news08.net/ads.txt

המחאה נגד היהודים באים: “ביזוי כבוד שמים, כבוד ישראל וכבוד התורה”

היום (ב’) תתקיים מחאה מול בניין תאגיד השידור הציבורי “כאן”, בעקבות פגיעה וזעם מתוכנית הסאטירה “היהודים באים”.
לפי מארגני האירוע צפויים להשתתף בו רבנים בכירים ובהם רבה של העיר צפת, שמואל אליהו – וגם הרב אליקים לבנון, הרב שלמה אבינר, הרב צבי קוסטינר והרב זמיר כהן.
אסף בשי, תושב רחובות, פתח עצומה הקורא לתאגיד להוריד את התוכנית מהמסכים: “כל מי שיש לו טיפת מסורת ויהדות ואמונה וגם מי שאין לו חייב לחתום על עצומה זו כנגד התוכנית היהודים באים שמשודרת בטלוויזיה ומבזה ומשפילה את רגשותיהם של מליוני יהודים בעולם, בזלזול בוטה בבורא העולם, בכפירה בתורה מן השמיים, ובכל הקדוש והיקר לעם ישראל, ומה שאבותינו מסרו נפשם עבורם בהשמדות בפוגרומים במוקדי אש האינקוויזיציה, ורק בזכות מסירות נפשם קמה מדינת ישראל ואנו חיים כאן היום”.
זוכה פרס ישראל, הרב דוד גרוסמן, הבהיר כי לא יגיע להפגנה אף ששמו נכלל בין הרבנים המשתתפים, ואולם הביעה מחאה ואמר כי הנושא כשלעצמו כואב לו מאוד “על הפגיעה בתורה וכבודו של הקב”ה”. ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) הודיע אף הוא שישתתף בהפגנה, “למחות על ביזוי כבוד שמים, כבוד ישראל וכבוד התורה”, כדבריו.
“זה מלבה שנאה”. הרב שלמה אבינר, אחד מבכירי רבני הציונות הדתית, הסביר ל-ynet כי אף שהמחאה תגביר את החשיפה לתוכנית, הוא חש שחובה עליו להשתתף בה. “הראי”ה קוק אמר בעבר שגם אם נראה שמחאה לא פועלת, בכל זאת יש למחות בגלל שלוש סיבות. הראשונה, גם אם המחאה לא תפסיק את התופעה, יש לקוות שהיא תמנע הידרדרות נוספת.
שי הוסיף כי הוא נחשב כאזרח המשלם מיסים בישראל ולפי כך ישנה פגיעה ברגשותיו, דבר שמעוגן בחוק. “כל יהודי שיש לו זיקה הכי קטנה לדת נפגע מכך. לא ראיתי שהם לועגים לדתות אחרות, כי הם יודעים שזה ירד מהמסכים”. לדבריו, תוכנית הסאטירה מאיימת על עתיד ילדנו. “מורה העלתה פוסט בנוגע לתוכנית הזו. היא לוקחת משם חומרים ומלמדת את הילדים על ירמיהו הנביא”.
מכאן נמסר ל-ynet: “היהודים באים” היא תוכנית סאטירה, וכך יש להתייחס אליה. חופש הביטוי וחופש היצירה הם ערך עליון בשידור הציבורי, כך גם הומור עצמי. זכותם של המפגינים למחות חשובה לא פחות.
כאמור, המחאה תתקיים בשעה 19:00 בבית הדפוס 32 בירושלים. “לא רוצים שום סוג של אלימות”, שי מבהיר, “אנו באים בדרך התורה, וחשוב לנו להעביר את המסר שלנו כעם אחד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן