news08.net/ads.txt

רק שנייה | פעם היינו צריכים לנסוע לשוק הפשפשים בשביל התענוג הזה | בשיתוף סטטוס

כשרונן שטבינסקי, נגר-אומן ואישיות מוכרת ביבנה, יצא לקורס פעילים סביבתיים מטעם עיריית יבנה, הוא לא ידע מה צופן העתיד, לאיזה כיוון ייחודי ויוצא-דופן ינתב אותו הצעד הזה, ועד כמה ישתנו חייו בעקבותיו. כחלק מפרויקט הסיום של הקורס היה על קבוצת המתנדבים החברתיים מיבנה ליזום פרויקט אקולוגי המבוסס על הנלמד בקורס, וכמה מהם חברו להקמת חנות הממחזרת בגדים – יד שנייה, מה שנקרא, מושג שמחד הולך ונעלם בים הקניונים והרשתות – ומאידך מצא לו את הנישה המתאימה בעולם הוינטאג’ והרטרו שהתאושש ושב לתחייה.

עיריית יבנה, שהינה שותפה מלאה, נרתמה מיד ותרמה את המבנה שהיה בעבר גן ילדים ולמן סגירתו נותר שומם, מימנה את הוצאות המקום, ומסייעת בכך עד היום.

שטבינסקי מצידו גייס חבורת אנשים עם ידיים טובות, וביחד  השיגו תרומות מחנויות, התקינו פרקט, לוסטרות ושנדלירים מרשימים, הוסיפו מדפים ואיבזרו את החלל באווירה הנכונה עד שאט-אט החלו לפרסם ולקבל תרומות בגדים מהאוכלוסייה. הביקוש הלך וגדל, ואיתו גם היקף העבודה.

זהו סיפור לידתו של המיזם האקולוגי-קהילתי של חנות ‘שנייה וחצי’ – המעודדת תרבות צריכה נבונה וירוקה ומשרתת היום לקוחות רבים מיבנה וסביבתה. ‘שנייה וחצי’ פועלת בעיר למעלה מחמש שנים, על בסיס התנדבותי, ומשתלבת היטב במדיניות השימור שמנהיג ראש העיר, צבי גוב-ארי, ורואה חשיבות רבה במיחזור בגדים ואביזרים, תוך שיתוף פעולה עם קהילת העיר וקידום רעיונות ופרויקטים למען התושבים. החנות מעוצבת בטוב טעם, כיאה למוסד וינטאג’ מכובד, ובהתאם לאישיות האמנותית של מפעיליה ויזמיה, ולרוח הקסומה שהם משרים על באי המקום, ומהווה פנינה מחממת-לב בשכונה הוותיקה.

“אנחנו מקבלים סחורה רבה”, מספר רונן, “כ-20% ממש מצויינת, ואותה אנחנו שומרים למכירה בחנות – ומה שלא מתאים לאופי החנות מועבר לגופים שונים הממחזרים ויוצרים מהפריטים משהו חדש. הפרויקט מונה היום כ-40 מתנדבים ומתנדבות, אשר ממיינים את הסחורה שמגיעה, מקפלים, מסדרים במדפים ועל הקולבים – וגם מוכרים”.

מהכסף שהחנות מרוויחה מקיימים מפעיליה פרויקטים רבים ביותר בעיר. בין היתר, סתם לטעימה קטנה – תראו מה אפשר לעשות עם מעט כסף והרבה רוח, כישרון ואמביציה: שיתופי פעולה עם בתי הספר; מימון  של  קורסי המנהיגות אליהם יוצאים ‘צופי יבנה’ בחג החנוכה; סדנת סטיילינג במתנ”ס ‘גרמנוב’; תרומה למגמת המחול בבית-ספר ‘אלון’; סיוע בסבסוד מסיבה לנוער במהלך ימי מבצע ‘צוק איתן’; ערבי גאלה ופעילות התנדבותית מיוחדת במרכז היום לקשישים ובמסגרות שונות; מבצעי מכירות; ערבי גיבוש; פעילות ב’שבוע הספר’; ‘שוקחתן’; גיבוש סביבתי; הפנינג ‘לסביבה באהבה’; פרויקטי העצמה; קורס ניהול פיננסי לתלמידי כיתות י”א בתיכונים בשיתוף מתנ”ס ‘גרמנוב’ ועמותת ‘פעמונים’; טיפוח החצרות המשותפות – שיתוף פעולה עם הבניינים המשותפים לטיפוח ולהעשרת החצר באמצעות שתילת צמחייה והגברת המודעות לנושאים הסביבתיים; הוצאת שכבת כיתה י’ בתנועת ‘הצופים’ ל’יום שיא’ בבית הספר למנהיגות; קיום נטיעות עצי פרי בט”ו בשבט; משלוחי מנות אנונימיים למשפחות בפורים – ואם לא היינו צריכים לסיים את הכתבה הזו מתישהו – היינו יכולים להמשיך ולמנות עוד ועוד.

“אנו מוציאים עשרות אלפי שקלים בשנה על פרויקטים קהילתיים וחברתיים, המגיעים מהכנסות החנות”, מציינת אביבה דזיאלושינסקי, ממקימות המיזם והאחראית על הכספים וגם על המתנדבות, ומוסיפה כי מלבד ביגוד, הנעלה ואקססוריז, מבצע הצוות מינוף וקידום של פוטנציאל המרחב החיצוני הצמוד למבנה החנות – ששימש בעבר כחצר רחבת-ידיים עובר ילדי הגן, וכך בכניסה למתחם הפכה החצר למשתלה בה ממחזרים גם שתילים, מוכרים אותם ותורמים לגני הילדים בעיר.

אביבה יודעת לספר כי “חוג לקוחותינו מתרחב מדי יום, נשים וגברים מכל שכונות העיר ומגזרי האוכלוסייה פוקדים את החנות, מתרשמים ונדבקים בחזון המיחזור, כמו גם בחיידק רכישת מוצרי יד שנייה”.

ב’שנייה וחצי’ ניתן למצוא פריטים אטרקטיביים במיוחד ממיטב רשתות המותגים המובילות (‘זארה’, ‘מנגו’, ‘קסטרו’, ואחרות) לצד פריטי מעצבים מוערכים במחירים מגוחכים. באמת מגוחכים (10-15-20 שקלים לפריט – בואו עם שטר של 100 וצאו עמוסים בשקיות, באיזה קניון זה קורה?).

אפרת ברכה, אף היא מיוזמי ומקימי ‘שנייה וחצי’, מדגישה כי המיון שנעשה בחנות קפדני במיוחד, והבגדים המוצעים למכירה נמצאים במצב מצויין עד חדש, וברמה גבוהה, כולל, כאמור, מותגים מובילים הנמכרים בחנויות האופנה במאות שקלים.

החנות פתוחה שלוש פעמים בשבוע, בימים שלישי וחמישי בשעות 16:30-19:00, וביום שישי בשעות 10:00-13:00.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן