news08.net/ads.txt

52875-05-19 אמזלג נ’ איטח | בדקות אלה מתקיים דיון בבית המשפט בתביעת לשון הרע נגד חבר המועצה, אביב איטח | צפו בתמונות ראשונות

לפני דקות אחדות (שלישי) החל בבית המשפט השלום ברחובות דיון בתביעה שהגיש בדיוק לפני שנה דוד אמזלג, מפיק אירועים לשעבר, כנגד חבר המועצה אביב איטח אשר מהותה לשון הרע, הוצאת דיבה ופגיעה בשם הטוב. גובה התביעה: 195,000 שקלים. הדיון מתקיים אצל כבוד השופטת אפרת פינק.

בית המשפט כבר קיבל את תביעתו של אמזלג אולם איטח הגיש בקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד – שהתקבלה והיה עליו לשלם הוצאות בגובה 1,500 ש”ח לאמזלג. בנימוקים צוין: “לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובה, לא התרשמתי כי במקרה דנן עומדת למבקש עילה לביטול פסק הדין מחובת הצדק, משהעדר הגשת כתב הגנה במועד נעוצה במחדלו ואין עניינה תקינות ההמצאה. עם זאת, לשם היעילות הדיונית, זכות הגישה לערכאות ועל מנת לממש את זכותו של המבקש ליתן לו את יומו בבית המשפט, להשמיע טענות הגנתו בפניי התביעה שעילתה לשון הרע ובכלל זה טענותיו לעניין גובה הפיצוי הנתבע, אין היות הפרסום לשון הרע ולחילופין תחולת ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע , סבורני כי ניתן לרפא את הפגם שבאי הגשת כתב הגנה במועד על ידי הטלת הוצאות לטובת המשיב… המבקש ישלם למשיב הוצאות הבקשה בסך 1,500 ₪, בתוך 30 ימים מהיום”.

בין הצדדים נקבע מועד לגישור אולם איטח לא התייצב ולפיכך נקבע מועד למשפט בין הצדדים, אשר כאמור מתקיים כעת. איטח הגיע כשהוא מלווה בעורך הדין רם קאין ועטה מסכת פנים על פי הנחיות משרד הבריאות. לצלמים שהמתינו לצלמו, חייך ושיתף פעולה אולם לאחר כמה דקות, אמר לאחד מהם, כך לדברי אחד הצלמים, לכאורה: “אם לא הייתי מכיר אותך, הייתי רב אתך, כיבדתי אותכם לא רוצה שתצלם אותי מה בשביל כמה שקלים, אתה מוכר אותי?”.

התביעה

כפי שפורסם לראשונה בחדשות אפס שמונה, בתביעה אשר הוגשה על ידי עורכת הדין ליאת חמו נכתב כי “עניינה של תביעה זו בדברי בלע חמורים וקשים אשר פרסם איטח ברשת החברתית פייסבוק כנגד התובע תוך פרסום וקשירת שמו של התובע למעשי עוקץ והאשמתו בגזל הקופה הציבורית של עיריית רחובות והכל על לא עוול בכפו. הדברים החמורים שנאמרו לא רק רחוקים מרחק שנות אור מן המציאות אלא שאלו פורסמו ללא בדיקה מעמיקה של הנתבע את אמיתות הדברים, בלי שניתנה לתובע הזדמנות להשיב לטענות הנתבע עובר לפרסומם ותוך חוסר תום לב קיצוני וכוונת זדון לפגוע ולהשחיר את שמו של התובע”. לדברי התביעה, “תפוצת הדיבה ולשון הרע של הנתבע אודות התובע פורסמו כאמור ברשת החברתית פייסבוק בעמוד הציבורי של הנתבע וזכו לתפוצה רחבה ופרסום רב בקרב תושבי רחובות וגולשי הרשת החברתית”.

התביעה מדברת על פרסום של איטח מה-30.4.19 שם בין היתר ציין ברשומה שהעלה: “עיריית רחובות העסיקה את מקורבו ובא ביתו של מלול (ראש עיריית רחובות) אשר כשל באירועים קודמים… וספקים רדפו אחריו” כדי להפיק ולהוציא לפועל את אירוע המימונה שאירע בעיר רחובות. בקצרה, הנתבע האשים את ראש עיריית רחובות בכך ששכר מפיק “אשר כשל באירועים קודמים” וזאת מטעמי נפוטיזם, לטענתו. לפרסום זה צירף איטח מכתב שנשלח לראש עיריית רחובות רחמים מלול, בו ציין בצורה מפורשת את שמו של דוד אמזלג וייחס לו בין היתר כישלון בהפקת אירוע המימונה בשנה הקודמת ואף ציין כי חרג מתקציב בסכומי כסף גדולים מאירוע המימונה בשנה הקודמת ולדבריו היה אחראי לאירוע המימונה גם בשנה זו כאשר לתובע אין כל קשר להפקה זו כאמור – הכל כאשר שמו של דוד אמזלג מופיע במפורש במכתב וכאשר המכתב הופץ בתפוצה רחבת ממדים שכללה בין היתר את ראש העיר, היועץ המשפטי לעירייה, מבקר העירייה, מנכ”ל החברה העירונית, חברי המועצה ותושבי העיר רחובות. את המכתב פרסם בתגובה הראשונה באותה רשומה מדוברת.

עורכת הדין ליאת חמו המייצגת את אמזלג ציינה בכתב התביעה כי “לא רק שהתובע לא פעל כמפיק ו/או עובד ו/או עובד חיצוני מטעם עיריית רחובות בהפקת אירוע המימונה אלא שלמעשה התבוע לא עובד ולא פועל כמפיק משנת 2016. עוד צוין כי לאחר הפרסום השקרי פנה אמזלג אל איטח במסרון בו כתב לו את הדברים הבאים: ‘אביב קיבלתי עשרות הודעות על המכתב ששלחת לראש העיר. אני מודיע לך שבמידה ולא תתפרסם הודעת התנצלות ותסיר את הפוסט לאלתר אתה תיתבע על הוצאת דיבה. אני לא מפיק בעיריית רחובות למעלה משש שנים. שום הסכם לא נחתם מולי, החברה שלי סגורה כולל התיקים ברשויות המס למעלה משש שנים. מה שעשית בפוסט שלך הוא רמסת את כבודי והכפשת את שמי.. יש לך חצי שעה להוריד את הפוסט ולפרסם התנצלות אחרת תצא נגדך תביעה על הוצאת דיבה. לא בדקת עובדות לעומקם. אפשר לבדוק מול החברה העירונית חתומה במימונות בשש השנים האחרונות’. איטח השיב: ‘היי דודי מה שלומך? אין לי שום דבר נגדך עלי לעשות את המוטל עליי ולבקר את התנהלות העירייה. אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי’.

בסך הכל תבע אמזלג את איטח בסך כולל של 195,000 שקלים המתחלקים כדלקמן: פיצוי ללא הוכחת נזק – 100,000 ש”ח, פיצוי על נזק ממוני לעבר בסך 15,000 ש”ח ו-פיצוי על נזק ממוני לעתיד בסך 80,000 ש”ח – ובנוסף הוצאות משפט ושכר טרחת עו”ד כחוק.

דוד אמזלג התייחס בזמנו לתביעה ואמר לחדשות אפס שמונה: “כאשר נחשפתי בפעם הראשונה לפרסום שאביב איטח הפיץ נגדי ברשת החברתית, פניתי אליו בצורה מכובדת וביקשתי ממנו שיסיר את הפרסום ויפרסם הודעת התנצלות מאחר ומספר שנים אינני מפיק שום אירוע שקשור בעיריית רחובות. ידוע לי כי מאחורי דברי הבלע קיים רצון לפגוע בראש העיר רחמים מלול ובדרך הוא רומס, פוגע, מכפיש ומשפיל את שמי הטוב. אציין כי כיום הדבר היחיד שעומד כנגד עיניי הוא גידול שני ילדיי כאשר בני הקטן חולה במחלה נדירה שמייצרת גידולים – והדבר האחרון שמעניין אותי הוא עיסוק בהכפשות והשמצות. הפרסום השקרי של אביב איטח גרם לי לעוול נוראי, חיי הפכו לגיהנום, בכל מקום שאני הולך בעיר, אנשים זורקים הערות, כמו ‘הנה הבחור שעקץ את רחובות’. אין לי ספק שהדברים ייפתרו בבית המשפט, בידינו עוד מספר הוכחות שכרגע אנו נמנעים מלפרסמם אך יוצגו לבית המשפט בזמן אמת”.

(צילום: גבי מיימון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן