news08.net/ads.txt

פרסום ראשון: חשיפת הפרטים מפרויקט הקריה העירונית בפארק תמ”ר – הצעתו של הומינר – שתניב לעיריית רחובות מיליוני שקלים

לפני שמונה חודשים, ביולי אשתקד, הציע חבר המועצה ומחזיק תיק הכספים, פנחס הומינר, להגדיל את הכנסות העירייה ולחזק את מצבה הפיננסי על ידי הקמת מגדל משרדים או נכס מניב אחר באחד מהשטחים החומים המיועדים למבנים ציבוריים בעיר ולהשכיר את השטחים למשרדים שונים כשדמי השכירות יועברו לידי העירייה. במקביל לכך, הציע לבנות באחד השטחים החומים בעיר מבנה שישמש חלק ממחלקות ומשרדי העירייה הקיימים כיום במבנים שכורים אשר עליהם משלמת העירייה דמי שכירות רבים. לאחר הבנייה והשכרת השטחים יהפוך הנכס למניב – דבר אשר יאפשר הכנסה נוספת ומשמעותית לעירייה ויחסוך מיליוני שקלים של דמי שכירות שנתיים. הערב, ההצעה לסדר, אחת מהטובות ביותר שהועלו בעשור האחרון, אושרה על ידי מועצת העיר.

פרויקט הקריה העירונית בפארק תמ”ר הוצג הערב ובכך למעשה נרשם רגע היסטורי נוסף השייך לתקופת מלול כראיס הכל יכול של מדינת רחובות.

בתיק הפרויקט שהובא בפני חבר המועצה צוין כי במקום לשלם שכירות משלמים משכנתא ויוצרים נכס מניב. הנקודות  שצוינו: שימוש במשאבים המופנים כיום על ידי הל”ר ומחלקות עירוניות שונות לטובת נעס עירוני מניס, שפור רמת השירות עבור הציבור ועובדי המחלקות השונות, ניצול מיטבי של משאבי הקרקע העירוניים, מימון הפרויקט ממשאבים קיימים עם מינימום הגדלת הוצא העירונית ומימון ללא ערבות עירייה על ידי הל”ר כנגד שעבוד ההסכם בין העיריה להל”ר והקרקע החומה במידה ויהיה אישור של משרד הפנים.

המיקום הנבחר הוא כאמור פארק תמ”ר כאשר צפי ההכנסות נאמד בכ-3.2 מיליוני שקלים לשנה, בניכוי עלויות ניהול ותחזוקה. זהו למעשה התזרים המקסימלי שצריך לשרת את החוב של הפרויקט. פניות בנושא לקבל הצעות נעשו כבר לשלושה בנקים: דקסיה, פועלים ולאומי. רק בנק דקסיה/מרכנתיל הגישו הצעה – ההצעה מודולרית ובמידה ועיריית רחובות תקבל את אישור משרד הפנים לשעבד את הקרקע לבנק המלווה, אז התנאים המסחריים ישופרו. המהלך מותנה בחתימה על הסכם מימון ארוך טווח כאמור, בין הל”ר לעירייה.

מתווה המימון מתבסס על תקופת ההקמה – תשלום עמלת הקצאה ופריים 0.95+. בתקופת התשלום הלוואה אחת על סך 25 מיליוני שקלים למשך 20 שנה עם ריבית קבועה 3.82, והלוואה נוספת בגובה 20 מיליוני שקלים למשך 20 שנה כאשר בעשר השנים הראשונות יהיה גרייס ולאחר עשור, כאשר יתרת הקרן תעמוד על כ-30 מיליוני שקלים תיעשה פריסה מחדש או שגובה התשלומים יקפוץ מעבר ל-2.6 מיליוני שקלים.

בפועל העירייה תעביר מידי שנה 2.6 מיליוני שקלים לחשבון החברה בבנק דקסיה עבור מימון והקמה של הקריה העירונית למשך 30 שנה. הל”ר תזכה את העירייה בסכון של 1.2 מיליוני שקלים מעמלות הניהול שלה (שכירות הלר ורשות החניה בקריה העירונית). עוד בעקרונות מזכר ההתקשרות מול העירייה: שעבוד של קרקע הפרויקט, המחובר וההסכם לבנק דקסיה.

הומינר נענה לפניית חדשות אפס שמונה ואישר את הדברים. “לפני מספר חודשים הגשתי הצעה לסדר עם רעיון להפוך שטחים חומים של העירייה על מנת להגדיל את ההכנסות של העירייה, וגובשה תוכנית מקיפה לעניין”, אמר הומינר, “מדובר בבשורה חשובה לעיר ולתושביה. כמחזיק תיק הכספים אמשיך לגבש יחד עם ראש העיר תוכניות להעצמת כוחה הפיננסי של העיר – דבר המובא בסוף לטובת כל התושבים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן