news08.net/ads.txt

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הדיון ב”חוק השכירות” בשלושה חודשים. ח”כ כסיף: “מאות אלפים חוששים לביתם”

היום (שני) החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה לדחות בשלושה חודשים את הדיון בנושא הצעת חוק ביטול שכר הדירה בימי הקורונה ושיפוי בעלי הדירות שהציעו ח”כ עופר כסיף ואחרים. דחיה זו משמעותה כי הממשלה מעוניינת לדון ולגבש מדיניות בנושא. בשל כך החליט ח”כ עופר כסיף שלא להביא את החוק להצבעה ביום רביעי הקרוב, כיוון שהפלתו בהצבעה תגרום לכך שלא יוכל להעלות את החוק שנית בחודשים הקרובים. במקום זאת, כסיף נענה לבקשת הממשלה ודחה את ההצבעה לטובת המשך דיון בנושא, והצבעה בתוך שלושה חודשים לכל היותר.

נזכיר, הצעת החוק החדשה קובעת כי כל תשלומי שכר הדירה במשך תקופת החירום ו-60 יום לאחריה – יבוטלו, ואוצר המדינה יפצה את הנפגעים מכך. עוד קובעת ההצעה כי לא יפונו דיירים בכלל בכל תקופת החירום ו-60 הימים שלאחריה. בין מציעי החוק, נוסף לח”כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) גם ח”כ יעקב טסלר (יהדות התורה), משה אבוטבול (שס) וח”כ תמר זנדברג (מרצ); השרים יזהר שי, מיכאל ביטון ואלון שוסטר היו ממציעי החוק המקוריים אך חתימתם הוסרה עם התפטרותם מהכנסת*קצת מספרים: על פי נתוני מכון המידע והמחקר של הכנסת, בישראל היו ב-2018 כ-731,000 שוכרי דירות המשלמים שכ”ד ממוצע בגובה 3,307 ש”ח. בהערכה המתבססת על נתונים אלו, עלות משוערת של הצעת החוק לתקציב המדינה תהיה כ-2,417,417,000 ש”ח בחודש. במידה והצעת החוק תעבור בקריאה טרומית, ועדות הכנסת יוכלו לערוך בה התאמות כדי לקבוע סעיפים לגבי התנאים לזכאות ולגובה ההחזר לבעלי הדירות, כמו כן יהיה ניתן לבחון תמיכה דומה בבעלי משכנתנאות.

ח”כ עופר כסיף, יוזם החוק, מסר: “לבקשת הממשלה, הסכמתי לדחות את ההצבעה על חוק השכירות כדי לנסות ולהגיע לנוסח מוסכם שיקדם את העברתו. זה שההצבעה נדחית לא אומר שניתן להוריד את החוק מסדר היום – להיפך, אעבוד מול הממשלה כדי לדחוף אותו בכל הכוח ובהקדם האפשרי. מאות אלפים חוששים לביתם, ואני מתחייב להמשיך ולהיאבק בכל הכוח עבורם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן