news08.net/ads.txt

גדרה שומרת על תעריפי ארנונה מהנמוכים בסביבה – צו הארנונה 2020

בהמשך לבדיקות שעורך חבר המועצה לשעבר, עמי בסון, ושאותן הציג כבר בעבר, בנושא גובה הארנונה בנפת רחובות, לאחרונה הוא ערך בדיקה מנוספת בנושאים נוספים וביניהם צו הארנונה המעודכן לשנת 2020 וגובה הארנונה ביחס לתקציב 2019 .על פי בדיקה זו עולה, כי על פי צו הארנונה לשנת 2020 במועצה המקומית גדרה, התושבים משלמים את אחד התעריפים הנמוכים בהשוואה ליתר הרשויות הסמוכות וגם, רוב התקציב המאפשר את פיתוחה של המושבה נובע מגיוס תקציבים חיצוניים.

ברשימה הכללית של ישובים, ערים ומועצות אזוריות ומקומיות כאחד- ניצבת גדרה במקום ה-11 מתוך 14 בגביית תעריפי הארנונה, כאשר הדירוג הוא מהתעריף הגבוה עד לנמוך ביותר. בגדרה גובים 56.45 שקלים למטר לשנה. מצורפת הרשימה המלאה. גם בהשוואה לגובה הארנונה ביחס לתקציב הכולל של הרשות, נמצא כי הכנסות הארנונה מהוות כ- %53.32 בלבד מכלל ההוצאות בתקציב השוטף. זהו אחוז נמוך מאוד ביחס לרשויות אחרות המעיד כי רוב התקציבים לפיתוח וצמיחת היישוב מגיעים ממקורות אחרים ולא מהארנונה. יתר התקציבים, כ-%47.67, מגיעים מתהליכי גיוס אותם מוביל ראש המועצה יואל גמליאל בהתמדה מול משרדי הממשל וגופים שונים אשר מאפשרים את פיתוחה ושגשוגה של גדרה. לצורך השוואה, בראשון לציון, אחוז הארנונה מהתקציב הכולל של הרשות הוא %8.53 ,כלומר, גיוס התקציבים ממקורות נוספים אחרים עומד על %2.46 בלבד. כלומר, רוב ההכנסות לצורך השקעה בעיר, נובע מהכנסות הארנונה שלא כמו בגדרה שרוב ההכנסות מגיעות מגיוס תקציבים חיצוניים. זה המקום להזכיר כי המעבר של גדרה מאשכול 6 לאשכול 7 פגע קשות במענק האיזון שניתן ממשרד הפנים ולכן מחייב את המועצה להיערך מחדש. בנוסף, בעשור האחרון גדרה כמעט והכפילה את מספר תושביה וזה מצריך הוצאות כספיות בשורה של נושאים (תשתיות, חינוך, פארקים, ספורט ועוד). בנוסף, הארנונה בגדרה שהייתה אמורה לעלות לפני כמעט שש שנים, לא אושרה ומאז לא חל למעשה כל שינוי בגובה הארנונה, למעט עדכון ה”טייס אוטומטי” (עדכון שמבצע משרד הפנים). ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: “גדרה סוגרת עשור של התחדשות וצמיחה ואינה מתפשרת על טיב השירות והמענה לתושב, שנמצא בראש סדר העדיפויות, לצד שמירה על תעריפי ארנונה נמוכים ביחס לסביבה. המועצה המקומית גדרה מתנהלת כבר עשר שנים ברציפות בתקציב מאוזן ומאושר על ידי משרד הפנים. נוסף על כך, המועצה זכתה בפרס ניהול תקין מטעם משרד הפנים אשר מוכיח את האיתנות הפיננסית והניהול התקציבי הנכון של המועצה. כל זאת מעיד על מושבה חזקה ומובילה באיכות חיים. גם בעשור הקרוב אמשיך לפעול לצמיחתה של גדרה באחריות ובמקצועיות יחד עם שמירה על אופיה המיוחד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן