news08.net/ads.txt

אמית המר רחובות במבצע דוגו נוסח קורונה

השנה למרות הסגר והבידוד לא ויתרו התלמידים על סעודת הניצחון של דוגו והפיקו השנה אירוע ענק בכל בית ובית של בני משפחת אמית המר. תלמידים ומשפחותיהם, צוות קריית החינוך משפחותיהם סעדו סעודת ניצחון בה סיפרו על דוגו ועל נצחונו קראו עם ישראל חי, הניפו את דגל ישראל והכל מתוך אכילת פלאפל טעים ומושקע. הנהלת בית הספר ביקרה את משפחות התלמידים ביום חגם.

בכל שנה ב 18.1 ניצול השואה דוגו (דוד לייטנר) אוכל פלאפל כסמל לנצחונו על הנאצים ימ”ש. הסיבה לכך היא שבמהלך מצעדי המוות בשנת 1945, כמעט והתייאש. בדמדומי עייפות, הוא נזכר באמו, שספרה לו בילדותו שבארץ ישראל יש לחמניות עגולות (‘בילקלך’) הצומחות על העצים. המחשבה על כך נתנה לו תקווה וכוח עד לשחרור. דוגו עלה ארצה והיה ממייסדי מושב ניר גלים.

זמן קצר לאחר עלייתו, טייל בשוק מחנה יהודה בירושלים, וראה כדורי פלאפל מיטגנים בשמן. באותו רגע נזכר ב’בילקלך’ שנתנו לו תקווה וכוח ברגעים הקשים, בעיני רוחו היו כדורי הפלאפל אותם בילקלך. מאז, הוא החליט כי מדי שנה, בתאריך 18.1, יום יציאתו לצעדת המוות, הוא יאכל פלאפל, כדי לחגוג את העובדה שהוא חי, שהוא אינו רעב יותר, שהגשים את חלומה של אמו והגיע לארץ ישראל. במשך עשרות שנים היה זה המנהג הפרטי של דוגו ובני משפחתו ובשנים האחרונות הפך למבצע ארצי, בו אוכלים פלאפל, מצטלמים עם שלט ומפיצים את הבשורה.

הראל ביטון, תלמיד כיתה ח’ משתף: “כששמעתי על המבצע מאוד התלהבתי, כי אני מאוד אוהב לבשל ורציתי לקחת חלק בניצחון האישי של דוגו על הגרמנים אבל לא בצורה עצובה אלא במשהו שמח וכיפי. הכנתי בכוונה כמות גדולה, חישבתי את כמות השכנים בבניין וכמובן הכנסתי את סבא וסבתא ואת הדודים שגרים קרוב אלינו. עשינו סעודה משפחתית ואחר כך התחלתי לארוז ולחלק לכל מי שרצה”.

הרב רפי מיימון מנהל קריית החינוך: “זהו מסע למידה, חוויה מרגשת ובלתי נשכחת. הבנים למדו על היסטוריה, ציונות וניצחון בצורה המשמעותית ביותר. הערכתי העצומה לתלמידים, לצוות ולמשפחותיהם על השקעה מדהימה ומעוררת השתאות. תודה מיוחדת לרועי פיזם הרכז החינוך החברתי שמפתיע כל פעם מחדש. יהי רצון שבשנה הבאה שוב נחגוג כולנו ביחד במבצע דוגו כבכל שנה באחווה ובדיבוק חברים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן