news08.net/ads.txt

מצעד הגאווה ברחובות יחל היום; אסף אל-בר: “רוצה שרחובות תהיה בית חם ומזמין עבור הקהילה הלהט”בית”

מצעדי הגאווה כבר הפכו להיות מסורת ברחובות. אחרי שבשנתיים האחרונות הגיעו אלפים לצעוד ולעצרת גאווה ודוכני הסברה. השנה, לנוכח המצב הוחלט על ידי הפעילים לשנות ולהתאים למצב את האירוע המסורתי בשרשרת אנושית ברחוב הרצל תחת הכותרת: “הרצל עמד: המהפכה לא הושלמה” בהמשך לעצרות הגאווה שהתכנסו לפני שבועיים בארבע ערים מרכזיות.

האירוע יתקיים ביום חמישי 16/7/2020 בשעה 18:00 מהרצל אייזנברג עד הכניסה למכון ויצמן. ציבורים רבים קמים על הרגליים בימים אלו ויוצאים לרחובות. חלק מהפעילים חברים גם בקהילת הצדק החברתי ברחובות והזמינו פעילים נוספים מהעיר לקחת חלק מהאירוע. “הקהילה הגאה ברחובות ובכלל – מורכבת מכל חלקי החברה, והמאבק שלנו מוכרח להיות חלק מתנועה רחבה וגועשת שמטרתה המשותפת היא שחרור של כולנו מכל צורות הדיכוי והגזענות, חופש ושוויון לכל אחת ואחד! אנחנו רוצות להפוך את הקהילה הגאה ברחובות לבית של כולנו, להוקיר את חברות הקהילה מכל קצוות החברה, ולהושיט יד לשותפות שלנו בעיר.” אמרה עלמה קלברמן, מוסיקאית ואחת ממארגנות האירוע.

“אני התחנכתי בתנועת הנוער העובד והלומד, שם למדתי שכל בני האדם שווים בערכם. שם לראשונה התאפשר לי להיות מי שאני ורציתי להעניק לכל נערה ונער את התחושה הזאת. כואב לי שהממשלה לא נותנת לתנועות הנוער לפעול היום גם במצב הזה. המאבק בהומופוביה הוא לא נפרד מהמאבק להחזיר את פעילות תנועות הנוער והמאבק של העובדות הסוציאליות לתנאים הוגנים.” כותבת רותם, חברת תנועת דרור ישראל. “אני סטרייטית נכה ואני אעמוד יותר נכון אשב בגאווה בכיסא הגלגלים יחד עם חברי הקהילה שלי – תושבי רחובות.” כתבה בפייסבוק מיכל חסון, ממובילות מאבק הנכים ופעילה בקהילת הצדק החברתי. כבר שנתיים מתקיימת פעילות תחת הפרויקט “קוויר בעיר” ערבי שירה גאה, תערוכת אומנות גאה, מפגשים חברתיים, הקרנת סרטים גאים ועוד. גם השנה פעילי ופעילות “קוויר בעיר” לקחו על עצמן להרים את אירוע הגאווה. “אני שמח מאוד על ההחלטה לקיים אירוע גאווה למרות הקשיים ואתגרי התקופה. הייתי רוצה שרחובות תהיה בית חם ומזמין עבור הקהילה הלהט”בית על כל גווניה, והאירוע היום הוא צעד משמעותי בדרך לשם. הבחירה לאחד כוחות ומאבקים מראה על הרלוונטיות הגדולה שלו.” אומר אסף אל-בר חבר מועצת העיר. 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן