news08.net/ads.txt

גדי יברקן: השוטר שתועד חונק את הצעיר השחור ג׳ורג׳ פלויד בעת מעצר אינו נותן לי מנוח

סגן השר לביטחון פנים ח”כ גדי יברקן בחשבון הפייסבוק שלו: השוטר שתועד חונק את הצעיר השחור ג׳ורג׳ פלויד בעת מעצר במיניאפוליס אינו נותן לי מנוח”.

עוד הוסיף: “מדובר באחד האירועים הגזעניים, האכזריים והקטלניים ביותר שתועדו. מקרה המוכיח שוב, כי גזענות היא כלי רצחני. צפייה בסרטונים מוכיחה, כי פלויד החף מפשע הוצא להורג לאור יום, רק כי היה שחור. המקרה של פלויד שנרצח לכאורה בידי שוטר, הדליק את ארה”ב והיא חווה בימים אלה גל של מהומות והצתות המבטא את זעמו המוצדק של הציבור האמריקני. ציבור שלא מוכן לשתוק! אלימות משטרה כלפי שחורים היא נגע בו נאבקות מדינות רבות בעולם והיא מתקיימת אפילו במדינה מתקדמת כארצות הברית, בה נשיא שחור שבר את תקרת הזכוכית וכיהן כאיש החזק בעולם. הפער מדגיש עד כמה רלוונטי המאבק בימינו וכמה עבודה לפנינו בנושא הדרכת שוטרים, יצירת נהלים מתקנים, ביקורת פנימית אפקטיבית ואכיפה – גם אצלנו בישראל יש על מה לעבוד. שוטרים ושוטרות נדרשים להבין, כי כוח רב מצוי בידם ועליהם לעשות בו שימוש מידתי על פי החוק, ההגיון ובאופן מוסרי.  ביחס אלינו אומר כי משטרת ישראל האמונה על ביטחון הפנים, תפקידה לדאוג שהאזרח הישראלי ירגיש בטוח. ואכן היא עושה את תפקידה בהרבה תחומים ואף במשימות מצילות חיים.
אך זאת יש לדעת: אזרח ישראלי “לבן”, חש בטוח למראה ניידת באזור מגוריו ואילו אזרח ישראלי “שחור” ירגיש חוסר בטחון.  אני שולח את תנחומיי למשפחת הנרצח ג’ורג’ פלויד, ומחזק את ארה”ב על העמדת השוטר הגזען לדין בגין רצח ולא בעבירת הריגה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן