news08.net/ads.txt

דו״ח הרשות הממשלתית קובע: רחובות במקום הראשון בארץ בהתחדשות עירונית; רחמים מלול: “קורא למדינת ישראל – לבוא לקראתנו בהסכם הגג”

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מפרסמת היום דו”ח לשנת 2019, הקובע כי רחובות מובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, ואחריה – תל-אביב, בת ים וירושלים.

״רחובות היא המובילה בתוספת יחידות דיור מוצעת בתכניות מאושרות במיזמי פינוי – בינוי, לאחר כמה שנים שבהן הובילה תל אביב–יפו במספר יחידות הדיור המאושרות”, צוין בדו”ח הרשות הממשלתית. 

“רחובות נושאת את דגל ההתחדשות העירונית בישראל, עם פרויקט ההתחדשות העירונית בקרית משה- והפרויקטים שיבואו אחריו. אני שמח וגאה לקדם שיא של בניית יחידות דיור באמצעות התחדשות עירונית. התהליך יביא לשיקום פיזי של השכונות הוותיקות, הגירה של זוגות צעירים ומשכילים לעיר ויצירת מתחמי עירוב שימושים, שיעלו את איכות חיי התושבים. אני קורא למדינת ישראל לבוא לקראתנו  בכל הקשור להסכם הגג , ויפה שעה אחת קודם. אנחנו מקדמים את תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה מתוך חזון לחיזוק החוסן החברתי של השכונה ושל העיר בכלל״ אומר ראש העיר, רחמים מלול, בעקבות פרסום הדו”ח. 

גיא צור חבר מועצת העיר ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית: “רחובות מובילה ומהווה דוגמא ומופת גם לשאר מדינת ישראל בתחום ההתחדשות העירונית. הנתונים הללו מוכיחים את עוצמתה של העיר רחובות בתחום חשוב זה. ההישג מגיע בזכות הובלה בוטחת של ראש העיר רחמים מלול, יחד עם אנשי המקצוע . ההתחדשות עירונית היא צעד חברתי מצמצם פערים ומוביל חזון אל העתיד, כמחזיק התיק הפועל ללא לאות לקידום התחום אני מודה לראש העיר המתווה מדיניות ודרך על הגיבוי והעצה הטובה ולאנשי המקצוע – ״יחד נשנה מציאות ,יחד שינינו מציאות”.

עוד על פי הדו”ח, בשנתיים האחרונות הוכרזו 33 מתחמי פינוי – בינוי כ’מתחמים מועדפים לדיור’, וקידומם הסטטוטורי נעשה בותמ”ל. בשנת 2019 לבדה הוכרזו וקודמו בותמ”ל 21 מתחמים ובהם 35,774 יח”ד חדשות, שמהן 27,749  יח”ד תוספתיות, כאשר רחובות מובילה עם 11,852 יח”ד המוצעות במסגרת 6 מתחמים של התחדשות עירונית בעיר. כיום קיימות במתחמים אלו 1,682 יח”ד, כך שמדובר בתוספת של 10,170 יח”ד. 

לשם השוואה, תל אביב (אחרי רחובות ברשימה), מציעה 8,501 יח”ד בתוכניות להתחדשות עירונית, אחריה בת ים עם 7,197 יח”ד וירושלים עם 6,142 יח”ד. 

עוד מציין הדו”ח כי בשנת 2019 הוצאו ברחובות 685 היתרי בנייה, בשתי מתחמים הנמצאים בביצוע. עוד על פי הדו”ח,  198,659 יחידות דיור נמצאות כיום בתהליכי החדשות עירונית ברחבי הארץ. מדובר ב- 100,552 יחידות דיור שתכניותיהן נמצאות בתהליכים סטטוטוריים ו-98,107  יחידות דיור שתוכיותיהן אושרו ואף לחלקן ניתן היתר.

לעיון בדו”ח המלא.  

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן