news08.net/ads.txt

קבלנים: “אין מספיק דירות ברחובות – וזה מביא לעליית מחירי הדירות בעיר”

עוד לפני משבר הקורונה שהביא לעצירה כמעט מוחלטת של המשק הישראלי, נרשמה ירידה שנתית בהתחלות הבנייה בשנה החולפת ברמה ארצית, כך שכשהמשק ישוב לפעילות מלאה מקבלי ההחלטות יצטרכו למצוא פתרונות לירידה בהיצע הדירות ביחס לביקושים.

לפי ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני רחובות בראשות דוד סרוגו, ב-2019 החלה בנייתן של 50,830 דירות חדשות בישראל, 2.2% פחות מהשנה הקודמת והנתון הנמוך ביותר ב-5 השנים האחרונות.

גם בעיר רחובות התמונה דומה. ב-2019 החלו להיבנות בעיר 856 דירות חדשות, לעומת 1,112 דירות חדשות שהחלו להיבנות בעיר בשנת 2018. מדובר בירידה של 23%. עיקר התחלות הבנייה ברחובות היו לדירות 4-5 חדרים: 244 דירות 4 חדרים החלו להיבנות ב-2019 לעומת 605 בשנה הקודמת, 217 דירות 5 חדרים לעומת 260 ב-2018, וכן החלו להיבנות 250 דירות 2 חדרים ו-104 דירות 6 חדרים ויותר.

לדברי דוד סרוגו, יו”ר ארגון הקבלנים רחובות, “אין מספיק בנייה ברחובות, וזה מתבטא היטב בנתוני הלמ”ס. העיר היא אחת מהערים המבוקשות ביותר למגורים בישראל, אך אין בה מספיק דירות, לא מספיקים להדביק את קצב הביקושים, וזה מתבטא בעליית מחירי הדירות בעיר. העירייה חייבת לסייע להגדלת ההיצע כי האוכלוסיה ברחובות צפויה להכפיל את עצמה בשנים הקרובות ויש לתת מענה לביקושים שיגיעו. היא חייבת לעודד עוד ועוד התחדשות עירונית, חייבת לשחרר חסמים של בירוקרטיה ולהגביר את קצב מתי היתרי הבנייה בעיר. רק כך ניתן יהיה לפתור את מצוקת הדיור”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן