news08.net/ads.txt

סערה בענף הנדל”ן ברחובות | רחמים מלול וגיא צור לתושבים: “אל תחתמו כעת עם יזמי התחדשות עירונית” | כל הפרטים

פניה חשובה מטעם ראש העיר רחמים מלול וחבר המועצה גיא צור המחזיק את תיק ההתחדשות העירונית נעשתה בימים האחרונים אל תושבי העיר ובמרכזה אזהרה שלא לחתום עם יזמי ההתחדשות העירונית על שום מסמך – דבר שעורר סערה גדולה בענף הנדלן בעיר.

גיא צור עם ראש העיר, רחמים מלול (ארכיון)

בעקבות דיווחים שהגיעו מתושבים, התגלתה תופעה חדשה לפיה יזמים פונים לתושבים ומנסים לשכנע אותם לחתום על חוזים והתחייבויות כולל תמורות ושכר טרחה, תוך הבטחות בנושא התחדשות עירונית. החשש: החוזים עלולים לכלול תנאים לא סבירים והתחייבויות כמו למשל בנושא שכר טרחה ועוד. מדובר בהתחייבויות שלא ניתן יהיה לחזור מהן, אלא רק בהליכים משפטיים מחייבים.

לפיכך, בשעה שהעירייה עוסקת בגיבוש התהליך להתחדשות עירונית ובוחנת כלכלית ותכנונית את הדרך המיטבית להתחדשות השכונות לטובת התושבים, חשוב מאוד כי בפרק הזמן של החודשים הקרובים כדאי שלא תקבענה עובדות בשטח מבחינת התחייבויות בעלי הדירות אל מול יזמים.

 

במכתב תקדימי שיצא היום (חמישי) מטעם מלול וצור נכתב “על מנת למנוע קשיים ועיכובים בהוצאתו אל הפועל של פרויקט במתחם, נמליץ שלא לחתום על הסכמי התקשרות כלשהם עם יזמים או אנשי מקצוע כלשהם – לרבות עורכי דין, אדריכלים או מפקחים (ככל שלא נחתמו עד כה), שכן חתימתכם והתחייבותכם אליהם עלולות לעכב באופן משמעותי את הוצאתו אל הפועל של הפרויקט. תהליך התכנון הינו מורכב וארוך ורצוי עבורכם למסד קשר עם יזמים/גורמים רלוונטיים רק אחרי שהמדיניות להתחדשות השכונה, לרבות ההליכים וזכויות הבנייה בה, ייקבעו ויובאו לידיעת הציבור”.

לדברי ראש העיר, רחמים מלול: “ההתחדשות העירונית היא אחת מגולות הכותרת של הפיתוח בעיר. לצורך מימושה על הצד הטוב ביותר עבורכם התושבים, אנו קוראים לכם להימנע ממצבים בהם מחתימים אתכם על חוזים שאינם סבירים. גילינו כי במספר אזורים בעיר פונים יזמים לתושבים בהבטחות שונות וניסיון לקבוע עובדות בשטח ולהחתים אותם על מסמכים והתחייבויות. אני קורא לתושבים – תמתינו, אתם לא תפסידו דבר במידה ותחכו. אנחנו פועלים עכשיו עבורכם לגיבוש מתווים להתחדשות עירונית והעסקת אנשי המקצוע המתאימים שיוכלו לייעץ לכם”.

חבר מועצת העיר, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית גיא צור הבהיר כי “בתנופת פיתוח ובאחריות התהליך, נמשיך ונקדם בכל רחבי העיר את תוכניות ההתחדשות העירונית. מדובר בתחום מורכב הטומן בחובו אפשרויות רבות ובעלי עניין לעיתים בעלי אינטרסים נוגדים, על כן החלטנו לבנות מתווה מסודר ומאורגן עבור התושבים, בכדי להסדיר את התחום ולהוציא מהכוח אל הפועל את תוכניות ההתחדשות. אנו רואים בתושבים שותפים חשובים וקוראים להם לקחת חלק יחד איתנו במהפכה המתגבשת בתחום”.

מתחמים אשר מעוניינים לבחון קידום של פרויקט התחדשות עירונית באמצעות מנהלת עירונית, מוזמנים לפנות במייל: [email protected] .

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן