news08.net/ads.txt

בשעה טובה: הותמ”ל החליטה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת “קריית משה”

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל) החליטה לאשר היום (רביעי) את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת המגורים קריית משה ברחובות.

התוכנית שקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית ועיריית רחובות, ונערכה ע”י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים, משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר והיא כוללת 4,000 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד וכ-6,000 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצה לטובת הפרויקט ע”י רשות מקרקעי ישראל, זאת על מנת לאפשר ישימות כלכלית לפרויקט. סה”כ מדובר ב-10,000 יח”ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 7-20 קומות.

מתוך כלל יחידות הדיור, 2,000 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, 300 יחידות דיור יוקצו עבור דיור לסטודנטים. מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-470,000 מ”ר, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ”ר שטחים למבנים ומוסדות ציבור. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 ומסוף תחבורה ציבורית בהיקף של 14 דונם.

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו”ר הותמ”ל, אריאל יוצר, ציין כי “מדובר בתוכנית הגדולה ביותר שקודמה להתחדשות עירונית, המייצרת חידוש שלם של המרקם העירוני. לצד גודלה ומורכבותה של התוכנית, התכנון נערך בשיתוף מלא עם התושבים בשכונה וצפוי להביא לשיפור התשתיות, להוספת שטחים ירוקים ושטחי ציבור לרווחת תושבי השכונה ולהגדלת היצע יחידות הדיור. התוכנית אושרה בפרק זמן של כשנה וחצי, לאחר ניסיונות רבים וממושכים לקדם את התכנית בעבר”.

מדובר בתכנית המפורטת להתחדשות עירונית הגדולה ביותר שאושרה עד היום במסגרת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ובכלל, הכוללת מורכבות של התחדשות מגורים זאת לצד התחדשות אזור תעשיה פעיל ותוך מתן מענה לכלל צרכי השכונה ובין היתר להיבטי תחבורה, חינוך, שטחים פתוחים ותשתיות. נדבך מרכזי בקידום התכנית היה הליך שיתוף הציבור המקיף והמתמשך שנערך יחד עם תושבי השכונה ובעלי הדירות, זאת על מנת להסביר ולפשט את התהליך לצד קבלת התייחסותם לתכנית המקודמת. התוכנית מציעה שיפור משמעותי באיכות הדיור תוך הגדלת הדירות והעלאת סטנדרט הבניה, שיפור באיכות המרחב הציבורי, שדרוג אזור התעשייה ושדרוג תשתיות על.

(הדמיות באדיבות משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן