news08.net/ads.txt

אף עין לא נשארה יבשה | הבוקר נערך טקס בר מצווה מרגש במיוחד לתלמידי בית הספר “לוטם” ברחובות

השנה לראשונה נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה בתהליך ההכנה לטקס, בתמיכת עיריית רחובות. לוטם הוא בית ספר ממלכתי על יסודי ברחובות לחינוך מיוחד, שבו לומדים תלמידים המתפקדים על הרצף האוטיסטי.

במסגרת שיתוף פעולה מיוחד ומרגש בין לוטם לביה”ס אמית המר זו השנה השביעית, נערך הבוקר טקס בר מצווה מרגש לשישה מתלמידי לוטם בבית הכנסת אמית המר. לטקס קדמה חונכות שבועית בת מספר חודשים: שישה מתלמידי המר חנכו לאורך כל השנה 6 תלמידים מביה”ס לוטם , בליווי מחנכים. מדובר בפגישות שבועיות שבמהלכן לימדו את הנערים על העלייה לתורה, הנחת התפילין ונושא הכניסה לעולם המבוגרים ומשמעות בר המצווה. בתהליך ההכנה לטקס נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה לצורך הכנת הנערים לטקס בר המצווה, במימון של עיריית רחובות. נעשה צילום פנורמי של בית כנסת ובאמצעים טכנולוגים דימו עבר הנערים את הטקס במסגרת ההכנות על מנת להקל עליהם את ההסתגלות. כך שבזמן אמת, הם כבר הכירו היטב את התנאים .

טקס בר המצווה לחמשת תלמידי לוטם, שכלל הנחת תפילין ועליה לתורה, נערך בבית כנסת באמית המר, שהיה מלא מפה לפה על שתי קומותיו. הטקס נערך במעמד בני המשפחה הנרגשים של ברי המצווה, וכן במעמד ראש העיר רחמים מלול , ממלאי מקומו בלום מחזיק תיק החינוך, מנכ”ל עיריית רחובות דורון מילברג, חברת המועצה אורית שרגאי מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, וכן בכירי מערכת החינוך בעיר – מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות אפרת צוקרמן, מנהלת מחלקת חינוך יסודי, שרה והב, מנהלת מחלקת החינוך המיוחד, מיכל חסדאי, מנהלת מחלקת חינוך על יסודי, רחל בן יצחק, מנהל העירונוער, אבי יוספי, מורים, השירות הפסיכולוגי החינוכי, עובדי האגף לשירותים חברתיים תלמידים ומנהלים.

במהלך הטקס, כל אחד מחתני בר המצווה בירך את המשפחה שלו, הניח תפילין ועלה לתורה. התלמידים החונכים ליוו את החניכים פיזית גם במהלך הטקס ועמדו לידם גם במהלך הקריאה בתורה, לצד המשפחה.

ראש העיר, רחמים מלול: “זהו פרויקט חסר תקדים במדינת ישראל: מפעל של חסד מרגש על ידי אמית המר ובית ספר לוטם. חסד הוא לא רק לתת צדקה אלא גם ערכי וחינוכי. אנחנו מקפידים להגיע לכאן בכל שנה, ובכל פעם זה מרגש יותר״.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום: “זהו פרויקט קהילתי ערכי וחשוב שאני מחווה במשך חודשים רבים. האירוע מרגש בכל פעם מחדש, אני רוצה להודות לצוותים החינוכים ולהורים. כמ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אני מבטיח להמשיך לקדם פרוייקטים ערכיים וחינוכיים כדי ליצור חברת מופת, כאן ברחובות״

תמר דוד פרידמן, מנהלת בי”ס לוטם: “אני גאה על כך שפעם נוספת הצלחנו לחבר בין תלמידים ומשפחות מכל זרמי החברה הישראלית והבאנו אותם לטקס שבו נכחה קהילת רחובות העוטפת את בית הספר. זהו חיבור בין חזון עירוני לבין חזון שני בתי הספר. ברחובות לא משאירים את החלשים מאחור בזכות ליווי של ראש העיר, זוהר בלום, עיריית רחובות ומשרד החינוך. תודה רבה לכל הצוותים החינוכיים בבתי הספר על שיתוף הפעולה ולכל מי שתמך בפרויקט החשוב הזה״.

עופר ארן, מנהל קרית החינוך אמית המר: “הטקס הוא נקודת השיא של פעילות משותפת לשני בתי הספר – פעילות המשקפת את הערכים המובילים את המר – נתינה, קבלת השונה, הכלה וסובלנות. בהתרגשות גדולה, זכינו לארח את התלמידים ולחגוג יחד איתם את בר המצווה, מתוך תפילה להמשך התקדמותם של הבנים, ולשיתוף פעולה פורה בין בתי הספר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן