news08.net/ads.txt

תושבי ברנר לשרה גמליאל: “אל תיכנעי למסע הלחצים שמפעיל תדיראן. עצרי את האסון שמאיים על עשרות אלפי תושבי האזור”

מטה מאבק תושבי ברנר והסביבה, פנה השבוע לשרת הגנת הסביבה, ח”כ גילה גמליאל, במטרה למנוע את הקמת מפעל ‘תדיראן סוללות’ בשטח הסמוך ליישוב ולהעבירו לשטח תעשייתי ומבודד שלא יסכן אוכלוסייה. בפנייה הסבירו התושבים את מסוכנות המפעל וההליך הלא תקין שעשוי בסופו של דבר לגרום להקמת מפעל המאחסן ומשתמש במאות טונות של חומרים קטלניים, בצמידות ל 1,200 תלמידי ביה”ס האזורי, ולסכן את חייהם של עשרות אלפי אזרחים המתגוררים באזור רחובות, קריית עקרון, גבעת ברנר והסביבה.

 

“אנו פונים אלייך בבקשה לסייע לנו למנוע את האסון שמאיים על חייהם של אלפי ילדים ועשרות אלפי אזרחים. מדובר בהצלת נפשות ומניעת אסון בסדר גודל שלא ידעה המדינה” פתחו התושבים את דבריהם לשרה. “פניה זו, באה לנצל חלון הזדמנויות נדיר בו נדרש מפעל תדיראן סוללות לעזוב את מיקומו הנוכחי בקריית עקרון, בשל הסיכון האדיר והממשי שהוא מהווה לשלומם וחייהם של התושבים באזור, כפי שגם טען בהקשר זה יו״ר הוועדה המחוזית”.

התושבים הסבירו את אופיו המסוכן של המפעל “תדיראן סוללות הינו ’מפעל מסוכן‘ בהגדרה, הנמצא ברשימת המפעלים ’מסכני אוכלוסייה‘ בישראל (עפ“י פיקוד העורף). החומר העיקרי בו עושה המפעל שימוש הינו תיוניל כלוריד– הרעיל פי 60 מאמוניה ומשמש לייצור חומרי לחימה כימיים קטלניים, דוגמת גז עצבים. במפעל ‘תדיראן סוללות’ מתכוונים לאחסן כ- 100 טון ממנו תוך שינוע אינטנסיבי לאזור. לא בכדי, מדינת ישראל וועדות התכנון קוראת מזה שנים להזיז את המפעל מהאזור בשל ‘סכנת חיים לאנשים’ ו’סכנה מיידית ללא יכולת הציבור להתגונן’ במקרה של תאונות ותקריות כימיות במפעל”.

“פנייתנו זו דחופה ומהולה בדאגה ממשית נוכח שיטת תדיראן לקראת קבלת היתר להקמת המפעל, תוך הפעלת לחצים וניצול כוחו כתאגיד בינלאומי עוצמתי להביא לאישור הקמת המפעל, חרף הסיכונים האדירים לתושבי האזור, ומחדל מנהליו בבחירת המיקום.” הדגישו התושבים וסיכמו “אנו קוראים ומבקשים את מעורבותך, כשרה העומדת בראש המשרד, וכרגולטור האחראי, לוודא כי מסע הלחצים שמפעיל תדיראן לא יוביל להחלטה שגויה ומשוללת כל היגיון, לפיה, בשנת 2020 יוקם בישראל מפעל כה מסוכן ומסכן חיים, באזור הומה וגדוש באוכלוסייה. מפעל מסוכן זה ראוי, לפי כל ההנחיות, הבדיקות, והשכל הישר, להימצא באזור מרוחק מאוכלוסייה”.

מכתב לגילה גמליאל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן