גילי כהן, ממקימי הליכודיסטים: “צריך להילחם על הבית, אני לא מוכן לתת לצל ולכמותו להפוך את הליכוד למפלגת ימין קיצונית”

כילד גדלתי בבית רווזיונסטי, גדלתי על המנון בית”ר ולאחותי קוראים הדר על שם “ההוד וההדר” הז’בוטנסקאי. בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי הולך ומתרחק ממפלגת נעורי. בשנה האחרונה צורפתי לפורום מכובד מאוד שנקרא פורום “ארצנו” שיוסי שבו מכהן כיו”ר שלו ובמסגרתו התחלנו ללבן את הסוגיה על דרכו של הליכוד – לאן? הפורום כולל אנשים מובילים מאוד בקהילייה העסקית ואני, שעדיין לא הייתי משוכנע כי עלי לשוב הביתה, הבהרתי שאני מבקש להיות על תקן מקצועי כדובר הפורום ולא כחלק אידיאולוגי ממנו.

נלחם על הבית. גילי כהן
נלחם על הבית. גילי כהן
במסגרת הפורום התוודעתי לעומק הפערים האידיאולוגיים שנוצרו בליכוד והכרתי יותר את יוסי שבו, אדם משכמו ומעלה וליכודניק וותיק ופעיל אשר לא אחת הביע את מורת רוחו מהכיוון אליו מובילים חלק מהגורמים במפלגה ובקרב המתפקדים החדשים. על אף שהסכמתי עם הבעיה לא הייתי בטוח שהפתרון לתקן מבפנים הוא הפתרון הנכון ולא האמנתי שיש תקווה ואולי נכון יותר יהיה להקים מסגרת פוליטית חדשה.

בתקופה האחרונה הבנתי שאין שום פתרון אחר וצריך להילחם על הבית. החלטתי שאני לא מוכן לוותר על מפלגת נעורי ואני לא מוכן לתת לצל ולכמותו להפוך את הליכוד למפלגת ימין קיצונית. הבנתי כי אי אפשר להמשיך לשתוק ולתת להם להתפקד ולהשפיע על אופי הנבחרים בפריימריס. הבנתי שאי אפשר להסתפק במסגרות אידאולוגיות פנימיות המציפות את הבעיה, אלא צריכים להגיף גוף חדש שימשוך גם ליכודניקים ישנים כמוני שהלכו ואיבדו את האמון במערכת ואינם מזדהים על הליכוד החדש והקיצוני. שיתפתי בתחושותיי כמה מחברי הקרובים והחלטנו להקים את “הליכודיסטים”, שילוב של ישן וחדש, הישן האמיתי והטהור אל מול החדש הבוסרי, אמביציוני שרוצה להשפיע ולהשמיע את הקול החשוב הזה למען הצעירים ודור העתיד של מדינת ישראל. גם הם מבינים שלשנות אפשר רק מבפנים וצריך להקים מסגרת אותנטית של אנשי מרכז ימין אמיתיים שרוצים לחזור אל הליכוד האמיתי, לא הליכודניקים החדשים, אלא הליכודניקים האמיתיים!

הצטרף. גיא צור, יועץ ראש העיר
הצטרף. גיא צור, יועץ ראש העיר

זה לא סוד שרבים מחברי הם גורמים מרכזיים מאוד בתנועת הליכוד ואף כיהנתי כקמפיינר של הליכוד ושל ראש העיר בבחירות האחרונות ברחובות ואני יודע כי יתכן ויהיו גורמים אחרים שלא יאהבו את נקיטת העמדה שלי, אך אני מוכן לשלם את המחיר. העתיד של המדינה ושל הילדים שלי חשוב לי יותר מהכול. הליכוד תהיה מפלגת השלטון בשנים הקרובות ואופייה וערכיה ישפיעו באופן מכריע על חיינו וחיי ילדינו ועל עתיד המדינה. התפקדות למפלגות קטנות או חדשות רק תייצר עוד מפלגות מאזניים סחטניות ותפגע ביכולת באמת לנהל את המדינה. אין שום מפלגה אחרת עם אידיאולוגיה אמיתית, יש כל מיני מפלגות אווירה ויש מפלגות שמצהירות שהן הפוליטיקה החדשה אבל אין שם פריימריס אלא וועדות מסדרות בסגנון מפא”י ומנהיגים שמשריינים את מקומם לעשר השנים הבאות וזה הרבה יותר גרוע והרבה פחות דמוקרטי ממה שקורה בליכוד, שם באמת אין למתפקד יכולת להשפיע, אלו מפלגות פסאודו דמוקרטיות.

אבל המצב בליכוד לא טוב גם אם רבים יתעלמו מכל ויטמנו את הראש בחול. בבחירות האחרונות אנשי הליכוד הוותיקים כססו ציפורניים בעצבנות לאור הסקרים שהראו כי רבים מהבוחרים נטשו את הבית ועברו לכולנו , לבית היהודי ואפילו למחנה הציוני. לבסוף המחנה הליכודי ניצל בזכות מהלך של הרגע האחרון שהזכיר לכולם את החשיבות של חיזוק הבית האמיתי והליכוד ניצל מהפסד צורם.
צריך להביט באומץ אל תהליכי העומק הללו, הסקרים לא הגיעו משום מקום, ההתחזקות של יאיר לפיד היא לא מקרית. יותר ויותר אנשי ליכוד וותיקים שלא מוצאים את מקומם בבית הזה שקיבל צביון זר ויותר ליכודניקים מחפשים אלטרנטיבות. מפלגות כמו “יש עתיד”, “כולנו” ואפילו “המחנה הציוני” שמעניקות להם בית, אומנם לא בית אופטימלי ולא את הבית אליו פיללו אך זה הרע במיעוטו – שם הם מוצאים בזעיר אנפין את ההוד והדר הבית”רי, את המתינות והליברליות. ליכוד גדול באמת ולא בזכות תעלולי בחירות ושיסוי אוכלוסיות אלו באלה יהיה רק אם הליכוד יחזור למקומו הטבעי.

הצטרף. חבר המועצה, אביב איטח
הצטרף. חבר המועצה, אביב איטח

אני לא מדבר על סוסים טרויינים ועל בניית ליכוד חדש הזר בערכיו לבוחריו הוותיקים אלא דווקא מדברים על הליכוד האמיתי, הליכוד של ז’בוטינסקי ושל מנחם בגין. ליכוד של צניעות,של דרך ארץ, של אידיאולוגיה עמוקה, של טוהר מידות,של אהבת ארץ ישראל מעל לכל דבר. הרוחות החדשות הללו לא עוצרות בליכוד הן משפיעות על השיח ועל ההחלטות של הממשלה ומחלחלות אל כלל האזרחים והפיתרון הוא התפקדות רחבה של גורמים האוחזים בתפיסות אלו והתאחדותם תחת מסגרת אחת תעניק לנו את היכולת להשפיע באמת על האנשים שינהיגו את המדינה. רק קבוצה אחת אורגנית ומלוכדת אחת הכוללת אנשים בעלי אוריינטציה אידיאולוגית אמיתית שתשפיע על זהות הנבחרים בפריימריס שתשפיע על השיח במסדרונות המפלגה,שתשפיע על אופן קבלת ההחלטות, רק קבוצה כזו תוכל לעשות שינוי אמיתי שיתחיל בתוך הליכוד ויחלחל למדינה כולה. רק כך נחזק את מפלגת השלטון שלא תסחט על ידי גורמים אינטרסנטים קטנים שיסחטו את הקופה הציבורית וגם כך נוודא שההגה נמצא בידיים הנכונות, בידיים ערכיות ונאמנות.

לסיכום, צריך לזכור כי הקבוצה שלנו כוללת שחקנים וותיקים בליכוד ששגם הם מבינים שהליכוד צריך לחשוב קדימה ויש מאחוריהם מאות מתפקדים כך שאנחנו מתחילים מנקודת זינוק טובה ,מה גם שאנחנו לא נטע זר בליכוד אנחנו מכירים היטב את המנגנון ואת המערכת.

*הכותב, גילי כהן, איש תקשורת, יו”ר G-CONVERSATION, תושב רחובות, ממקימי הליכודיסטים.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של “רחובות היום” מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן