news08.net/ads.txt

בפעם ראשונה באשדוד, התקיים טקס מלידה יוצא דופן המחבר בין יהודי הודו בארץ ובעולם: “המלידה הוא מנהג שאיחד את יהודי הודו בזמנים שקשה לשמור על הזהות היהודית”

בפעם ראשונה באשדוד, בארץ ובעולם התקיים טקס מלידה יוצא דופן המחבר בין יהודי הודו בארץ ובעולם. האירוע נערך ב-9.02, ערב ט”ו בשבט, בבית כנסת “מגן דוד” ברובע א’. האירוע מתקיים כחלק מיוזמה של ארגון “הדור החדש – יוצאי הודו בישראל” אשר פעלו גם להכנסת טקס המלידה לתכנית הלימודים של מרד החינוך.

מקור מנהג המלידה כאמור הוא מהקהילות היהודיות בהודו. למעשה מדובר בסעודת הודיה שנערכת כדי להודות לאליהו הנביא במועדים חשובים שונים- חתונה, לידה או כל אירוע משמח של בני המשפחה. על פי המסורת, מקור המנהג הוא באירוע שהתרחש בחג הט”ו בשבט, כאשר ספינה ועליה בני הקהילה היהודית נטרפה בים. בזכותה של השגחה עליונה, אליהו הנביא הופיע והציל את חייהם של היהודים בספינה. מאז הקהילה ערכה את מנהג המלידה מידי שנה בחג הט”ו בשבט לציון אותו נס לצד קיום שלו סמוך לשמחות אישיות. “המלידה הוא מנהג שאיחד את יהודי הודו בזמנים שקשה לשמור על הזהות היהודית” מסביר רונן קולטקר, חבר תנועת ‘אשדוד תנצח’. “המלידה נעשית על טהרת הטבעונות ובכך למעשה הקהילה היהודית בהודו שמרה על שלום בקרב העם שבו היא חיה וגם שמרה על הייחודיות שלה”.

במרכז טקס המלידה מגש עגול בשם ‘טאלה’, המסמל את מעגל החיים והמשפחתיות. על המגש עורמים פירות שונים, ובמרכזו נמצאת ה’מלידה’ – סולת בלולה, עם סוכר, שקדים ואגוזים, המסודרת בערמה ומסמלת את מעמד הר סיני. “מעצם היותי הודי נחשפתי ליוזמה היפה הזאת של “הדור החדש” שפנו אלינו במטרה לקדם את היוזמה הזאת”. מספר קולטקר “כך נחשפנו לרעיון לקיים מלידה בוא זמנית בט”ו בשבט, גם בארץ וגם בחו”ל. כאשר באשדוד, איפה שמרוכזת הקהילה הגדולה ביותר של ההודים בישראל, התקיים האירוע המרכזי. מדובר בהשיג גדול עבורנו, השלב הבא עבורנו הוא לקחת את היוזמה ואת ההישג האדיר הזה של הקהילה צעד אחד קדימה-לעגן את החג בחקיקה ולהפוך אותו לחג ממלכתי. שיהיה אפשר לציין אותו כמו כל חג אחר, בדומה לחגי הסיגד והמימונה”. את הערב ארגנו בהתנדבות אהרון חנוקר, בתאל ראובן, נורין אלקסלסי ורונן קולטק.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן