בדיקות רק במתחמי פיקוד העורף בהצגת תעודה מזהה וללא תיאום מראש. התוצאות מתקבלות בהודעה שנשלחת לטלפון הנייד ובמרפאת היחידה. במידת הצורך יש לפנות למוקד מקול הלב או לגורם הרפואה ביחידה.

הנחיות לביצוע בדיקת קורונה עבור אנשים שנדרשים לבידוד
יציאה של אדם הנדרש לבידוד או מי שיש לו תסמינים לצורך ביצוע בדיקת קורונה תתבצע בתנאים הבאים: ההגעה לבדיקה והחזרה ממנה תהיה בדרך המהירה ביותר ואך ורק למטרת הבדיקה, ללא עצירות נוספות בדרך. אין להשתמש בתחבורה ציבורית, למעט מונית ובתנאים הבאים: יש לעדכן את הנהג על הבידוד לפני הכניסה למונית, יש לפתוח חלונות, המבודד יישב במושב האחורי וברכב לא יישב נוסע נוסף, אלא אם מדובר באדם אחד נוסף המבודד מאותה הסיבה. הבדיקה תתבצע אך ורק במתחם “היבדק וסע” (דרייב אין), בתנאי שהנבדק אינו יוצא מהרכב. במקרה של אדם המרותק לביתו ניתן לקיים את הבדיקה בבית, בתיאום מול קופת החולים.

בתוך כמה זמן מקבלים את התוצאות וכיצד?
תוצאות הבדיקה נמסרות לנבדקים במסרון למכשיר הנייד ובהודעה לתיק האישי בקופת החולים (ולחיילים – למרפאת היחידה). התוצאות מתקבלות לרוב בתוך 48 שעות. מי שאינו מבוטח בקופת החולים ומבצע את הבדיקה למטרת קיצור בידוד, יכול לפנות לקבלת התוצאה ללשכת הבריאות המחוזית.

כיצד יש לפעול עם קבלת התוצאות?
במקרה של תוצאה שלילית – מי שמבצע את הבדיקה מכיוון שהיה חשוף לחולה מאומת או שחזר ממדינות אדומות בחו”ל, נדרש להישאר בבידוד עד לסיום תקופת הבידוד של 7 ימים. לעומת זאת, מי שמבצע את הבדיקה בעקבות תסמינים יכול לצאת מהבידוד, אם לא נדרש בידוד מסיבה אחרת.

במקרה של תוצאה חיובית – יש להיכנס מיידית לבידוד אם לא הייתם בבידוד קודם לכן. באחריות נציג הקופה ליצור קשר עם הנבדק בהקדם האפשרי. אם התוצאה חיובית והקופה לא יוצרת קשר – יש לפנות למוקד הקופה. החלטה על העברה למלונית או לאשפוז מתבצעת על ידי נציג הקופה, בהתאם למצבו הרפואי והאישי של המטופל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן