news08.net/ads.txt

5 עמדות מַפְעֵם (דפיברילטור) חכמות נחנכו באילת

לרגל יום המודעות הארצי למַפְעֵם (דפיברילטור) שחל השבוע נחנכו עמדות החייאה חכמות באילת. העמדות החדשות הוצבו בפארק הנגיש בשחמון, בפארק הספורט, במרכז פנינת אילת, ושתי עמדות נוספות לאורך הטיילת ומצטרפות ל-3 עמדות חכמות שמוצבות על דוכני מפעל הפיס בשדרות התמרים, בארומה חוף נביעות ומכשירים נוספים שפרוסים בבניינים ציבורים בעיר. בתקופה הקרובה צפויות להצטרף עמדות נוספות במקומות ציבורים.

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד”א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד”א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי המַפְעֵם (דפיברילטור) של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, המַפְעֵם (דפיברילטור) מחובר למוקד החירום 101 של מד”א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד”א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

לדברי ראש העירייה אלי לנקרי, “בשבועות האחרונים, לצד מיפוי עירוני מקיף באמצעות אפליקציית ‘איפה דפי’ התקנו עמדות נוספות במוקדים רבים ברחבי העיר. המכשיר נגיש לכולם ופשוט לשימוש. מאחל לכולנו שלא נדע אבל אם נזדקק שנדע היכן למצוא”.

מנהל מרחב נגב במד”א, שמעון אלקובי: “אנו מודים לעיריית אילת ולעומד בראשה, אלי לנקרי, על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים ובעזרתם חנכנו היום את העמדות החדשות – לרשות הציבור ולמען בריאותו. אנו מברכים על היוזמה ועל הצבת המַפְעֵמים אשר יסייע לתושבים ולמבקרים בעיר להפוך טרגדיה לנס בעת מקרה חירום”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן