news08.net/ads.txt

שיתוף הפעולה בין מרקוביץ’ לד”ר באום שוב נושא פרי: לוחות מודעות נוסטלגיים ברחוב יעקב

העיר רחובות תציין 133 שנה להיווסדה בעוד כחצי שנה; בעיריית רחובות החליטו להשתמש במורשת העשירה של העיר להוספת נופך מיוחד לרחוב ההיסטורי של העיר, רחוב המייסדים – רחוב יעקב.

אחרי עבודת הכנה מדוקדקת בת חודשים, בימים האחרונים עיריית רחובות הציבה  לוחות מודעות נוסטלגיים ברחוב יעקב. על הלוחות מודפסות כרזות ססגוניות מימי ראשית המושבה וימיה הראשונים של רחובות כעיר. הכרזות נבחרו ונערכו ע”י מנהלת הארכיון העירוני הדס אביבי. הארכיון ההיסטורי שואף לתעד את מכלול החיים של המושבה לאורך השנים ולהאיר אותם באופנים שונים. בארכיון שמורות יותר מ-600 כרזות מתחילת ימיה של רחובות בסוף המאה ה-19 ועד לימינו. המודעות מלמדות על נושאי העניין של התושבים, ועל דרכי הפעילות והניהול של הוועד והמועצה, שניהלו את המקום לפני הפיכתה לעיר ב- 1950. במיזם לוחות המודעות הנוסטלגיים באו לידי ביטוי נושאים עיקריים כמו ביטחון והגנה, חינוך, חקלאות וכלכלה ותרבות. התמונה שעולה מהכרזות שנבחרו היא של מקום פעיל ופורח, בו התקיימו חיי תרבות עשירים לצד עבודה ושמירה, התמודדות עם קשיים כלכליים וההתפתחות החקלאית שליוותה את המקום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם את הכתבה – סטייל הוליוודי: חברת המועצה ד”ר רוני באום חיתנה את היורשת – בישראל ובארה”ב

עו”ד יניב מרקוביץ’ וד”ר רוני באום

ראש העיר, רחמים מלול: “לוחות המודעות הנוסטלגיים מחיים את ההיסטוריה בצורה מוחשית ובה בעת- מעניקים חזות מיוחדת לאחד הרחובות ההסטוריים בעיר. אני מזמין את התושבים להגיע ולהתרשם ולשמור על הלוחות החדשים – ישנים”

עו”ד יניב מרקוביץ’, סגן ראש העיר: ” אני מזמין את הציבור לבוא ולהנות מהמציגים החדשים שנותנים לנו הצצה להיסטוריה של העיר. אני מבקש שתעזרו לנו לשמור על המיצגים הללו ולהימנע מתליית מודעות מכל סוג עליהם.”

ד”ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים, קהילה ואקדמיה: “שנים רבות לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות לוחות המודעות היו מרכזי המידע ואמצעי תקשורת להעברת הודעות קהילתיות, אירועים, עצרות ועוד. הלוחות שהוצבו יוצרים תערוכת רחוב אשר מביאה את המושבה רחובות של פעם לתושבי העיר רחובות של היום. אנחנו מקווים שהתוכן והעיצוב ההיסטורי של לוחות המודעות יצליחו להפיח חיים בהיסטוריה של רחובות, כפי שהיא שמורה בארכיון”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן