news08.net/ads.txt

אבדה גדולה: חנה תורג’מן, עובדת עיריית יבנה, נפטרה מסרטן בגיל 63

עובדת עיריית יבנה, חנה תורג’מן ז”ל, אמא לארבעה ילדים, נאבקה במחלת הסרטן – בשבוע שעבר היא נפטרה בגיל 63 בלבד. מקרוביה של חנה סיפרו: “ניסתה לשדר אופטימיות. היה לה אמונה שהיא תנצח את המחלה”.

אבל כבד נפל על משפחת תורג’מן מיבנה לאחר פטירתה של חנה ביום שישי שעבר, בעקבות התמודדות עם מחלת הסרטן. משפחתה סיפרו “היה לה אמונה שהיא תצליח לנצח את המחלה. היא לא שידרה כאבים וקשיים”.

חנה עבדה בעיריית יבנה כ-25 שנה ונחשבה לדמות מוכרת ועובדת מסורה שדאגה לכל פרט. מלבד הנגיף הארור שדפק על דלתנו במרץ האחרון – חנה התבשרה כי גידול סרטני תוקף אותה, ובעקבות כך נאלצה להיפרד מהמשפחה ולהתחיל טיפולי כימותרפיה אינטנסיביים, “היא לא נתנה להתקרב לאף אחד, היא לא רוצה גם להידבק בגלל הקורונה”, מספרת קרובת משפחה. לדבריה, חנה תמיד הייתה בחורה שקטה ולא התלוננה על דבר: “היא פשוט אישה צנועה. עם הרגליים על הקרקע תמיד. חנה ידעה תמיד לדבר עם העיניים וככה היינו מבינים אותה”. “היה לה חשוב להחדיר בילדים שלה שצריך לשאוב כח ועוצמה ושיאמינו כי הכל אפשרי בחיים”.

מספר חודשים לפני שנפטרה, נודע כי חנה הצליחה לגבור על המחלה והיה נדמה שהיא מסוגלת לצאת מזה, “למעשה הטיפולים צלחו, אך הכבד נפגע לה בצורה מאוד קשה. הרופאים אמרו לה שהפגיעה הזו לא מאפשרת לה לשרוד”.

עוד הוסיפה כי “רבים הגיעו ללוות אותה בדרכה האחרונה. ביניהם ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי ומספר חברי מועצה שסיפרו לנו מקרוב עד כמה חנה הייתה אישה מלאת אהבה ונתינה. ידענו בלב שלם שהיא נגעה בכל בן אדם ברגעים שונים בחיים. הסיפורים האלה מחזקים אותנו. קשה לנו עוד לעכל את רוע הגזרה אך אנו יודעים שהיא שומרת עלינו מלמעלה. מתגעגעים אליה מאוד”.

אחותה של חנה הספידה לה: “לצערי לא הצלחתי להספיד את אחותי חנה האהובה שלי בהלוויה שלה כי הראש לא הצליח לתפקד כראוי לאחר הבשורה הקשה והמרה. אישה ענווה, צנועה, נעימת הליכות שתמיד דואגת לכולם לפני עצמה.

אחות שתמיד הייתה שם בשבילנו בכל זמן ועת, ללא תנאים וללא תמורה, עם נתינה עצומה, תמיד בחיוך ומכל הלב. יש לי כל כך הרבה זיכרונות ממנה ומי שהכיר אותה מבין שמדובר בזיכרונות טובים בלבד. אחותי האהובה, את עכשיו עם אבא שלנו שאת כל כך אוהבת. דאגת לכולם עד יומך האחרון. לקחת את כל הסבל והכאב על עצמך כדי לא להכאיב לאף אחד. הלכת אצילית ויפה, עם הכבוד שלך שלא רצית שיסעדו אותך. מתת זכה וטהורה במיטה בבית שלך עם המשפחה הפרטית שלך שאת אוהבת. זכיתי באחות כמוך, שמחה שהייתי איתך ברגעייך האחרונים, אני אוהבת אותך ותמיד תהיי בליבנו ובנשמתנו. את תחסרי לנו המון ללא ספק, הצלע הרביעית בפאזל שלנו שלעולם לא יחזור להיות שלם, כי את אינך. אוהבת אותך המשפחה, לנצח ננצור אותך בליבנו! יהי זכרך ברוך, תהיה נשמתך בגן עדן, אמן”.

חבר מועצת-העיר, עו”ד מאיר דהן: “נשאתי את גופה עטור התכריכים, מפתח בית-העלמין ועד לקבר שנחפר במיוחד עבורה והמשא הפיזי היה קל עד אשר חשבתי לעצמי כי נושא אני אלונקה ריקה. ריקה מגשמיות… אך מלאה ברוחניות, שכידוע, חסרת משקל גשמי היאכן… הייתה זו נשמה על האלונקה, נשמה ענקית. נשמתה הטהורה והצחורה והזכה של חנה שרק קמצוץ מגדולתה ביקשתי לשאוב, בעיני רוחי, דרך ידית האלונקה אל הווייתי. הייתה זו זכות גדולה לשאת אותה בדרכה האחרונה.

את חנה תורג’מן הכרתי לפני כ-20 שנים כי היא לא הייתה אדם מן השורה, כי היא לא הייתה כמו כולם, היא הייתה גוזמאית ואפילו קיצונית (ואיני נחשב לגוזמאי בתיאוריי). הייתה סבתא, אם, אישה, בת, אחות וחברה מסורה באופן קיצוני במיוחד. גוזמאית בנתינה לבריות בכלל ולקרובים לה בפרט, קיצונית בטוב לבה., ביורשתה, בפניה המסבירות, באהבה שהפיצה סביבה, תוכה כברה. אשת שלום של אמת, הרודפת שלום והמשכינה שלום, והמחברת והמקרבת בין הבריות. והצניעות והענווה היו נחלתה, כל כולה נועם הליכות. כך הייתה עד ליומה האחרון וכבר אין עוד אנשים כמו האישה הזאת. כמו חנה תורג’מן הטהורה והזכה והצחורה שהותירה בלכתה בור ענק והרבה מאוד לבבות שבורים.

ליבי הדואב עם המשפחה, החברים והמכרים, להם היא תחסר כל-כך, יום-יום שעה-שעה. תנחומיי מעומק הלב…יהי זכרה של חנה תורג’מן ברוך לעולמי עד…”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן